کسری ۱.۲ میلیارد دلاری سلسیوس! به روز رسانی مرج اتریوم، آیا قیمت بیت کوین کاهش می یابد؟

کسری ۱.۲ میلیارد دلاری سلسیوس! به روز رسانی مرج اتریوم، آیا قیمت بیت کوین کاهش می یابد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

شرکت سلسیوس در روز پنج‌شنبه پرونده ورشکستگی فصل ۱۱ تشکیل داد. بر اساس اسنادی که توسط مشاور این شرکت به پرونده اضافه شده است، ترازنامه پلتفرم وام‌دهی سلسیوس ۱.۲ میلیارد دلار عدم تعادل دارد. یعنی دارایی‌ها این پلتفرم ۱.۲ میلیارد دلار از بدهی‌های آن کمتر است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین دسک، پلتفرم وام‌دهی سلسیوس که به دلیل بحران نقدینگی برداشت‌های کاربران خود را مسدود کرده است، سندی را به دادگاه ورشکستگی خود در ناحیه جنوبی نیویورک ارائه کرده است که نشان می‌دهد این شرکت حدود ۴.۳ میلیارد دلار دارایی و حدود ۵.۵ میلیارد دلار بدهی دارد. فهرست دارایی‌ها و بدهی‌های Celsius در تصویر زیر مشاهده می‌شود:

81

دارایی‌ها و بدهی‌های سلسیوس (اعداد بر حسب میلیون دلار)؛ منبع: کوین‌دسک

سلسیوس در فهرست دارایی‌های خود اعلام کرد که حدود ۶۰۰ میلیون دلار در توکن CEL دارد. با این حال، این شرکت در زمان تشکیل پرونده اشاره کرده بود که کل ارزش بازار توکن CEL تا تاریخ ۱۲ جولای (۲۱ تیر) تقریبا ۱۷۰.۳ میلیون دلار است. به این ترتیب امکان دارد مشکلات ترازنامه Celsius از رقم تخمین‌زده‌شده (۱.۲ میلیارد دلار) بیشتر باشد.

 

میهن پادکست ماجرای سلسیوس چه بود؟ نقش سیاست‌های سلسیوس در سقوط بازار کریپتو

طبق‌ گزارش‌های قبلی میهن بلاکچین پلتفرم Celsius قبل از اعلام ورشکستگی ۲۲۳ میلیون دلار بدهی خود به میکر، ۲۳۵ میلیون دلار بدهی به آوه و ۲۵۸ میلیون دلار از بدهی خود به کامپوند را بازپرداخت و به این ترتیب توانست از لیکویید شدن وثیقه خود در این پلتفرم‌ها جان سالم به در ببرد و تقریبا ۱.۴ میلیارد دلار وثیقه عمدتا به صورت بیت کوین رپ شده (wBTC) و یکی از مشتقات اتر (stETH) را پس بگیرد. اما همان‌طور که مشاهده می‌شود با وجود اقدامات اخیر در آزادسازی وثیقه‌ها، شکاف عمیق بین بدهی و دارایی برای سلسیوس، تنها اندکی پر شده و این شرکت همچنان حدود ۱.۲ میلیارد دلار کسری تراز دارد.

تسویه وام ۴۰۰ میلیون دلاری سلسیوس از آوه؛ آیا اوضاع Celsius رو به بهبود است؟82

 

شبکه سلسیوس موفق شد وثیقه وام سنگین خود از پلتفرم آوه را که برابر با ۴۰۰٬۰۰۰ stETH بود آزاد کند. اما زمزمه‌ها حاکی از آن است که این پلتفرم در حال آماده شدن برای تشکیل پرونده ورشکستگی است. همزمان پیگیری‌های قضایی علیه سلسیوس نیز در حال شدت گرفتن است.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از theblock، شبکه سلسیوس حدود ساعت ۱۶:۲۰ بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران، ۴۰۰٬۰۰۰ stETH (به ارزش تقریبی ۴۱۷ میلیون دلار) را از پلتفرم وام‌دهی Aave پس گرفت و به آدرس ناشناسی منتقل کرد. Celsius همچنین در ۳ تراکنش بدهی به مبلغ ۶۳.۵ میلیون USDC را به آوه بازپرداخت کرد. در حال حاضر بدهی سلسیوس به آوه حدود ۸.۴ میلیون دلار است.

 

این برآورد بر اساس داده‌های آن‌چین جمع‌آوری‌شده از ۲۴ آدرس که تصور می‌شود متعلق به سلسیوس هستند انجام شده است. این آدرس‌ها توسط اتراسکن با عنوان «شبکه سلسیوس: کیف پول ۱۱» برچسب‌گذاری شده‌اند.

سلسیوس همزمان با زمزمه‌هایی در مورد آماده شدن آن برای تشکیل پرونده ورشکستگی، در حال سر و سامان دادن به وام‌های خود در پلتفرم‌های دیفای است. مطابق گزارش قبلی میهن بلاکچین، Celsius در هفته گذشته وام خود از میکردائو را نیز تسویه کرد و ۲۵٬۰۰۰ بیت کوین رپ شده که در میکر وثیقه‌گذاری شده بود را آزاد کرد و به صرافی FTX انتقال داد.

بر اساس داده‌های آن‌چین، در حال حاضر، بزرگترین بدهی Celsius وام دریافت‌شده از پلتفرم کامپوند است که ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین رپ شده به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار را به صورت وثیقه درگیر کرده است.

پیگیری قضایی سلسیوس

تمام اخبار منتشر شده در روز گذشته درباره سلسیوس مثبت نبود. دیروز خبر رسید که پیگیری قضایی این پلتفرم در ایالات متحده جدی‌تر شده و ایالت ورمونت هم به «تحقیقات چندایالتی» درباره این پلتفرم پیوسته است.

در اطلاعیه منتشر شده توسط قانون‌گذاران این ایالت درباره سلیوس این پلتفرم وام‌دهی به مخفی کردن اطلاعات مهم از جمله صورت وضعیت مالی و فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و نیز پنهان کردن خطرات بالقوه از سپرده‌گذاران متهم شده است. در این اطلاعیه آمده است:

اظهارات شرکت Celsius، مدیر عامل و سایر نمایندگان آن در مورد ایمنی وجوه مشتریان و توانایی شرکت برای انجام تعهدات صحت ندارد.

این اطلاعیه همچنین تاکید داشت که اقدام سلسیوس در ارائه حساب‌های سودده ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران خرد، «عرضه اوراق بهادار ثبت‌نشده» بوده است.

همچنین اوایل امروز دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا «هشداری برای مصرف‌کنندگان» صادر کرد که «مشتریان حساب‌های سودده Celsius که با مسدود شدن برداشت مواجه شده‌اند» را به اقدام قضایی و تماس با تنظیم‌کنندگان مقررات تشویق می‌کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که تنظیم‌کنندگان مقررات در ایالت‌های تگزاس و آلاباما نیز تحقیقات خود در مورد سلسیوس و ویجر را آغاز کرده‌اند.

تاریخ اجرای به‌روزرسانی مرج اتریوم مشخص شد

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین تلگراف، شبکه اتریوم در مرحله نهایی تغییر مکانیسم اجماع خود قرار دارد و توسعه‌دهندگان آن، روز پنجشنبه در کنفرانسی تاریخی را برای به‌روزرسانی مرج مشخص کردند. در این کنفرانس، تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده هسته اتریوم تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) را برای راه‌اندازی به‌روزرسانی مرج در شبکه اصلی اتریوم پیشنهاد کرد و با مخالفتی از جانب سایر توسعه‌دهندگان مواجه نشد.

فرآیند انتقال اتریوم به نسخه دوم آن و تغییر اجماع شبکه به اثبات سهام، در تاریخ ۱ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۱ آذر) با راه‌اندازی بیکن چین به عنوان فاز صفر آغاز شد. فاز یک قرار بود اواسط سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی شود اما به دلیل کار ناتمام و پیچیدگی‌های موجود، تا سه ماهه نخست سال جاری به تعویق افتاد.

83

در ادامه، در اوایل ماه ژوئن (خرداد)، بیکن چین شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) راه‌اندازی شد و فرصتی را برای ارائه اطلاعات لازم در رابطه با مرج در شبکه اصلی اتریوم به توسعه‌دهندگان فراهم کرد. در نهایت در تاریخ ۷ جولای (۱۷ تیر)، به‌روزرسانی مرج در شبکه سپولیا اجرا شد.

بازار رمزارزها به این اخبار واکنش مثبت نشان داد و قیمت ETH از زمان انتشار اخبار تا زمان نگارش این مطلب حدود ۱۱٪ رشد داشته است. در زمان نگارش خبر قیمت لحظه‌ای اتریوم حدود ۱۲۱۳ دلار (بالای سطح کلیدی ۱۲۰۰ دلار) است.

آموزش خرید کاردانو در ایران؛ چطور در ایران ارز دیجیتال Cardano بخریم؟

کاردانو (Cardano) یکی از رمزارزهای پرطرفدار بین ایرانیان است. یکی از دلایل توجه کامیونیتی به آن چارلز هاسکینسون، بنیان‌گذار پروژه است. هاسکینسون پیش از آغاز پروژه کاردانو، نقش مهمی در پیشرفت شبکه اتریوم ایفا کرد. کاردانو خود را نسل سوم تکنولوژی بلاکچین می‌نامد که هدف آن افزایش مقیاس پذیری، قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای و مسائل پایداری است. ارز دیجیتال کاردانو در سال ۲۰۲۲ یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار کریپتو محسوب می‌شود. در این سری از مقالات آموزشی میهن بلاکچین به نحوه خرید رمزارزهای مختلف می‌پردازیم. پیش از این آموزش خرید تتر در ایران را بررسی کرده‌ایم. برای آموزش خرید کاردانو در ایران با ما همراه باشید.

آموزش خرید تتر در ایران؛ چطور در ایران تتر بخریم؟

 

دیدگاه خود را ارسال کنید