چگونه ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک را به خوبی بشناسیم

چگونه ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک را به خوبی بشناسیم
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اگر مدتی است که در بازار‌های دیجیتال فعالیت می‌کنید باید اسم ارز دیجیتال دوج کوین (DOGE) به گوشتان خورده باشد. این ارز دیجیتال باعث شده است که تعداد زیادی از افراد وارد بازار ارز دیجیتال شوند. قبل از تحلیل دوج کوین باید بدانید که دوج کوین چیست؟ اساس به وجود آمدن آن چه بوده است؟ آیا خرید دوج کوین سود خوبی به همراه خواهد داشت؟ پس از تحلیل دوج کوین و تصمیم به خرید باید از چه راهی در ایران دوج کوین خرید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این ارز دیجیتال آشنا کنیم.

تحلیل دوج کوین، ارزی برای سرگرمی‌!

اول از همه باید بگوییم که دوج کوین چیست؟ قبل از خرید و تحلیل دوج کوین باید با این ارز دیجیتال آشنا شد. فردی به نام بیلی مارکوس (Billy Markus)، عضو شرکت IBM و جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی معتقد بودند که دنیای رمزارز‌ها باید برای تفریح و سرگرمی باشد نه بحث جدی و مهمی مثل سرمایه‌گذاری! آن‌ها سعی کردند که نشان دهند ارز دیجیتال کلاً مسئله جدی نیست. بنابراین لابه لای شوخی‌هایشان، ارز دیجیتال خودشان را ایجاد کردند! بله ارز دیجیتال دوج کوین!

دوج کوین ارز دیجیتالی همتا به همتا و متن‌باز است. این ارز دیجیتال در ابتدا برای شوخی و سرگرمی در سال 2013 ایجاد شد. دوج کوین پلتفرمی غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد تا آن را به‌صورت آنلاین به‌راحتی انتقال دهند و خریداری کنند.

دوج کوین (Dogecoin) به همین سادگی ایجاد شد. نام این ارز دیجیتال از یک طنز اینترنتی گرفته شد که مربوط به سگی ژاپنی از نژاد شیبا اینو(Shiba Inu) به نام دوج (Doge) بود. دوج به معنای شانس بیار است.

دوج کوین شوخی شوخی جدی شد! دوج کوین چون در ابتدا در کار‌های خیرخواهانه استفاده می‌شد؛ طرفداران زیادی را به خود جذب کرد. با توجه به محبوبیت روزافزون دوج کوین، در انجمن ردیت (Reddit)، صفحه‌ای برای این کوین ایجاد شد که اداره آن به دست کاربرانش است. نکته جالب‌تر اینکه این صفحه، به تولید‌کنندگان محتوا در خصوص دوج کوین، دوج کوین هدیه می‌دهد.

کسی فکر نمی‌کرد که همین داستان، روزی ارز محبوب ایلان ماسک (Elon Musk) شود، اما شد! در ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در توئیتی اعلام کرد که این شرکت رمزارز دوج‌کوین را به عنوان روش پرداخت برای برخی محصولات این خودرو سازی می‌پذیرد. معامله گران بازار ارز دیجیتال نیز در تحلیل دوج کوین، با اعلام این خبر متوجه جهش در قیمت این ارز دیجیتال شدند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا میزبان پادکست لکس فریدمن بود و در این پادکست گفت: «اگرچه دوج‌کوین به صورت آشکار به عنوان یک شوخی ایجاد شده اما حجم تراکنش بالایی نسبت به بیت‌کوین دارد و هزینه تراکنش این ارز از بیت‌کوین بسیار پایین‌تر است.»

در تحلیل دوج کوین آن را تورم‌زا یا ضد تورم می‌دانند؟

ارز دیجیتال دوج کوین با سایر رمزارز‌ها در یک مورد اختلاف اصلی دارد و آن هم تورم‌زایی (Inflationary) آن است. کوین‌های تورم‌زا سقف نهایی ندارند. درحالیکه حد بالا یا سقف نهایی در کوین‌های کاهنده تورم (Deflationary) باعث می‌شود که مردم به منظور دستیابی به سود بیشتر در طول زمان برای خرید آن هجوم بیاورند. وقتی حد بالا به‌دست آمد، استخراج این نوع کوین‌ها دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست.

ایلان ماسک عقیده دارد مکانیسم عرضه دوج‌کوین ممکن است در ابتدا تورم‌زا به نظر برسد اما در دراز مدت کاهش‌دهنده تورم است. این عدد تورم، یک عدد ثابت است و با گذشت زمان، در واقع درصد تورم آن کاهش می‌یابد و این عملکرد خوب است زیرا افراد را تشویق می‌کند تا به جای احتکار آن را به‌عنوان ذخیره ارزش خرج کنند.

13

مزایای ارز دیجیتال دوج کوین

تریدر‌ها در تحلیل دوج کوین به این نتیجه رسیده‌اند که این ارز دیجیتال نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال مزایایی دارد که باعث شده افراد زیادی به سمت این ارز دیجیتال بروند.

1- سرعت تراکنش بالایی دارد

دوج کوین بر اساس پروتکل اسکریپت (Scrypt) لایت‌کوین ساخته شده است. اما سرعت بلاک دوج کوین یک دقیقه است در حالی که سرعت بلاک لایت‌کوین ۲٫۵ دقیقه است. بنابراین سرعت معاملات دوج کوین سریع‌تر است. همچنین سرعت تراکنش‌ها و تأیید بیت کوین نیز از سرعت تراکنش‌ها و تأیید‌های دوج کوین کمتر است. یعنی حتی دوج کوین سرعت معمالات بیشتری نسبت به بیت کوین که پادشاه ارز‌های دیجیتال است دارد. سرعت بلاک بیت کوین 10 دقیقه است یعنی ده برابر دوج کوین!

2- کارمزد کم‌تر

یکی دیگر از مواردی که در تحلیل دوج کوین باید توجه کرد این است که علاوه‌بر سرعت تراکنش سریع، کارمزد‌های تراکنش دوج کوین بسیار ناچیز است. کارمزد این ارز دیجیتال ۰٫۰۱ دلار است و ازاین‌رو، برای کاربران جذاب‌تر است.

3- دوج کوین برای انعام دادن و سرمایه‌گذاری

دوج کوین به‌عنوان محبوب‌ترین کوین برای انعام‌دادن به‌منظور ایجاد محتوای جالب در اینترنت استفاده می‌شود. درحقیقت، دوج کوین رمز ارزی است که واقعاً می‌شود از آن استفاده کرد و صرفاً برای سرمایه‌گذاری استفاده نمی‌شود. بسیاری از دارندگان دوج کوین برای تبلیغ آن در بین عموم مردم و تاجران بسیار فعالیت می‌کنند و معتقدند که این کوین برای کسانی بی‌نظیر است که می‌خواهند وارد دنیای رمزارز‌ها شوند.

معایب دوج کوین 

هر ارز دیجیتالی که به وجود می‌آید، معامله‌گران آن را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال می‌سنجند. ارز دیجیتال دوج کوین نیز مانند سایر ارزهای دیجیتال معایب خاص خود را دارد.

1- عدم به روز‌رسانی

شبکه دوج کوین به ندرت به روز‌رسانی می‌شود و تقریباً از سال 2015 تاکنون به‌روزرسانی نشده است. درست است که امنیت دوج کوین قوی است اما عدم به روز‌رسانی آن در دراز مدت باعث می‌شود که ارز‌هایی با ویژگی بهتر و جدید‌تر جای آن را بگیرند.

2- عرضه کم

یکی از بزرگ‌ترین معایب دوج کوین عرضه محدود آن است که شانس آن را برای تبدیل شدن به ارزی همگانی کم می‌کند.

اکنون که مقدمه‌ای برای خواندن تاریخچه دوج کوین، مزایا و معایب آن داشتید، ایده خوبی است که به دنبال پیگیری تحلیل دوج کوین به صورت تخصصی باشید. بدین ترتیب شما متوجه برخی از قوانین موجود خواهید شد. و بنابراین سود حاصل از خرید و فروش به موقع دوج کوین خود را افزایش می‌دهید.

14

 گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی (https://mahdirajabi.com)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی حوزه‌های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازار‌های سهام بین‌المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به مجموعه‌ی خود بوده است. تلاش این گروه در سال‌های متمادی فعالیت در بازار‌های مختلف نظیر بازار‌های فارکس، بورس، ارز‌های دیجیتال و سایر حوزه‌های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه‌ها بوده است.

 شما می‌توانید برای دیدن ویدئو‌های آموزشی بیشتر در حوزه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه‌های اجتماعی گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می‌توانید از طریق شماره‌ی زیر با آن‌ها در تماس باشید:

021-88684077

 

دیدگاه خود را ارسال کنید