مربی سگ چیست؟ چه کاری انجام می دهد؟

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

مربیان سگ افرادی هستند که سگ ها را آموزش می دهند تا بتوانند با زندگی روزمره سازگار شوند و به شیوه ای سالم ارتباط برقرار کنند. مربیان سگ افرادی هستند که نه تنها در آموزش سگ‌ها، بلکه در کمک به صاحبان سگ‌ها در یادگیری سگ‌هایشان و ایجاد رابطه‌ی صحیح نقش مهمی دارند.

به همین دلیل کمک گرفتن از مربیان آموزش دیده، با تجربه و متخصص سگ بسیار مهم است. شما می توانید اطلاعات دقیق در مورد آموزش سگ را در مقاله من در بالا بیابید.

متأسفانه در کشور ما هیچ رشته ای وجود ندارد که بتوانید آموزش تربیت سگ را در دانشگاه ها دریافت کنید. به همین دلیل، افرادی که عاشق حیوانات هستند و فکر می‌کنند رابطه متفاوتی با سگ‌ها دارند، عموماً ترجیح می‌دهند در خارج از کشور به عنوان مربی سگ تحصیل کنند تا خودشان را در این زمینه آموزش دهند. علاوه بر این، برای اینکه یک مربی سگ باشید، باید دائماً پیشرفت کنید، خود را تجدید کنید و عاشق این شغل باشید.

مربی سگ؛ نه تنها در آموزش و درمان سگ های پرخاشگر، پرخاشگر یا آسیب روانی، بلکه در استفاده صحیح از عملکرد مغز سگ ها، رشد آنها و به خصوص اگر اهلی باشند، با صاحبانشان.مخاطب آنها افرادی هستند که سگ ها را برای حضور در آن آموزش می دهند.

آموزش سگ برای سگ ها بسیار مهم است که صاحبان خود را به درستی درک کنند و یا برای صاحب آن درک درستی از آنچه سگ سعی دارد بگوید. در حالی که مربی سگ به حیوانات آموزش می دهد، صاحبان سگ نیز باید سگ ها را در مورد سگ های خود آگاه کنند. هر سگی متفاوت است، درست مانند هر حیوانی. به همین دلیل، مربیان سگ برای ارتباط صحیح بسیار مورد نیاز هستند.

ساختار شخصیت افرادی که مربی سگ خواهند بود نیز بسیار مهم است. به ویژه، آنها باید افرادی باشند که کنترل عاطفی داشته باشند، صبور باشند، راه حل گرا باشند و بتوانند سریع فکر کنند. علاوه بر این، باید در ساختاری بود که عاشق سگ باشد و دریغ نکند، بتواند بدون وحشت آرام باشد و بتواند زبان سگ را بفهمد.

مربی سگ چه کاری انجام می دهد؟

مربیان سگ فرصت های شغلی زیادی در این زمینه دارند. اول از همه شما می توانید یک رشته را به عنوان مربی سگ انتخاب کنید و در این زمینه خود را ارتقا دهید. مثلا؛ شما می توانید در زمینه های خاصی مانند آموزش توالت سگ، تمرین ورزشی یا آموزش اطاعت خود را بهبود بخشید و پس از تبدیل شدن به یک متخصص در یک زمینه، به راحتی می توانید خود را در زمینه های دیگر ارتقا دهید. گام به گامتجربه و تخصصبرنده شدن، تمرین با مراحل صحیح برای مربیان سگ ضروری است.

حوزه های کلی مربیان سگ عبارتند از:

  • آموزش توالت کردن سگ
  • آموزش بازی
  • نمایش آموزش ها
  • آموزش حفاظت میدانی
  • آموزش بادیگارد
  • تربیت سگ بازیگر
  • آموزش اجتماعی شدن
  • تهاجمی و توانبخشی
  • آموزش توله سگ
  • آموزش های ویژه

آموزش سگ در چنین مناطقی امکان پذیر است. اگر سگ‌ها حادثه‌ای آسیب‌زا متفاوت را تجربه کرده‌اند و در نتیجه بیش از حد پرخاشگر شده‌اند، برای اینکه سگ سلامت روانی خود را بازیابد و اوقات خوشی را با صاحبش سپری کند، برای اینکه سگ‌ها سلامت روانی خود را بازیابند، برای سازگاری با محل زندگی‌شان ضروری است. . گفتیم که هر سگی ساختار شخصیتی متفاوتی دارد.

در این میان رفتارهایی که در سگ ها دیده می شود عبارتند از:

ترس از تنهایی در سگ ها

  • اختلالات رفتاری
  • بیش فعالی
  • روابط با حیوانات دیگر
  • در این موارد ممکن است برخی از سگ ها دچار اختلال شوند. وظیفه مربیان سگ شناخت صحیح سگ و ارائه آموزش بر اساس آن است. می توان هرگونه اختلال رفتاری یا ساختار درونگرا را در سگ مشاهده کرد و اطمینان حاصل کرد که سگ با آموزش ها یا آموزش های رفتاری که اجتماعی شدن را تضمین می کند، روابط فعال و سالم تری برقرار می کند.

چگونه یک مربی سگ شویم

متاسفانه در کشور ما در دانشگاه ها گروهی برای مربی سگ وجود ندارد. به طور کلی می توان آن را به عنوان یک سرگرمی یا فرصت های شغلی با آموزش در سازمان های مستقر در برخی از مزارع ایجاد کرد. در این منطقهبرای موفق شدنو اگر می خواهید پیشرفت کنید تحصیل خارج از کشوردریافت خواهید کرد. در ایران موسساتی وجود دارد که می توانید آموزش های ویژه ای را در آنها ببینید. با این حال، برای تقویت آموزش هایی که در این موسسات خواهید دید و قدم های صحیح بردارید، باید تمرین کنید و اغلب با سگ ها ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، شما می توانید به طور مداوم خود را بهبود بخشید و آموزش دهید.

شما می توانید یک مکان خصوصی برای خود باز کنید یا با شرکت در آزمون های ویژه ارتش در بخش دولتی شرکت کنید.

اگر می خواهید در رشته عمومی پیشرفت کنید، باید واحدی را در این زمینه انتخاب کنید. به عنوان مثال در این واحد; شما می توانید در واحدهایی مانند جستجوی بمب، آشکارساز، جستجوی مین کار کنید. شما می توانید به اطلاعات به روز در مورد موضوع در وب سایت آنها دسترسی داشته باشید.

از آنجایی که واحدها و حوزه های تجاری زیادی در این زمینه وجود دارد، آموزش ها و وظایف در بسیاری از واحدها مانند غیر نظامی، نظامی، آموزش ویژه متفاوت خواهد بود.

مربی سگ یک شغل خاص است و بسیار مهم است که افرادی که این کار را انجام می دهند دوست داشته باشند و صبور باشند. قدم بعدی ارتقای خود است، همیشه تجدید و تمرین در این حرفه یکی از مراحلی خواهد بود که شما را به موفقیت می رساند.

وظایف مربی سگ چیست؟

مربیان سگ چند وظیفه اصلی دارند. اینها بر حسب شعبه است; آموزش توالت رفتن، آموزش اطاعت، آموزش اختلال رفتار، آموزش توله سگ یا آموزش ویژه وظایفی هستند که در موارد زیادی ذکر شده اند. با این حال آنچه معمولا به کسانی که می خواهند مربی سگ شوند توصیه می شود این است که در این زمینه قدم به قدم پیشرفت کنند.

همیشه این که ابتدا در یک شاخه تخصص داشته باشید و سپس با گذراندن آموزش در زمینه های دیگر، خود را ارتقا دهید، قدم های مطمئن تر و سالم تری خواهد بود. پیوند و حس اعتمادی که مربیان سگ با سگ ها برقرار می کنند یک شرایط بسیار سالم در تربیت و رشد آنها است. به همین دلیل ویژگی های فردی افرادی که مربی سگ خواهند بود نیز عنصری است که باید به آن توجه کرد.

چگونه یک مربی سگ شویم

متأسفانه در دانشگاه های ایران دپارتمان تربیت سگ وجود ندارد. با این حال، افراد می توانند این کار را با گذراندن دوره های تخصصی در خارج از کشور یا با ارتقای خود انجام دهند. برخی موسسات آموزشی در ایران در این زمینه وجود دارند. با این حال، تمرین مکرر و برقراری ارتباط با سگ ها در قلب این تجارت مهم است. همچنین در خصوصیات شخصی فردی که مربی سگ را با لذت انجام می دهد، باید صبور، سریع اندیش و راه حل گرا بود، از سگ نترسید. پس از آن، می توانید این کار را با عشق کامل و خودسازی با موفقیت انجام دهید.

منبع: اتاپت

 

دیدگاه خود را ارسال کنید