سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

برای ثبت نام سهام عدالت چه کنیم؟ | ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ با گوشی و کد ملی

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و تکمیل فرم طرح ساماندهی سهام عدالت، برای بازماندگان، از طریق سامانه سهام عدالت، امکان پذیر می باشد. زمان نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای دریافت این سهام نیز، تابع اعلامیه منتشر شده دولت، خواهد بود.

برای ثبت نام سهام عدالت چه کنیم؟ | ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ با گوشی و کد ملی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

به نقل ازدینا، نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و تکمیل فرم طرح ساماندهی سهام عدالت، برای بازماندگان، از طریق سامانه سهام عدالت، امکان پذیر می باشد. زمان نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای دریافت این سهام نیز، تابع اعلامیه منتشر شده دولت، خواهد بود.

از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار، با طرح مصوب دولت وقت، اعطای سهام عدالت، به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه آغاز شد. هدف از تصویب و اجرای این طرح، در درجه اول، توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانه های دولتی به این بخش و همچنین، کمک به اقشار کم بضاعت در جامعه بود.

با فراهم شدن امکان آزادسازی این سهام، بسیاری از مشمولان که براساس ضوابط، واجد دریافت سهام عدالت بوده اند، اما از دریافت آن، جا مانده اند، به دنبال راهکاری برای دریافت سهام عدالت ۱۴۰۱ می باشند. حال، سوال این است که دولت، چه راهکاری برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اندیشیده است؟ بنابراین، ضروری است تا متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت​، با اطلاع از زمان و طریقه ثبت نام آن، برای خرید این سهام، اقدام نمایند.

با توجه به اهمیت ثبت نام جدید سهام عدالت، برای بازماندگان، در ادامه، در رابطه با اینکه آیا ثبت نام جدید سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت، طریقه نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی سهام عدالت ۱۴۰۱، ثبت نام این سهام، برای کارگران و همچنین، نحوه تکمیل فرم ثبت نام این سهام، مطالبی آورده شده است.

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت اینترتی، اقدام نمایند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت ۱۴۰۱، از سوی دولت، اعلام نشده است.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان سهام عدالت، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

لازم به ذکر است که از آنجایی که طرح ساماندهی سهام عدالت، در حال حاضر، در دست بررسی است و مجلس، در حال تعیین جزئیات آن می باشد، اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع مورد نظر، برای تامین این سهام و همچنین، زمان ثبت نام سهام عدالت، در دست نمی باشد.

به محض اعلام رسمی، زمان ثبت نام جدید سهام عدالت، به این بخش از مقاله، اضافه شده و مقاله بروز رسانی می شود.

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت را دارند، می بایست در رابطه با مهلت، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با مهلت ثبت نام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

سازمان بورس اوراق بهادار، با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام سهام عدالت، در سال ۱۴۰۱، جهت تسهیل در انجام فرآیند نام نویسی سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان الکترونیکی را در نظر گرفته است.

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای نام نویسی این سهام، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، نام نویسی دوره جدید سهام عدالت، با گوشی و کد ملی، از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی samanese.ir، انجام شود.

به محض اعلام رسمی آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت، لینک آن، در این بخش از متن مقاله، قرار داده می شود.

افرادی که قصد مشاهده دارایی سهام عدالت خود را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به نشانی اینترنتی samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

از آن جایی که در حال حاضر، روشی برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، معرفی نشده است، بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند، افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، به کجا مراجعه کنند تا فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ را تکمیل نموده و در این طرح دولتی، شرکت نمایند.

اما، همان طور که توضیح داده شد، هنوز تدابیر نام نویسی سهام عدالت، برای کسانی که ثبت نام نکرده اند، اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد، نیازی به مراجعه حضوری جهت نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای این سهام، نمی باشد و فرم ثبت نام سهام عدالت، به صورت اینترنتی تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعیه ای رسمی، در خصوص تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، منتشر نشده است که به محض اعلام آن، این بخش از متن مقاله، بروز رسانی خواهد شد.

افرادی که قصد دارند شماره شبا خود را برای سهام عدالت ثبت نمایند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت شماره شبا سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

با در نظر گرفتن اینکه هنوز هیچ امکانی برای ثبت نام مجدد سهام عدالت ۱۴۰۱ فراهم نشده است، نمی توان پیش بینی دقیقی، از چگونگی و نحوه ثبت نام سهام عدالت ارائه کرد. اما از آنجا که برای استعلام این سهام عدالت و آزاد سازی سهام عدالت، سامانه سهام عدالت راه اندازی شده است، احتمالا ثبت نام جدید سهام عدالت نیز از طریق همین سامانه صورت خواهد گرفت.

به طور کلی، با توجه به اینکه امروزه اکثر فعالیت ها، به صورت اینترنتی و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می گیرد، پیش بینی می شود که ثبت نام جدید سهام عدالت نیز برای جاماندگان، به صورت اینترنتی و از طریق پلتفر های مجازی، انجام خواهد شد.

همچنین، لازم به ذکر است متقاضیان دریافت این سهام، می بایست پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۱، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام، به صورت غیر حضوری، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار، دریافت نمایند.

به محض فراهم شدن امکانات و شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، راهنمای تصویری جهت ثبت نام در این بخش از مقاله درج می شود.

افرادی که قصد گرفتن سهام عدالت، برای متولدین جدید را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت ثبت نام سهام عدالت، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت سهام عدالت برای کودکان، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی ۱۴۰۱

از آنجایی که طرح اعطای مجدد سهام عدالت، با استفاده از کد ملی، برای افراد بازمانده به تازگی توسط مجلس به تصویب رسیده است، لذا در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات این مصوبه وجود ندارد. اما با توجه به روند اجرای ثبت نام دوره اول سهام عدالت، پیش بینی می شود که طریقه نام نویسی و دریافت این سهام، در دوره جدید نیز با استفاده از کد ملی و گوشی، مشابه با روند دوره گذشته صورت می پذیرد.

همچنین، با توجه به گزارش هایی که اخیرا اعلام شده است، به طور کلی، نام نویسی جدید سهام عدالت، برای ۳ گروه مشخص از افراد واجد شرایط دریافت این سهم، انجام خواهد گرفت که به ترتیب، در ادامه، در رابطه با افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت، با کد ملی، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که در دوره اول ثبت نام سهام عدالت، علی رغم اقدام به طی کردن فرآیند ثبت نام، به دلایل مختلفی همچون، نبود زیر ساخت های مناسب برای سیستم های نام نویسی و غیره، موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده اند.

تمامی کسانی که عضو سازمان های حمایتی، مانند بهزیستی، کمیته امداد و غیره بوده اند اما به دلایل مختلفی، شناسایی نشده و یا بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، عضو این سازمان ها شده اند.

فرزندان متولدین ۱۴۰۱ خانوده ها که در زمان انجام ثبت نام دوره اول سهام عدالت، در خانواده وجود نداشته اند.

تمامی افرادی که جزو دهک های پایین ( یک تا شش ) بوده و در زمان ثبت نام اولیه سهام عدالت، به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشده اند.

بر طبق مصوبه جدید مجلس، تمامی افرادی که جزو یکی از گروه های بالا باشند، برای شرکت در دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، با استفاده از کد ملی و به صورت اینترنتی، مجاز می باشند.

به محض اطلاع از شرایط دقیق نحوه ثبت نام سهام عدالت با استفاده از کد ملی، متن این بخش از مقاله به روز رسانی خواهد شد.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت، با کد ملی خود، از طریق گوشی های هوشمند را دارند، می توانند، از طریق ورود به برنامه استعلام سهام عدالت، به صورت آنلاین، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دانلود برنامه استعلام سهام عدالت با کد ملی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام سهام عدالت با گوشی ۱۴۰۱

بسیاری از افراد، از اقشار مختلف جامعه در دوره گذشته، در زمان نام نویسی سهام عدالت، موفق به ثبت نام و دریافت این سهام دولتی، نشده اند اما، در حاضر، خواستار دریافت سهام عدالت می باشند. با توجه به اینکه ثبت نام دوره جدید سهام عدالت، به روش الکترونیکی، صورت می گیرد افراد متقاضی، می توانند از طریق گوشی نیز، فرآیند نام نویسی سهام عدالت را انجام دهند.

طریقه ثبت نام سهام عدالت، از طریق گوشی های موبایل، با توجه به اینکه نام نویسی جدید سهام عدالت، از طریق پلتفرم های مجازی انجام می شود، به راحتی، امکان پذیر است. بنابراین، افراد دارای گوشی های موبایل هوشمند، پس از ورود به مرورگر های اینترنتی مورد نظر خود، می توانند، با ورود به سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، درخواست خود را برای اخذ این سهام، ثبت نمایند.

به محض اطلاع از شرایط دقیق نحوه ثبت نام سهام عدالت با گوشی، متن این بخش از مقاله به روز رسانی خواهد شد.

چنانچه، افراد، قصد پیگیری سهام عدالت با کدملی را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه samanese.ir، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه پیگیری سهام عدالت با کدملی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام سهام عدالت کارگران ۱۴۰۱

با توجه به اینکه سهم کمی از سهام عدالت، در دوره اول ثبت نام آن، به قشر کارگران، تخصیص داده شد، سبب این گردید که تنها، برخی از کارگران فصلی و همچنین، کارگران ساختمانی، موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت شوند و بخش بزرگی از این قشر، که شامل کارگران بخش قرار دادی، پیمانی و صنعتی بودند، از دریافت سهام مورد نظر، باز مانند.

حال، از آنجایی که یکی از اقشار واجد شرایط، برای دریافت و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، بخش کارگری جامعه می باشد، عدم تعادل در اختصاص سهام به این بخش، سبب اعتراض بسیار از افراد، به ویژه اتحادیه کارگران گشته است. در نتیجه این اعتراضات و با توجه به اطلاعیه ها و اخبار موجود، انتظار می رود که شاهد افزایش سهم این بخش، در دور دوم ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان باشیم.

همچنین، با توجه به اینکه در حال حاضر، طرح مورد نظر، برای ثبت نام سهام عدالت کارگران، به تصویب نهایی نرسیده است و همچنان، در حال بررسی توسط مجلس می باشد، لذا نمی توان به قطعی، در رابطه با شرایط ثبت نام سهام عدالت کارگران صحبت کرد. اما، با توجه به شرایط موجود، می توان انتظار داشت که نسبت به دور اول، در دوره جدید نام نویسی سهام عدالت، توجه بیشتری به این قشر از جامعه اختصاص داده شود.

به محض اعلام رسمی، در رابطه با جزئیات ثبت نام سهام عدالت کارگران ۱۴۰۱، متن این بخش از مقاله، بروز رسانی خواهد شد.

جاماندگان از ثبت نام دوره اول سهام عدالت، می توانند، در زمان نام نویسی این سهام، از طریق ورود به سایت ثبت نام آن، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

سوالات متداول

۱- ✔️ آیا امکان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ برای جاماندگان وجود دارد؟

✔️در حال حاضر برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ جاماندگان امکانات لازم از سوی دولت فراهم نشده است که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

۲- ✔️نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ به چه صورت می باشد؟

✔️پیش بینی می شود ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ از طریق سامانه سهام عدالت انجام شود که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

۳- ✔️زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ در چه تاریخی می باشد؟

✔️در حال حاضر زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ از سوی دولت مشخص نشده است که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

در زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، متقاضیان جهت دریافت این سهام، ملزم به داشتن شرایط و مدارک لازم، در تاریخ تکمیل فرم ثبت نام، در مدت زمان مشخص شده می باشند. اما، در حال حاضر، آغاز واگذاری سهام عدالت، در سال ۱۴۰۱، در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

با توجه به استقبال چشمگیری که در دور نخست ارائه سهام عدالت، توسط مردم و واجدین شرایط دریافت این سهام صورت گرفت، دولت، تصمیم بر ارائه مجدد و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، در سال جاری، به منظور یکسان سازی سطح درآمدی اقشار مختلف جامعه، به ویژه افراد با درآمد پایین و بی بضاعت کرده است.

از آنجایی که در دور نخست ثبت نام سهام عدالت، تنها ۴۹ میلیون نفر از واجدین شرایط، موفق به دریافت این سهام شدند، لذا در حال حاضر، افراد بسیاری وجود دارند که علی رغم میل باطنی خود، موفق به ثبت نام و دریافت این سهم نشده اند، در نتیجه این امر، این افراد، بی صبرانه منتظر شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱، برای جاماندگان می باشند.

به جهت استقبال بالای افراد، از تصویب طرح ارائه دور دوم سهام عدالت، برای جاماندگان این سهم، توسط مجلس و پرسش های متعددی که در رابطه با زمان دقیق اجرائی شدن طرح یاد شده وجود دارد، به همین دلیل، در ادامه، در رابطه با زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و همچنین، تاریخ تکمیل فرم ثبت نام دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، مطالبی آورده شده است.

زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

با توجه به اطلاعیه های رسمی، قرار بر این بود تا پایان بهمن ماه سال گذشته، وزارت کار، لیست تمامی افراد جامانده ثبت نام سهام عدالت، که شامل گروه هایی همچون، کودکان تازه متولد شده در خانواده های واجد شرایط ثبت نام سهام عدالت، افرادی که اقدام به ثبت نام جهت دریافت سهام مورد نظر کرده اند اما، به هر دلیلی نام نویسی آن ها انجام نشده، افرادی که پس از پایان مهلت زمان ثبت نام سهام عدالت، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار گفته اند و غیره را تهیه نموده و در اختیار مجلس قرار دهد.

پس از ارائه لیست مورد نظر، توسط وزارت کار، پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری، ثبت نام سهام عدالت برای کودکان و جاماندگان آغاز شود و تمامی افراد واجد شرایط، مجاز به نام نویسی و دریافت سهام مورد نظر شوند. دقت شود که تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است، طبق اطلاعیه های رسمی، پیش بینی بوده و درحال حاضر، لازم به ذکر است با توجه به اعلام رسمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز واگذاری سهام عدالت به جاماندگان، در سال ۱۴۰۱، در دستور کار است که از خرداد ماه، فراخوان واگذاری این سهام، به مشمولان، انجام می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد زمان ثبت نام سهام عدالت عضو کانال تلگرامی سرمایه گذاری شوید و یا صفحه اینستاگرامی مشاوره حقوقی دینا را دنبال کنید.

سوالات متداول

۱- ✔️زمان شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ چه تاریخی می باشد؟

​✔️در حال حاضر در رابطه با زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ برای جاماندگان خرداد ماه اعلام شده است که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

۲- ✔️لیست مشمولین سهام عدالت در زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ توسط چه وزارتی تهیه می شود؟

✔️لیست مشمولین سهام عدالت در زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ توسط وزارت کار تهیه و به مجلس تقدیم می گردد که در متن مقاله توضیحات لازم آورده شده است.

۳- ✔️چه گروه هایی زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ واجد شرایط این سهام می باشند؟

✔️یکی از گروه های واجد دریافت سهام در زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ کودکان تازه متولد شده در خانواده های مشمول سهام عدالت می باشند و در متن مقاله نیز در رابطه با دیگر گروه های واجد شرایط توضیحات لازم آورده شده است.

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ با گوشی و کد ملی – مهلت و سامانه نام نویسی

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ و یا نام نویسی آن با کد ملی و گوشی از طریق سایت ثبت نام سهام عدالت www.samanese.ir (احتمالا در آینده) امکانپذیر است. زمان ثبت نام سهام عدالت با کد ملی و گوشی از سوی دولت اعلام خواهد شد.

بعد از اعلام این زمان، پر کردن مجدد فرم ثبت نام برای افرادی مانند کودکان و کارگران ضروری است.

با توجه به اهمیتی که طرح مجدد ثبت نام سهام عدالت دارد؛ راهنمای زمان نام نویسی، سایت و نحوه تکمیل فرم آن را در ادامه بررسی کرده‌ایم.

اگر فردی را می‌شناسید که به دنبال آموزش نام نویسی در طرح جدید سهام عدالت ۱۴۰۱ است، این مطلب را با او به اشتراک بگذارید.

زمان و مهلت ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱

قبل از بررسی مهلت زمانی ثبت نام سهام عدالت باید به طرح ساماندهی آن اشاره کنیم. در این طرح بیان شد که ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای سه گروه بزرگ از سهام‌داران وجود دارد. بنابراین، تمامی افرادی که در مراحل قبل نتوانستند برای ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت اقدام کنند، این امکان در این مرحله برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

آیا ثبت نام سهام عدالت حقیقت دارد؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ برای افرادی که از این طرح بازمانده‌اند و در رده‌ی اقشار کم‌درآمد جامعه قرار دارند، وجود دارد. (با این حال، هنوز تاریخ دقیق ثبت نام جدید سهام عدالت از سوی دولت به طور رسمی اعلام نشده است.)

به محض اعلام این تاریخ، مطلب نام نویسی سهام عدالت را بروز رسانی می‌کنیم.

به طور کلی، افراد بازمانده بر این باور هستند که ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت ۱۴۰۱ (با کد ملی و گوشی) احتمالا از خرداد ماه آغاز خواهد شد.

نام نویسی سهام عدالت برای کسانی که ثبت نام نکردند

همانطور که گفتیم، ۳ دسته از افراد می‌توانند برای ثبت نام جدید سهام عدالت با کد ملی اقدام کنند. این ۳ دسته به صورت زیر هستند:

اگر فرم سهام عدالت را تکمیل کرده‌اید، اما موفق به دریافت نشدید و ثبت نام ناقص کردید؛

در صورتی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستید، اما شناسایی نشدید یا موفق به نام نویسی مرحله اول سهام نشدید؛

اگر جزو دهک‌های درآمدی اول تا ششم هستید و در زمان نام نویسی نتوانستید موفق به ثبت نام جدید سهام عدالت شوید؛

سایت ثبت نام سهام عدالت با کد ملی

سایت ثبت نام سهام عدالت www.samanese.ir که با نام سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ هم شناخته می‌شود، جهت تسهیل فرآیند نام نویسی متقاضیان در نظر گرفته شده است. تنها مدرکی که برای نام نویسی سهام عدالت با گوشی نیاز دارید، با کد ملی است. چون هر فرد به ازای یک کد ملی می‌تواند نسبت به نام نویسی سهام عدالت اقدام کند!

با توجه به اینکه سایت نام نویسی سهام عدالت هنوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام نشده است، پبش بینی می‌کنیم که نام نویسی دوره جدید سهام با کد ملی و گوشی در همین سامانه به نشانی اینترنتی samanese.ir انجام می‌شود.

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ با کد ملی

همانطور که گفتیم، روش جدیدی برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ با کد ملی معرفی نشده و احتمالا شما همانند متقاضیان دیگر به دنبال این هستید که بدانید فرم نام نویسی سهام عدالت چیست. در ادامه، همین موضوع را به طور جامع بررسی کرده‌ایم.

پیشبینی می‌کنیم که برای تکمیل فرم در ثبت نام جدید سهام عدالت 1401 نیازی به مراجعه حضوری ندارید و تمامی مراحل آن را با ورود به samanese.ir می‌توانید انجام بدهید.

نحوه ثبت نام سهام عدالت

احتمالا برای نام نویسی جدید اعلام خواهد شد که به سامانه ثبت نام سهام عدالت که به نشانی اینترنتی www.samanese.ir اعلام کردیم، مراجعه کنید. (چون هنوز نحوه ثبت نام در اعلامیه‌ای رسمی منتشر نشده است.)

پیش نیاز لازم و ضروری متقاضیان دریافت سهام برای ثبت نام این است که از طریق سجام، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار دریافت کنند.

بعد از اعلام و شروع نام نویسی سهام عدالت، راهنمای تصویری آن را در همین مطلب ارائه می‌کنیم.

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۱ با کد ملی

لازم است بدانید که طرح اعطای دوباره سهام عدالت با استفاده از کد ملی برای افراد واجد شرایط، فقط توسط مجلس به تصویب رسیده است. از حیث دیگر، اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات آن مطرح نشده است که آن را بررسی کنیم. ولی با توجه به روند اجرا شده برای ثبت نام دوره اول سهام عدالت، پیش بینی می‌کنیم که طریقه نام نویسی در دوره جدید نیز همانند قبل باشد. یعنی شما با استفاده از کد ملی و گوشی، مشابه با روند دوره گذشته می‌توانید نام نویسی مجدد را انجام بدهید.

در کل، نام نویسی جدید یا ثبت نام جدید سهام عدالت برای ۴ گروه مشخص از افراد واجد شرایط قابل انجام است. (این افراد با کد ملی می‌توانند نسبت به نام نویسی در سال ۱۴۰۱ اقدام کنند.)

توضیحات لازم در ادامه آورده شده است:

افرادی که در دوره اول نام نویسی سهام عدالت موفق به تکمیل مراحل آن نشده‌اند. (از دلایل مختلف آن می‌توان به نبود زیر ساخت مناسب برای سیستم ثبت نام سهام عدالت اشاره کرد.)

تمامی کسانی که عضو سازمان های حمایتی، مانند بهزیستی، کمیته امداد بوده‌اند و به دلایل متعددی، شناسایی نشده‌اند. (همچنین، افرادی که بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، عضو این سازمان ها شده‌اند، در این دسته قرار می‌گیرند.)

فرزندان تازه متولد شده در سال ۱۴۰۱ که در زمان ثبت نام دوره اول سهام عدالت

کلیه‌ی افرادی که جزو دهک‌های پایین از یک تا شش بوده و در زمان ثبت نام اولیه سهام عدالت، موفق به انجام این کار نشدند.

براساس مصوبه‌ی جدید مجلس، اگر جزو افراد یکی از ۴ گروه فوق باشید، مجاز هستید تا برای شرکت و ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت با استفاده از کد ملی و به صورت اینترنتی اقدام کنید.

به محض اعلام شرایط دقیق نحوه ثبت نام سهام عدالت با کد ملی، متن این بخش از مقاله را به روز رسانی می‌کنیم.

ثبت نام سهام عدالت با گوشی

با اعلام نام نویسی جدید، طریقه ثبت نام سهام عدالت با گوشی موبایل از طریق پلتفرم‌های مجازی انجام می‌شود و این کار به راحتی، امکان پذیر است. لذا متقاضیانی که دارای گوشی های موبایل هوشمند هستند، پس از ورود به مرورگر های اینترنتی می‌توانند، درخواست خود را برای اخذ این سهام در سامانه samanese.ir ثبت نمایند.

زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۱

متقاضیان دریافت سهام عدالت همچنان منتظر شنیدن اخبار و اطلاعیه های شروع ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۱ هستند. با توجه به درخواست های زیاد افراد، قانون این وظیفه را به برای دولت در نظر گرفت که به درخواست متقاضیان پاسخ داده شود و شرایط ثبت نام سهام عدالت برای کسانی که ثبت نام نکردند نیز محیا گردد. اما در حال حاضر هنوز هیچ برنامه ای برای ثبت نام این افراد اعلام نشده است و زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت ۱۴۰۱ نامعلوم می باشد.

دیدگاه خود را ارسال کنید