چه روش‌هایی برای بررسی قیمت بیت کوین وجود دارد؟

با توجه به نوسانات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال موجود در بازار، اطلاع از تغییرات قیمت این دارایی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد تا معامله‌گران با به‌کارگیری آن‌ها، از آخرین نرخ دارایی‌های مدنظر خود مطلع شوند. در این مقاله قصد داریم این راه‌ها را به شما معرفی کرده و اطلاعات مختصری درمورد هرکدام در اختیارتان قرار دهیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید.

چه روش‌هایی برای بررسی قیمت بیت کوین وجود دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

بیت کوین چیست؟

همان طور که در مقاله "بررسی قیمت بیت کوین با استفاده از تحلیل تکنیکال" اشاره شده است، نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز که در سال 2008 توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاتومی طراحی شده و در حال حاضر به یکی از ارزشمندترین دارایی‌های جهان تبدیل شده‌است. در طی 16سال گذشته، قیمت بیت کوین از چند سنت به شصت هزار دلار رسید و توانست ثروت بسیاری از افراد را چندین برابر کند. البته در طول این مسیر، بارها ریزش‌های سنگینی را نیز تجربه کرد. توسعه‌دهندگان این دارایی برای طراحی آن از فناوری بلاکچین استفاده کردند که به آن‌ها اجازه داد تمام فعالیت شبکه را بر عهدهٔ کاربران قرار دهند، یعنی افراد مختلف با در اختیار گذاشتن سخت‌افزارهای خود، این امکان را فراهم کردند تا معادلات پیچیدهٔ ریاضی برای تأیید تراکنش‌ها و تولید توکن جدید حل شود.

مزیت‌های بیت کوین

هر دارایی مزایا و معایب خود را دارد. BTC نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این بخش قصد داریم مهم‌ترین ویژگی‌هایی که تریدر را ترغیب کرده تا روی این توکن سرمایه‌گذاری کند را با شما به اشتراک بگذاریم:

غیر متمرکز

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دارایی، غیرمتمرکز بودن آن است. برخلاف ارزهای معمولی که تحت کنترل بانک‌های مرکزی قرار دارند، بیت بر روی یک شبکهٔ غیرمتمرکز به نام "بلاکچین" عمل می‌کند. به این معنا که هیچ نهاد یا دولتی، کنترل مطلق بر تراکنش‌ها ندارد. طبیعتاً مزیت گفته‌شده، به افراد اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه‌های مالی مثل بانک‌ها، در شبکه فعالیت کنند.

محدودیت عرضه

یکی از دلایل علاقه به خرید بیت کوین، محدودیت عرضهٔ آن به حساب می‌آید که قیمت این توکن را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌است. تنها ۲۱ میلیون کوین وجود خواهد داشت. این کمیابی شبیه به طلا، آن را به ذخیره‌ای ارزشمند تبدیل کرده‌است. محدودیت تأمین BTC باعث می‌شود هیچ نهاد مرکزی قادر به کنترل آن نباشد و از اثر تورم در امان باشد.

امنیت بالا

تراکنش‌های این توکن روی بلاکچین در یک دفتر کل توزیع‌شده ثبت می‌شوند که به‌سادگی قابل تغییر یا دخالت نیست. پس از انجام تراکنش، امکان تغییر اطلاعات مربوط به آن وجود ندارد و همین امر امنیت شبکه را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود خرید بیت کوین به گزینهٔ مناسبی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شود.

بیت کوین

دسترسی جهانی

طبیعت این رمز ارز اجازه می‌دهد هرکسی که به اینترنت دسترسی دارد، بتواند در شبکهٔ آن شرکت کند. این ویژگی امکان ارائه خدمات مالی به افرادی که به دلایل مختلف مثل تحریم‌های بین‌المللی به امکانات بانکی دسترسی ندارند را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، انجام تراکنش‌ها بدون نیاز به واسطه‌ها که هزینه‌های هنگفتی را دریافت می‌کنند، آن را به یک گزینهٔ جذاب برای ارسال و دریافت وجه بین‌المللی تبدیل کرده‌است.

نوآوری و توسعه

بیت کوین با طبیعت منبع‌باز خود، امکان به‌روزرسانی و نوآوری بر روی تکنولوژی اصلی را فراهم کرده‌است. توسعه‌های مستمر بیت کوین و تکنولوژی‌های مرتبط با آن، امیدواری به بهبود پایداری و سرعت تراکنش‌ها را افزایش داده و این امکان را فراهم می‌کند که کاربردهای این توکن بیشتر از گذشته شود.

روش‌های بررسی قیمت بیت کوین

آشنایی با روش‌هایی که بتوان از قیمت این توکن به‌عنوان اولین و معروف‌ترین ارز دیجیتالی در دنیا مطلع شد اهمیت بالایی دارد. با وجود روند رو به رشد ارزش BTC در چند سال اخیر، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به دنبال روش‌هایی هستند که بتوانند به‌طور دقیق و مطمئن، از آخرین تغییرات نرخ این دارایی آگاه شوند. در ادامه قصد داریم برخی از مهم‌ترین روش‌های انجام این کار را به شما آموزش دهیم:

رصد بازار ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های معمول بررسی قیمت بیت‌کوین، رصد بازار ارزهای دیجیتال است. در این روش، شما می‌توانید ارزش این توکن را نسبت‌به ارزهای دیگر مانند اتریوم، ریپل و لایت‌کوین بررسی کنید. این مقایسه می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری دربارهٔ سرمایه‌گذاری در این دارایی را کسب کنید.

استفاده از تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال یکی دیگر از روش‌های مؤثر بررسی قیمت BTC است. این تحلیل بر مبنای داده‌های گذشته و الگوهای بازار انجام می‌شوند. معمولاً از نمودارها و نشانگرهایی مانند RSI، MACD و Bollinger Bands استفاده می‌شود تا الگوها و روندهای بازار شناسایی شوند و پیش‌بینی‌هایی دربارهٔ آیندهٔ این توکن ارائه شود.

تحلیل خبرها و رویدادها

رویدادها و خبرهای اقتصادی و سیاسی می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر روند قیمت داشته باشند. برخی از عواملی که ممکن است تأثیر مستقیم بر نرخ بیت‌کوین داشته باشند عبارت‌اند از: تصمیم‌گیری‌های حکومتی دربارهٔ محدودیت‌ها، تغییرات در قوانین مالی، مصوبات بانک‌ها و رویدادهای امنیتی.

به‌کارگیری بات‌های معامله‌گر

در دنیای دیجیتال، بات‌های معامله‌گری برنامه‌های کامپیوتری هوش‌مصنوعی هستند که می‌توانند به‌صورت اتوماتیک، معاملات را برای شما انجام دهند. این ابزارها می‌توانند با تحلیل داده‌های بازار و شاخص‌ها، به‌طور خودکار تصمیم‌گیری کنند و معاملات را براساس استراتژی که برای آن‌ها تعریف شده انجام دهند. اما توجه داشته باشید که استفاده از بات‌های معامله‌گری ریسک بالایی دارد.

بررسی تحلیل سایر سرمایه گذاران

برای کسب اطلاعات دقیق و معتبر دربارهٔ تحولات بازار، می‌توانید به منابع مالی و تحلیل‌گران معتبر مراجعه کنید. این منابع می‌توانند شما را با تحلیل‌ها و نظرات مختلف دربارهٔ روند قیمت و موارد مرتبط آشنا کند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که تصمیم‌گیری صرفاً با استفاده از چنین اطلاعاتی، می‌تواند موجب گمراهی و از بین رفتن سرمایه شود.

جمع‌بندی

بیت کوین به‌عنوان یک رمز ارز که مدت کمی از شروع فعالیت آن می‌گذرد، تبدیل به یکی از دارایی‌های ارزشمندی شده‌است که تعداد زیادی از فعالان بازارهای مالی، بخشی از سرمایهٔ خود را به خرید آن اختصاص داده‌اند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم درمورد مزیت‌های این توکن، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم و راه‌هایی را معرفی کنیم که با به‌کارگیری آن‌ها، بتوان قیمت این ارز دیجیتال را بررسی کرد.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید