قتل دردناک دختر توسط خواستگار سنگدل

دوازدهم آبان ماه بود که آرزو دختر کرمانشاهی با خودروی شخصی‌اش در راه بازگشت به خانه‌اش در شهرک گاوانه بود، که از سوی خواستگار سابقش مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

قتل دردناک دختر توسط خواستگار سنگدل
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

دختر کرمانشاهی به دست خواستگارش کشته شد آرزو تصمیم داشت به استرالیا برود.

دوازدهم آبان ماه بود که آرزو دختر کرمانشاهی با خودروی شخصی‌اش در راه بازگشت به خانه‌اش در شهرک گاوانه بود، که از سوی خواستگار سابقش مورد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

 قتل‌ های ناموسی و اقدام به خودکشی‌ در استان‌های غربی و جنوبی کشور ، پدیده تاز‌ه‌ا‌ی نیست. اما در سال های اخیر به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی و همچنین دسترسی بیشتر افراد  به شبکه‌های مجازی ، نمود بیشتری دارد.

قتل دختر کرمانشاهی

چه بسیار  زنان و کودکان و مردانی که سالانه  به دلایل مختلفی از جمله خانوادگی ، شغلی ، اجتماعی و اقتصادی جان خود را از دست می دهند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند پایین آمدن آستانه صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات زندگی از جمله کرونا ، فقر، تورم، اعتیاد، نداشتن مسکن ،مهاجرت ،حاشیه نشینی ، بیکاری و ده‌ها مشکل دیگر  در  چند سال اخیر باعث شده تا نفرات زیادی در جامعه درگیر مشکلاتی شوند  که  تبعات آن شاید تا سال‌ها جبران پذیر نباشد.

در کرمانشاه آرزو الفتی گلدسته ۴۱ ساله به دلیل جواب رد  به خواستگارش با سلاح گرم به قتل می رسد و متهم به قتل بلافاصله از صحنه جرم متواری می شود.

سعید الفتی گلدسته برادر آرزو درباره روز حادثه قتل خواهرش گفت: می خواهم واقعیت ها را درباره قتل آرزو به گوش همه برسانم .

همان جلسه اول خواستگاری جواب منفی دادیم

الفتی گلدسته ادامه داد: حدود ۲ سال و نیم  پیش خواستگاری   برای خواهرم آمد که ما در همان جلسه اول خواستگاری به او جواب منفی دادیم.  چون با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم فردی قابل اعتماد برای زندگی نیست و از طرف دیگر  نمی‌خواستیم خواهرمان بدبخت شود.

وی افزود: این فرد بار دیگر به خانه‌مان رفت و برای  خواهر و مادرم که با هم زندگی می کردند ایجاد مزاحمت کرد و وقتی دوباره  جواب رد شنید اقدام به تیراندازی کرد که مادرم و آرزو برای آنکه برای کسی مشکلی پیش نیاید تا مدتی موضوع را از ما پنهان کردند .اما پس  از اینکه من و سایر اعضای خانواده از ماجرا باخبر شدیم  از طریق مراجع قضایی از این فرد شکایت کردیم که همه مدارکش نیز موجود است.

وی ادامه داد: پس از شکایت از او به دلیل اقدام به تیراندازی  در جلوی خانه ما ، این فرد برای رضایت گرفتن به همراه عمویش با قرآن نزد ما آمد و به صورت قانونی تعهد داد که دیگرهیچگونه مزاحمتی برای خانواده‌مان ایجاد نخواهد کرد.ما هم به شرطی رضایت دادیم که اگر باز مشکلی ایجاد کرد ادامه رسیدگی به پرونده‌ را دوباره از سر می‌گیریم . اگر چه ما  از حق خود گذشته و رضایت دادیم اما اگر  قانون هم  مجازاتی برای او  در نظر می‌گرفت،  شاید کار به اینجا نمی‌کشید و خواهرم به قتل نمی رسید.

آرزو می‌خواست برای ادامه زندگی به استرالیا برود

 سعید برادر آرزو درباره علت قتل عنوان کرد: خواهرم قرار بود برای ادامه زندگی نزد خواهرم به استرالیا برود که وقتی خواستگارش از این موضوع مطلع شد تصمیم به قتل آرزو گرفت. چهارشنبه دوازدهم آبان‌ماه امسال حدودا ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه شب بود که خواهرم به همراه خانواده ام با یک دستگاه خودروی پراید در حال حرکت به سمت منزل مان در شهرک گاوانه بودند که همین فرد با پیچیدن جلوی خودروی خواهرم باعث توقف آنها شد و به محض پیاده شدن از خودرو با سلاح کلاشینکف اقدام به شلیک تیرهوایی و زمینی می کند.

وی اضافه کرد: بر اثر شلیک گلوله چند تیر به بدن خواهرم اصابت کرد که او را از ناحیه  شکم و  پا مجروح  می‌کند.خونریزی آنقدر شدید بود  که مردم به ۱۱۵ زنگ می‌زنند و آرزو  به وسیله عوامل اورژانس  به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می شود.متهم به قتل نیز بلافاصله از صحنه جرم فرار می کند.

الفتی گلدسته افزود: به رغم تلاش پزشکان خواهرم همان شب به دلیل شدت خونریزی شدید فوت کرد. وقتی جسد خواهرم را دیدم از قفسه سینه به پایین چندین تیر به شکم  و  پای چپش اصابت کرده بود.

سعید ادامه داد: خواهرم خانه‌دار بود و با مادر پیرمان زندگی می‌کرد. گاهی در مراسم های مذهبی قرآن و نوحه خوانی می کرد. خواهرم در تکیه ها و مجالس زنانه آخر هفته ها با اجرای مراسم های مذهبی از خیرینی که حضور پیدا می کردند برای خانواده های بی سرپرست و بیماران کمک  دریافت می‌کرد.

فرزاد پورنظری رئیس مرکز اطلاع رسانی انتظامی استان کرمانشاه  نیز ضمن تأیید این حادثه در روزهای گذشته به ایلنا گفت: طی گزارشی به اداره پلیس در روز ۱۲ آبان ماه، با خبرشدیم که  خانمی به نام آرزو الفتی گلدسته توسط فردی که از قرار خواستگار سابقش بود با سلاح گرم به قتل رسید‌ه است. در تحقیقات بیشتر نیز  معلوم شد از ۱۲ تیری که  توسط قاتل شلیک شد  ، ۳ تیر آن به بدن این خانم اصابت کرد.

این مقام مسئول در نیروی انتظامی با اشاره به اینکه این حادثه حوالی میدان آناهیتای کرمانشاه رخ داد،  افزود: مقتول پس از مصدومیت به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل می‌شود که متاسفانه شب همان حادثه فوت می‌کند.

پورنظری ادامه داد: اگر چه قاتل فراری است اما  پلیس  توانسته در این باره سرنخ‌هایی به دست آورده  و برای دستگیری او در تلاش است.

دیدگاه خود را ارسال کنید