لوکیشن وکیل دیوان عدالت در تهران

لوکیشن وکیل دیوان عدالت در تهران
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

وکیل دیوان عدالت اداری یک کار بسیار تخصصی می باشد که باید وکیل مجرب دیوان عدالت اداری آن را انجام بدهد که ما در ادامه به صورت مفصل به اینکه دیوان عدالت اداری چیست و برای چه شکایاتی می باشد، می پردازیم.

در ابتدا لازم به توضیح می باشد که دیوان عدالت اداری، به عنوان عالی ترین مرجع اداری و مرجع تظلم خواهی اشخاص حقوقی یا حقیقی از تصمیمات و اقدامات واحدهای دولتی می باشد و در اصطلاح حقوقی مرجع عمومیست، اما سازمان بازرسی کل کشور که مسئولیت نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور را بر عهده دارد یک مرجع عالی اختصاصی نظارتی می باشد.

در واقع می شود گفت این 2 مرجع از زوایایی با یکدیگر شبیه هستند و در مبنای رسیدگی باهم متفاوت می باشند. هر دو نهاد مسئولیت نظارت بر سلامت اداری کشور را بر عهده دارند به بیان دیگر دیوان عدالت اداری صلاحیت اداری و سازمان بازرسی کل کشور را  دارد.

سوال از وکیل دیوان عدالت اداری

به عنوان مثال می توان این مورد را بیان کرد؛ فرض کنید شهرداری در خصوص صدور یک پروانه ساخت مرتکب تخلفی شده ( در جایی که کاربری منطقه مطابق با طرح تفصیلی فضای سبز می باشد اقدام به صدور پروانه ساخت با کاربری مسکونی نموده است ) در این حالت اگر ذینفع اقدام به طرح شکایت دردیوان عدالت اداری نماید می تواند 2 خواسته را مطرح کند : 1- احراز وقوع تخلف 2- ابطال پروانه صادر شده. در این حالت دیوان در انتها 2 تصمیم ممکن است بگیرد؛ یا حکم به ورود شکایت یا حکم به رد شکایت را صادر می کند.

اما اگر ذینفع اقدام به طرح شکایت در سازمان بازرسی کل کشور  بنماید و تخلفات صورت گرفته به وسیله کارمندان و یا شهردار آن منطقه محرز بشود، علاوه بر اعلام مراتب به دیوان عدالت اداری از لحاظ کیفری و اعلام وقوع جرم و اجرای مجازات نیز دارای صلاحیت هایی است که نحوه عملکرد و صلاحیت دقیق سازمان بازرسی به صورت جزیی در این مقال جای نمی گیرد و در قوانین و آیین نامه های مربوط به سازمان بازرسی کل کشور قابل مطالعه می باشد.

وکیل مجرب دیوان عدالت اداری

پرونده دیوان عدالت اداری با توجه به سختی زیادی که دارد، بهتر می باشد کسی که به امور آن مسلط است انجام بدهد و کانون وکلای دیوان با توجه به سابقه کاری که دارد توانسته است چندین وکیل مجرب دیوان عدالت اداری را گرد هم جمع بکند. ما در این مجموعه دارای وکیل تضمینی دیوان عدالت اداری با سابقه ایم که می توانند شما را در حل پرونده کمک کنند.

وکیل بازنشسته دیوان عدالت اداری کانون وکلای دیوان هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

نحوه رسیدگی در شعبات تجدیدنظر دیوان عدالت اداری چگونه می باشد؟

در ابتدا لازم به توضیح می باشد هنگامی که شما اقدام به طرح شکایت در قالب دادخواست بدوی به دیوان می کنید، شعب بدوی دیوان در صورتی که حکم به ورود شکایت یا حکم به رد شکایت یا قرار رد شکایت صادر کند، همه این آرا قابل اعتراض در شعب تجدیدنظر وکیل دیوان عدالت اداری ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ رای است، بعد از ثبت دادخواست تجدیدنظر که می تواند هم به صورت دستی هم به صورت الکترونیکی باشد که البته اخیرا پیش به سمت الکترونیکی شدن دارد، پرونده به یکی از شعب تجدیدنظر ارجاع می شود و دادخواست و ضمایم آن به طرف شکایت ابلاغ می گردد و طرف شکایت می بایست ظرف مهلت 30 روز نسبت به تنظیم و ارسال پاسخ اقدام بنماید. بعد از تکمیل بودن پرونده و در وقت نظارت مقرر( وقت نظارت زمانیست که توسط دفتر شعبه تعیین می گردد و به معنای وقت رسیدگی نمی باشد). قاضی اقدام به مطالعه پرونده می کند و در صورتی که پرونده دارای نواقصی باشد مجددا وقت نظارت جدید تعیین می گردد تا نواقص موجود برطرف بشود و در صورتی که پرونده معد صدور رای باشد، اقدام مقتضی به عمل می‌آید.

وکیل دیوان عدالت اداری

تصمیمی که شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری در اکثر مواقع به صورت تایید و ابرام رای صادره در مرحله بدوی یا نقض دادنامه بدوی و صدور حکم به ورود یا رد شکایت می کنند.

رای صادره توسط شعب تجدید نظر قطعی و قابل اعتراض نیست، مگر اینکه باب اعاده دادرسی مطابق با ماده 98 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری باز بشود، همچنین لازم به ذکر می باشد در خصوص تمامی آرا صادر شده در دیوان می توان مستند به ماده 79 قانون مذکور در صورتی که رای خلاف قانون یا شرع باشد آن هم در شرایطی خاص اعتراض خود را وارد کرد.

دفتر وکیل دیوان عدالت اداری در تهران

با توجه به این که دیوان عدالت اداری فقط در شهر تهران است، ما پیشنهاد داریم با وکیل دیوان عدالت اداری صحبت نمایید که در تهران حضور دارد ، زیرا پرونده های بیشتری را به سرانجام رسانده است. با توجه به اینکه کانون وکلای دیوان در سراسر ایران دارای شعبات زیادی است، شما می توانید وکیل دیوان عدالت اداری در تهران را در دفتر ما ملاقات نمایید و با آن مشاوره حقوقی داشته باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی نمایند.

نقض رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری

چگونه می‌توان رأی صادرشده توسط کمیسیون های بدوی و تجدیدنظر ماده 100 قانون شهرداری‌ها را در دیوان عدالت اداری نقض نمود؟

همان ‌گونه که در تمامی توضیحات مرتبط با این موضوع قبلاً متذکر گشته ایم، رسیدگی در دیوان عدالت اداری به صورت شکلی و به ‌اصطلاح حقوقی دیوان وارد رسیدگی ماهوی نمی گردد مگر در شرایط بسیار خاص.

به ‌عنوان مثال فرض نمایید کمیسیون ماده 100 رأی را با مضمون حکم به تخریب یک ملک صادر کرده است و شما به عنوان ذینفع نسبت به رأی صادره معترضید و به دیوان عدالت می‌خواهید دادخوست دهید.

اولین مسئله‌ای که می باید به آن توجه نمود این است که  آیا کمیسیون مربوطه در رسیدگی خود قوانین شکلی را رعایت کرده است یا نه؟

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران باید فردی باشد که تسلط کافی به قوانین دیوان عدالت اداری داشته و باید کلا تخصص کاری این شخص دیوان باشد تا بتواند بهترین دفاع و بهترین دادخواست را برای شما یادداشت کند. یکی از خصوصیات وکیل دیوان عدالت اداری این می باشد که پرونده های گوناگونی انجام داده و تسلط کافی در این زمینه داشته باشد.

اعتراض به رای های تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری

اگر برای شما رای صادر شده است که نسبت به آن شکایت دارید و می خواهید به هیات های تشخیص سازمان تامین اجتماعی اعتراض کنید، قانون گذار این کار برای برای شما فراهم نموده است که نسبت به آرای ایجادشده شکایت داشته باشید.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری کاملا یک بحث توافقی می باشد و وکیل دیوان عدالت براساس کاری که انجام می خواهد بدهد هزینه را می گویید. ممکن است که در بعضی مواقع وکیل دیوان نیاز نباشد به دادگاه به مراتب بالا مراجعه نماید، در نتیجه هزینه وکیل دیوان عدالت اداری در اینجا کمتر می باشد و صد در صد وکیل براساس کاری که می خواهد انجام بدهد هزینه را می گویید.

همین حالا با رفتر کانون وکلای دیوان تماس بگیرید و در طی یک جلسه مشاوره رایگان با ایشان، میسر پروندتان را تغییر دهید.

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید