راهنمای دریافت وکالت از وکیل جرایم رایانه ای + سایبری

راهنمای دریافت وکالت از وکیل جرایم رایانه ای + سایبری
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

وکیل جرایم رایانه ای به صورت انحصاری به پرونده های سایبری رسیدگی کرده و در دادگاه های مربوط به این پرونده ها حاضر می شود. مهارت های این وکلا در این حوزه های حقوقی بسیار بالا است و به همین خاطر به عنوان وکیل حرفه ای سایبری معرفی می شوند. این وکلا هم بر رویه عملی دادگاه های مربوط به این جرایم اشراف دارند و هم با نحوه جمع آوری مدارک برای اثبات جرایم صورت گرفته آشنا هستند.

 

پرنده های تخصصی وکالت در دعاوی سایبری

 وکالت در دعاوی سایبری در حوزه پرونده های مرتبط با فضای مجازی و جرایمی است که با استفاده از رایانه انجام می شوند. برخی از این پرونده ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. جرایمی مرتبط با نشر اکاذیب در فضای مجازی
  2. توهین و افترا در فضای مجازی
  3. فعالیت های مدلینگ که بر خلاف قوانین موجود در کشور هستند.
  4. فعالیت در زمینه سایت های قمار و شرط بندی که به صورت غیر قانونی در کشور اداره می شوند.
  5. برخوردهای قانونی با شرکت های هرمی و دزدی اینترنتی
  6. جرایمی مانند هک اطلاعاتی
  7. انتشار تصاویر مستهجن یا تهدید به انتشار تصاویر در فضای مجازی
  8. برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد
  9. پولشویی

دلایل گسترش جرایم سایبری

با پیشرفت و گسترش تکنولوژی، این قبیل جرایم نیز رو به افزایش هستند. این روزها بسیاری از مردم از قابلیت های اینترنتی برای اداره امور روزانه و انجام فعالیت های ساده ای مانند خرید استفاده می کنند. به همین خاطر بیشتر در معرض این قبیل جرایم و کلاهبرداران سایبری قرار می گیرند.

به علاوه محدوده فعالیت های سایبری این روزها وسیع تر شده و همه افراد می توانند، بدون ارائه اطلاعات فردی خود هر گونه عمل مجرمانه ای را در این فضاها انجام دهند. از آن جا که این قبیل جرایم بدون حضور فیزیکی افراد صورت می گیرند، گاها پیدا کردن فرد مجرم دشوار خواهد شد. این موارد جرعت انجام این قبیل کلاهبرداری ها را در افراد افزایش می دهد.

در حوزه رسیدگی به این قبیل جرایم، وکیل متخصص جرایم رایانه ای با بهترین خدمات بر اساس قوانین حرفه ای موجود در این عرصه، رسیدگی به این پرونده ها را ساده تر می کند. این وکلا به عنوان مشاور نیز فعالیت کرده و اطلاعات دقیقی از قوانین فنی مربوط به این حوزه در اختیار شما قرار می دهند.

7

آشنایی با مجرمین رایانه ای

 بهترین وکیل جرایم رایانه ای اصطلاحات تخصصی این عرصه های حقوقی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. برخی از مجرمینی که در این عرصه فعالیت دارند، به شرح زیر می باشند:

