حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان مهر

بازنشستگان پولدار شدند | جزییات جدید از افزایش وام بازنشستگان

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی توضیحاتی داد.

بازنشستگان پولدار شدند | جزییات جدید از افزایش وام بازنشستگان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

حقوق بازنشستگان از این ماه افزایشی شد. حقوق بازنشستگان از ابتدای سال جاری افزایش نداشت. حقوق بازنشستگان هر سال با تنش همراه است. حقوق بازنشستگان با فرمول جدید بیشتر می شود.  جزئیات جدید از حقوق بازنشستگان را بخوانید.

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران درباره آخرین وضعیت پرداخت وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: مبلغ این وام ۱۲ میلیون تومان است که بانک رفاه نیز ظرف یکی دو روز آینده پرداخت را آغاز می کند.

حقوق بازنشستگان

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران از آغاز پرداخت وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی برای ماه مهر خبر داد.

با وجود اینکه مبلغ وام ضروری بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته، دومین مرحله از این وام به حساب مشمولان پرداخت شده است. با این حال ثبت نام وام ۱۲ میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی پس از سه ماه تاخیر، از ماه تیر آغاز و در ماه مرداد اولین دوره این وام‌ها در سال ۱۴۰۱ به متقاضیان پرداخت شد. 

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در اظهارنظر خود در ماه تیر از در نظر گرفتن اعتبار ۶ هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام‌های ضروری بازنشستگان خبر داده بود که ثبت نام آن به صورت غیرحضوری است. بازپرداخت این وام که کارمزد ۴ درصدی دارد به صورت اقساط ۳۶ ماهه خواهد بود. 

براساس گفته‌‌‌های احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌ها با تسنیم، تا پایان سال ۴۰۰ هزار تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت خواهد شد.

وی در این باره تصریح کرد: در این مرحله بین ۵ تا ۷ هزار نفر در استان تهران وام ضروری را دریافت می‌کنند که بر این اساس در مجموع به ۲۲ هزار متقاضی وام ۱۲ میلیونی پرداخت خواهد شد. 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار کرد: باتوجه به اینکه استان تهران ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده دارد، حدود یک چهارم وام باید در این استان توزیع شود. 

 دریافت وام ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان شرط‌های زیادی دارد و در این باره باید به محدودیت سنی بازنشستگان اشاره کرد که سن بازنشسته متقاضی وام باید کمتر از ۷۷ سال تمام باشد. از طرفی بازنشسته عضو کانون باید حقوق خود را از شعب بانک رفاه دریافت کند، همچنین بازنشسته باید فاقد بدهی بانکی، چک برگشتی و اقساط معوقه وام از سایر بانک‌های کشور باشد. بازنشسته نباید در ۳ سال گذشته از تسهیلات وام بانک رفاه استفاده کرده باشد. آخرین شرط دریافت وام این است که بازنشسته یا مستمری بگیر متقاضی وام باید سیم کارت به نام خود داشته باشد؛ شماره تلفن همراه وارد شده می بایست متعلق به شخص بازنشسته یا مستمری بگیر باشد.

به گزارش خبرنگار بازار بورس، در هفته‌های اخیر، برخی مقامات دولتی و مدیران سازمان برنامه و بودجه از قسطی شدن پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش خبر دادند.

نمایندگان این بازنشستگان ضمن انتقاد از این مساله، می‌گویند: با پیگیری‌هایی که از طریق مجلس صورت دادیم، نمایندگان قول دادند موضوع را پیگیری خواهند کرد؛ بر این اساس، قرار شده منابع کافی برای پرداخت یکجای پاداش پایان خدمت تمام بازنشستگان فراهم کند و همه معوقات یکجا واریز شود.

نمایندگان مجلس خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده‌اند.

بازنشستگان می‌گویند: انتظار داریم در مهرماه، پاداش پایان خدمت بازنشستگانی که تا امروز نتوانسته‌اند معوقات خود را دریافت کنند، واریز شود.

به زمان پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری نزدیک شده‌ایم؛ معمولاً پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که آیا معوقات پنج ماه اول سال با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود یا خیر.

در روزهای اخیر، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری برگزار شد؛ در این نشست، نمایندگان بازنشستگان خواسته‌ی خود را به عنوان پرداخت یکجای معوقات بازنشستگان اعلام کردند، اما نتیجه‌ی قطعی حاصل نشد.

بازنشستگان انتظار دارند مطالبات یکجا پرداخت شود؛ آن‌ها می‌گویند: قبل از بیستم مهر زمانبندی پرداخت مشخص شود و سپس تمام معوقات یکجا به حساب بازنشستگان واریز شود.

افزایش حقوق بازنشستگان

هنوز مشخص نیست که معوقات بازنشستگان کارگری چگونه قرار است پرداخت شود. به زمان پرداخت مستمری مهرماه بازنشستگان کارگری نزدیک شده‌ایم؛ معمولاً پرداخت مستمری بازنشستگان کارگری از بیستم هر ماه آغاز می‌شود.

اما هنوز مشخص نیست که آیا معوقات پنج ماه اول سال با حقوق مهرماه پرداخت می‌شود یا خیر.

در روزهای اخیر، جلسه‌ای با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و اعضای کانون عالی بازنشستگان کارگری برگزار شد؛ در این نشست، نمایندگان بازنشستگان خواسته‌ی خود را به عنوان پرداخت یکجای معوقات بازنشستگان اعلام کردند، اما نتیجه‌ی قطعی حاصل نشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید