سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

تنها شرط دریافت سود سهام عدالت اعلام شد | جامانگان سهام عدالت برای دریافت سود چکار کنند؟

جاماندگان سود سهام عدالت اطلاعات بانکی خود را اصلاح کنند تا مبلغ به حساب آنها واریز شود.

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

 سهام عدالت

مدیر پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سود سهام عدالت واریز نشده، می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی خود، در لیست واریزی‌های جدید قرار بگیرند.

حسین قشمی گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه، سود سهام عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌نماید و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست. این شرکت در چند مرحله اقدام به واریز مجدد سود به حساب اشخاصی که موفق به دریافت سود نشده‌اند نموده ولی برخی از آن‌ها مجددا برگشت خورده و واریز نشده است.

مدیر پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: به همین منظور سهامدارانی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت در دو سال گذشته نشده‌اند می‌بایست نسبت به رفع اشکال شماره شبای نامعتبر خود اقدام کنند.

وی افزود:شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب گروهی از سهامداران محترم سهام عدالت واریز نشده است.

قشمی گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی دلایل عدم واریز سود به حساب برخی از سهامداران، بانک‌های عامل پس از انجام فرآیند واریز سود گزارشات یکسان و یک شکلی به شرکت ما ارسال نمی‌کنند و به همین علت پاسخگویی به سهامداران محترم مشکل خواهد شد، ولی با این‌ حال همکاران مرکز تماس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام به یکسان‌سازی گزارشات نموده و در پاسخگویی به این عزیزان حداکثر راهنمایی را انجام می‌دهند.

مدیر پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: در کل واریز سود سهام عدالت منوط به واریزی سود از سوی شرکت‌ها است، اما تا فرصت وجود دارد افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سودی واریز نشده می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی مطرح شده در لیست واریزی‌های جدید قرار گیرند.

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند+ جزئیات

حسین قشمی بیان کرد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی وجوه،  سود سهام  عدالت را از طریق شبکه بانکی به حساب سهامداران واریز می‌نماید و در صورت وجود هر گونه اشکال در حساب شبای افراد، مبلغ واریز شده برگشت خورده و تا زمانی که حساب مذکور اصلاح نشود هیچ‌گونه کنترلی بر روی واریز موفق آن در دست ما نیست. این شرکت در چند مرحله اقدام به واریز مجدد سود به حساب اشخاصی که موفق به دریافت سود نشده‌اند نموده ولی برخی از آن‌ها مجددا برگشت خورده و واریز نشده است.

مدیر پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: به همین منظور سهامدارانی که تاکنون موفق به دریافت سود  سهام عدالت  در دو سال گذشته نشده‌اند می‌بایست نسبت به رفع اشکال شماره شبای نامعتبر خود اقدام کنند.

وی افزود:شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت از مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب گروهی از سهامداران محترم  سهام  عدالت واریز نشده است.

قشمی گفت: در خصوص اطلاع‌رسانی دلایل عدم واریز سود به حساب برخی از سهامداران، بانک‌های عامل پس از انجام فرآیند واریز سود گزارشات یکسان و یک شکلی به شرکت ما ارسال نمی‌کنند و به همین علت پاسخگویی به سهامداران محترم مشکل خواهد شد، ولی با این‌ حال همکاران مرکز تماس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقدام به یکسان‌سازی گزارشات نموده و در پاسخگویی به این عزیزان حداکثر راهنمایی را انجام می‌دهند.

مدیر پرداخت سود شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تصریح کرد: در کل واریز سود سهام عدالت منوط به واریزی سود از سوی شرکت‌ها است، اما تا فرصت وجود دارد افرادی که دوره‌های قبل برای آن‌ها سودی واریز نشده می‌توانند با اصلاح مشکلات حساب بانکی مطرح شده در لیست واریزی‌های جدید قرار گیرندهمچنین مرکز تماس سپرده‌گذاری مرکزی با شماره 1569 آماده پاسخگویی به ذینفعان است.

دلیل تعویق پرداخت سود چیست؟

در این راستا، حسین قربانزاده - رییس سازمان خصوصی‌سازی - در گفتگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مجامع شرکت‌های سهام عدالتی اظهار کرد: مجامع شرکت‌ها در زمان‌های مختلف برگزار شد، مجمع برخی شرکت‌ها در خرداد، برخی دیگر در تیر و تعدادی از آن‌ها نیز در شهریورماه برگزار شد. طبق قانون تجارت شرکت‌ها تا هشت ماه بعد از برگزاری مجمع، برای پرداخت سود فرصت دارند.

وی افزود: بنابراین شرکت‌هایی که مهلت قانونی آن‌ها تمام شده است باید به تکلیف خود عمل و سود را واریز کنند، اما برخی شرکت‌ها که طبق قانون مهلت دارند می‌توانند واریز نکنند. به طور کلی برآورد‌ها این بود که از ۶۰ هزار میلیارد تومان سودی که باید از سوی شرکت‌ها پرداخت شود، ۳۰ هزار میلیارد تومان تا پایان پاییز وصول شود، اما تا کنون بخشی از آن محقق شده است. شرکت سپرده گذاری باید باقی مانده سود را از شرکت‌ها وصول کند.

در این راستا، بررسی‌های ایسنا حاکی از آن است که از میان ۳۶ شرکت سهام عدالتی، تنها پنج شرکت که عمدتا شرکت‌های کوچکی بوده‌اند سود خود را واریز کرده‌اند؛ بنابراین فقط چهار درصد سود وصول شده است. با توجه به این موضوع نمی‌توان زمان دقیقی برای پرداخت سود سهام عدالت متصور شد و همه چیز به فرایند واریز سود از سوی شرکت‌ها بستگی دارد.

ثبت نام سهام عدالت 10 میلیونی با 50درصد تخفیف

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از جاماندگی بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد در بهره‌مندی از سهام عدالت خبر داد.

حسین خدرویسی با بیان اینکه براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند، اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت از نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تعداد مددجویان جامانده را برای اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها خواسته بود، بیان کرد: کمیته امداد در گذشته لیست آماری جاماندگان سهام عدالت را به دولت ارائه کرده است و اکنون دولت بعد از رفت و برگشت‌ها، آئین نامه اجرایی آن را مصوب کرده است.

روز یکشنبه (۱۳ آذرماه) اعلام شد که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران با معرفی افرادی که به عنوان جامانده سهام عدالت شناسایی شده‌اند، میزان سهامی که به این افراد اختصاص خواهد یافت و نام شرکت‌هایی که سهام خود را به جاماندگان تخصیص می‌دهند، مشخص شد. طبق این تصویب نامه، وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی سازی) مکلف شد در مرحله اول از محل باقی‌مانده سهام متعلق به دولت در بنگاه‌های قابل واگذاری نسبت به واگذاری مستقیم سهام به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کل کشور و سه دهک اول ایثارگران اقدام کند.

مبلغ سهام مورد واگذاری به هر یک از مشمولان معادل حداکثر یکصد میلیون ریال با اعمال ۵۰ درصد تخفیف به صورت اقساط سالانه و به مدت ۱۰ سال است.

دیدگاه خود را ارسال کنید