  1. هکرها؛ متخصص جرایم رایانه ای این مجرمین رایانه ای را به عنوان یکی از مهمترین زیر مجموعه های جرایم سایبری به شمار می آورد. هکرها وظیفه نفوذ به سازمان های مهم و سیستم اطلاعات افراد را بر عهده دارند. برای جلوگیری از اقدامات مجرمانه آن ها قوانین مهمی در سر تا سر جهان وضع شده است.
  2. کراکر: کراکرها هکرهای بدخواهی هستند که به سازمان ها نفوذ کرده و اعمال مجرمانه ای را مرتکب می شوند. این افراد ویروس ها و کرم های رایانه ای را منتشر می کنند. همچنین این افراد گاها فایل های اطلاعات مهم را از سیستم سازمان ها پاک می کنند و مشکلات و دردسرهایی برای آن ها به وجود می آورند. سیستم های جاسوسی اغلب از این افراد استفاده می کنند.
  3. فریک های تلفنی نیز از مهمترین جرایم رایانه ای به شمار می روند. مشاور جرایم سایبری برای رسیدگی به این جرایم نیز راهکارهایی ارائه می دهد. فریک ها از اولین هکرهای دنیای رایانه و اینترنت به شمار می روند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جرایم رایانه ای و سایبری و دریافت مشاوره حقوقی از وکیل جرایم سایبری می توانید با بهترین وکلای شیراز و وکیل پایه یک دادگستری در شیراز تماس گرفته و از تمامی قوانین و مقررات جرایم رایانه ای و مجازات آن ها اطلاع پیدا کنید.

مجازات جرایم سایبری

هر یک از جرایمی که در این عرصه انجام می شوند، در قوانین کشور ما تعریف شده و مجازات مشخصی برای آن ها در نظر گرفته شده است. در ادامه با مجازات برخی از این جرایم آشنا می شوید:

مجازات دسترسی غیر مجاز در جرایم رایانه ای

دسترسی غیر مجاز به سیستم های اطلاعاتی و مخابراتی، با مجازات حبس و جزای نقدی و غیر نقدی همراه است. در صورتی که افراد به حریم سیستم هایی نفوذ کنند که با استفاده از تدابیر امنیتی محافظت می شوند، مجازات حبس از نود روز تا یک سال برای آن ها اعمال می شود. مجازات نقدی 5 تا 20 میلیون ریال نیز برای این افراد در نظر گرفته می شود.

جرم شنود و مجازات آن در قوانین اسلامی

هر کس به صورت غیر مجاز به سیستم های رایانه ای و امواج مغناطیسی سیستم های مخابراتی دسترسی داشته باشد، مجازات حبس از شش ماه تا دو سال برای او در نظر گرفته می شود.

8

جرایم جاسوسی رایانه ای

در حوزه جرایم سایبری، جاسوسی همواره به عنوان یکی از مهمترین کلاهبرداری های رایانه ای دسته بندی می شود. این جرایم خود زیر مجموعه هایی دارند و به چند بخش دسته بندی می شوند. در صورتی که جاسوسان به اطلاعات موجود در سازمان ها دسترسی داشته باشند و یا آن ها را شنود کنند، مجازات آن ها بین یک تا سه سال حبس خواهد بود.

همچنین در صورتی که جرم این جاسوسان، افشای اطلاعات به دست آمده باشد، مجازات آن ها از 5 تا 15 سال حبس خواهد بود. در نوع دیگر این جرایم، جاسوس سایبری، داده ها و اطلاعات به دست آمده را در دسترس افراد فاقد صلاحیت قرار می دهد؛ در این حالت مجازات او دو سال حبس خواهد بود.

جمع بندی

در صورتی که با هر یک از این جرایم رو به رو شدید، برای پیگیری روال قانونی مربوط به آن ها با شماره وکیل جرایم رایانه ای تماس حاصل نموده و از خدمات حقوقی و مشاوره های این وکلا به صورت حضوری و غیر حضوری بهره مند شوید. فعالیت های این وکلا، رسیدگی به این پرونده ها را ساده تر می کند. هر یک از جرایم رایانه ای و سایبری صدمات جبران ناپذیری به مشاغل مختلف می رساند و مشکلات عدیده ای در فعالیت های آن ها به وجود می آورد. به همین خاطر قوانین وضع شده در این زمینه هر روز جدیدتر شده و بر اساس تحولات دنیای مجازی تغییر می کنند.

این گزارش با توجه به مطالب و اطلاعات سایت بهترین وکیل شیراز https://behtarinvakileshiraz.ir/ نگاشته شده است که منبع اصلی این مقاله می باشد  جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از تمامی قوانین و مشاوره حقوقی با بهترین وکلای شیراز در زمینه های مختلف میتوانید به این سایت مراجعه نمایید.

 

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید