قیمت گوشت | قیمت گوشت امروز به نرخ 25 مرداد | گوشت ارزان می شود؟

قیمت گوشت امروز به نرخ 25 مرداد | گوشت ارزان می شود؟

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت گوشت امروز به نرخ 25 مرداد | گوشت ارزان می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت طی ماه های گذشته با تغییر همراه بود. قیمت گوشت ثابت ماند. قیمت گوشت بعد از افزایش قیمت نهاده های دامی گران شد. قیمت گوشت بعد از کاهش معنادار تقاضا ثابت ماند.  قیمت گوشت امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت گوشت

قیمت گوشت 25 مرداد

قیمت انواع گوشت قرمز در بیست و پنجم مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۱۶۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۸,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۶۲,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۸۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۷,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۳۲,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۵.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۵۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۴۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۸۵,۰۰۰

بر اساس مشاهدات میدانی از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران قیمت گوشت گرم گوسفندی و گوساله امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه ۱۴۰۱ به شرح زیر اعلام می‌شود.

قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در میدان بهمن تهران به ۱۱۴‌هزار تومان رسید. دیروز در میدان بهمن تهران هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۴‌هزار تومان و هر کیلو سردست ۹۵‌هزار تومان فروخته شد. همچنین هر کیلو ران گوسفند ۱۲۸‌هزار تومان، قلوه‌گاه ۱۰۸‌هزار تومان، گردن گوسفند ۱۰۰‌هزار تومان و ماهیچه ۱۹۵هزار تومان نرخ خورد. هرکیلو سردست گوساله هم ۱۴۵‌هزار تومان، ران گوساله ۱۵۵‌هزار تومان و ماهیچه گوساله ۱۵۹‌هزار تومان در این میدان فروخته شد.

 قیمت گوشت و دام زنده چند؟

نیما حبیبی فرد گفت که قیمت گوشت گوساله در هفته‌های اخیر تغییر نکرد و ثابت ماند و مغز ران گوساله کیلویی 220 هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده مخلوط 175 هزار تومان بفروش می‌رسد؛ شنبه 15 مرداد آخرین روز کشتار دام است پس خریداران پیش از این روز اقدام به خرید کردند و گمان می‌شود همین عدم تمرکز خرید در روز آخر باعث شد که فشار چندانی در امروز بر بازار تحمیل نشود.

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید گوشت در محرم امسال کاهش پیدا کرده است؟ گفت: تجربه سال‌های گذشته این ذهنیت را ایجاد کرده بود که در محرم امسال شاهد رونق بازار باشیم اما چنین اتفاقی رخ نداد و تقاضا روند عادی به خود گرفت و امسال شاهد هیجان برای خرید گوشت نبودیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام با عرضه گوشت تنظیم بازاری در ایجاد تعادل در بازار ایفاگر نقش بود، گفت: شرکت پشتیبانی ذخایر استراتژیک قابل توجهی دارد و گوشت گوسفند و گوساله منجمد و گرم تولید داخلی و خارجی را درشرایط حساس برای تنظیم بازار عرضه می‌کند و گوشت با نرخ مصوب کیلویی 110 هزار تومان در بازار عرضه کرد.

وی در پایان بیان کرد: کمبودی در زمینه گوشت گوساله و گوسفند در بازار احساس نمی‌شود و به میزان نیاز وجود دارد.

همچنین در این رابطه افشین صدردادرس مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام‌ سبک با اشاره به وفور دام زنده در میادین عرضه دام، گفت: دام به میزان کافی در بازار موجود است اما تولیدکنندگان نمی‌توانند درباره میزان تقاضا برای خرید اظهارنظر کنند.

وی با بیان اینکه قیمت دام زنده در هفته‌های اخیر رشد ملموسی نکرده است، ادغان کرد: میانگین قیمت روی کیلویی 75 هزار تومان است اما این نرخ در شهرستان‌های مختلف متفاوت است.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در ماه محرم امسال تقاضا برای خرید دام مشهود نبوده و می‌توان گفت اتفاق خاصی در این بازار رخ نداد.

همزمان با تخم‌مرغ، گوشت قرمز هم در ماه‌های اخیر نوسان قیمت زیادی داشته، هرچند جهت حرکت پیکان قیمت این کالا در مقطعی رو به پایین بوده اما همچنان قیمت‌های بازار با قدرت خرید بخش زیادی از مصرف‌کنندگان متناسب نیست.

آخرین قیمت اعلام شده برای هر کیلو شقه گوسفندی ۱۵۵ هزار تومان و برای هر کیلو ران گوساله ۱۷۰ هزار تومان بوده است که همچنان برای بخش زیادی از مردم گران محسوب می‌شود. این در حالی است که شرایط گوشت نیز از جهت تولید مازاد بر نیاز همانند تخم مرغ است اما مصرف‌کنندگان از این تولید بیش از تقاضا سودی نمی‌برند.

در خرده‌فروشی‌ها هر کیلو راسته با استخوان گوسفندی ۱۶۰ هزار تومان، هر کیلو ران گوسفندی ۱۷۵ هزار تومان، هر کیلو سردست گوسفندی ۱۳۵ هزار تومان و هر کیلو کف‌ دست با ماهیچه ۱۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

برای هر کیلو سردست گوساله قیمت ۱۷۰ هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله ۱۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

 قیمت گوشت قرمز در 21 مرداد ۱۴۰۱ به شرح زیر است (قیمت‌ها به تومان از سایت تحلیل بازار):

راسته با استخوان گوسفندی

۱۵۹,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۱۷۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۱۵۸,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۱۶۶,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۳۳,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۴۷,۰۰۰

گردن گوساله

۱۲۹,۰۰۰

قلم گوساله

۱۶,۰۰۰

سردست گوسفندی

۱۳۱,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۱۶۳.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۸۹,۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۱۲۸.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۱۲۹,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۱۳۵,۰۰۰

دیدگاه خود را ارسال کنید