هزینه های بعد از برنده‌شدن در لاتاری چقدر است؟ | لایزرو: دانش مهاجرت

هزینه های بعد از برنده‌شدن در لاتاری چقدر است؟ | لایزرو: دانش مهاجرت
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

 

لاتاری در لغت به معنای قرعه‌کشی یا بخت آزمایی است، کشور آمریکا برنامه مهاجرتی با نام لاتاری گرین کارت دارد که به موجب آن یک نوع ویزا صادر می‌شود، این نوع از ویزا با نام DV-Visa شناخته می‌شود. برنامه لاتاری گرین کارت آمریکا برای حفظ یا ایجاد تنوع نژادی در بین مهاجران آمریکا است. اصطلاح رایج لاتاری Diversity Visa می‌باشد که مخفف آن DV است، در ویزا برندگان لاتاری نوع ویزا آنها DV درج می‌شود.

لاتاری در بازه زمانی مشخصی در سال شروع شده و به پایان می‌رسد، مهلت ثبت نام در لاتاری برای متقاضیان در هر برنامه لاتاری، تقریباً ۳۱ روز است اما به هیچ وجه قابل تمدید نیست حتی برای یک ثانیه مهلت ثبت نام لاتاری تمدید نمی‌شود.

لاتاری یک برنامه مهاجرتی است و هدف از آن ایجاد تنوع در بین مهاجران کشور آمریکاست; جالب اینجاست که بدانید تنها کشوری که در دنیا از این روش برای جذب مهاجر استفاده می‌کند کشور آمریکا است و هیچ کشوری چنین برنامه ای ندارد. پس با مواجه با عناوینی مثل لاتاری کانادا، لاتاری آلمان یا سایر کشورهای اروپایی گول نخورید زیرا پای افراد سودجو و کلاهبردار در میان است.

شرایط ثبت نام لاتاری

شرایط ثبت نام و شرکت در لاتاری بسیار ساده است و می‌توان گفت اغلب ایرانیان هم شرایط ثبت نام لاتاری را دارند و هم مدارک لازم برای ثبت نام لاتاری را به همراه دارند. شرایط ثبت نام در لاتاری موارد زیر است که آنها را مرور می‌کنیم.

  1. متقاضی اصلی جزء کشورهای مجاز برای شرکت در لاتاری باشد.

  2. متقاضی اصلی حداقل دارای مدرک دیپلم باشد.

  3. اگر متقاضی اصلی مدرک دیپلم ندارد بایستی ۲ سال سابقه کار قابل اثبات و قابل قبول داشته باشد.

  4. عکس مناسب برای شرکت در لاتاری برای متقاضی اصلی و زیر مجموعه های متقاضی اصلی

برنده شدن در لاتاری

پس از اعلام نتایج لاتاری برنده های لاتاری با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه می‌شوند.

نمونه صفحه برنده شدن در لاتاری مانند این عکس است، در این عکس نشان عقاب معروف کشور آمریکا مشاهده می شود این یعنی شما برنده لاتاری شده اید.

پس از اینکه دانستید برنده لاتاری شده‌اید باید به سرعت به دنبال انجام کارهای اداری و سفارتی برندگان لاتاری شوید. اولین قدم برای برندگان لاتاری پر کردن فرم DS-260 است، بدون تکمیل این فرم امکان ندارد که بتوانید باقی مراحل را ادامه بدهید. فرم DS-260 یک فرم حقوقی مهاجرتی است به همین دلیل تکمیل آن نیازمند اطلاع داشتن از قوانین آمریکا و همچنین داشتن تجربه در تکمیل آن است. در تکمیل این فرم صادقانه هرآنچه که از شما سوال شده است را پاسخ دهید زیرا در افسر کنسولی در مصاحبه سفارت از این فرم سوالاتی از شما خواهد پرسید.

هزینه‌های بعد از برنده شدن در لاتاری

ثبت نام لاتاری در سایت اصلی لاتاری رایگان است اما پس از برنده شدن در لاتاری مشمول هزینه های اداری و غیره می‌شوید. هزینه هایی که برای مراحل اداری پرداخت می‌کنید هرگز عودت داده نمی‌شود.

هزینه های بعد از برنده شدن در لاتاری شامل هزینه تشکیل پرونده، هزینه وقت سفارت، هزینه مدیکال، از آنجایی که کشور آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد برای مصاحبه لاتاری باید به یکی از کشورهای ترکیه، ارمنستان، امارات مراجعه کنید. بر همین اساس هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما و هزینه هتل نیز به هزینه های برندگان لاتاری اضافه می‌شود.

به طور تقریبی هزینه برندگان لاتاری ۱۵۰۰ دلار می‌شود، ممکن است به این عدد اضافه نیز شود. بعد از رسیدن به خاک آمریکا و مشغول کار شدن پس از چند ماه همه هزینه هایی که صرف کرده‌اید را به دست می‌آورید.

شرایط زندگی برندگان لاتاری

در یک کلام بهتر است اینطور به شما بگوییم که شرایط زندگی هر فرد چه در ایران و چه در آمریکا یا هر کشور دیگری کاملا بستگی به خودش و تلاش او دارد. یک برنده لاتاری پس از ورود به خاک آمریکا از نظر حقوق مادی و معنوی کاملا مانند یک شهروند آمریکایی است پس می‌تواند در هر ایالت یا شهری که تمایل داشته باشد زندگی و کار کند.

اگر تخصص و مهارت خوبی در کاری داشته باشید به راحتی در آمریکا کار پیدا می‌کنید و پس از آن توانایی خواهید داشت تا زندگی خود را بسازید.

سخن پایانی

در ابتدای مقاله به طور خلاصه در مورد لاتاری و مفاهیم مهم آن صحبت کردیم و سعی کردیم خیلی کوتاه شما را با هر آنچه که لازم است در مورد لاتاری بدانید آشنا کنیم. برنده ‌شدن در لاتاری شانس بزرگی است که نصیب هرکسی نخواهد شد اگر این شانس را داشتید و در لاتاری برنده شدید از این شانس نهایت بهره را ببرید در صورتی که برنده شدید اما پول نداشتید حتی با قرض گرفتن به آمریکا مهاجرت کنید (البته بستگی دارد که تمایل داشته باشید با آمریکا بروید یا خیر) زیرا پس از چند ماه کار کردن در آمریکا تمام بدهی های خودتان را پرداخت خواهید کرد.

در صورتی که تمایل دارید درباره مهاجرت بیشتر بدانید به سایت لایزرو مراجعه کرده و مقالات ما را در این باره مطالعه کنید. بهتر است بدانید که لایزرو شرکت یا موسسه مهاجرتی نیست و هیچ پرونده مهاجرتی قبول نمی‌کند و یا مشاوره مهاجرتی ارائه نمی‌دهد بلکه وب سایتی است که در زمینه مهاجرت و دانش کشورها قصد افزایش آگاهی عموم مردم را دارد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید