قیمت خودرو | افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 13 دی باز هم کولاک کرد | قیمت خودرو به چند رسید؟ + جدول

قیمت برخی از خودروها، امروز سه شنبه در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روزهای گذشته بدون تغییر است.

قیمت خودرو امروز  13 دی باز هم کولاک کرد | قیمت خودرو به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس معاملات انجام شده امروز سه شنبه (۱۳ دی ۱۴۰۱) قیمت‌ خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات روزهای گذشته تغییری نداشته است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند (EF7)۱۴۰۰ ۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند (EF7) ۱۴۰۱ ۴۶۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس سال (LX ) ۱۴۰۱ ۵۴۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۱ ۴۸۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) ۱۴۰۰ ۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده)۱۳۹۹ ۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(۱۴۰۰ ۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ( ۱۴۰۱) ۷۱۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما (۱۴۰۰) ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۵۵۵.۰۰۰.۰۰۰
 تندر90 E2 ۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک۱۳۹۸ ۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰
تارا اتوماتیک ۱۴۰۱ ۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس سقف شیشه ای ( ۱۴۰۱) ۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی ۱۴۰۱ ۵۷۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا معمولی (رینگ فولادی) ۱۴۰۰ ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۱۴۰۱ ۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما s7 توربو پلاس ۱۴۰۱ ۱.۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰
پراید۱۱۱ مدل ۹۹ ۲۷۰.۰۰۰.۰۰۰
پراید SE ۱۳۱ ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
ساینا اس ۱۴۰۱ ۳۰۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا صندوق دار (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۲۹۰.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
شاهینG ( ۱۴۰۱) ۵۳۵.۰۰۰.۰۰۰
کوییک دنده ای رینگ فولادی ۱۴۰۱ ۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال) ۱.۴۷۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک پلاس۱۴۰۰ ۴۹۵.۰۰۰.۰۰۰
ام وی ام X۲۲، دنده ای اسپرت اکسلنت (۱۴۰۰)
۵۳۰.۰۰۰.۰۰۰

قیمت خودرو همچنان در نوسان است؟

قیمت خودرو صفر داخلی روز سه‌شنبه، ۱۳ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان نوسانی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روز‌های گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و خودرو‌ها در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح نیز مانند روز‌های گذشته، پنج میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت ۲۷۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز پنج میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ ۲۶۴ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز پنج میلیون تومان گران و به نرخ ۷۳۵ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. پژو ۲۰۷ اتومات پس از روز‌ها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

خودرو دنا معمولی هم که روز‌ها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز سه میلیون تومان گران و در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد. پژو پارس اتوماتیک که در روز‌های گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز ۱۱ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در قیمت ۶۵۴ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

قیمت خودرو

اما خودرو‌هایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟ تیبا هاچ‌بک پلاس که از خودرو‌های پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنج میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده ۲۹۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو حالا ۴۶۰ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو با ۹ میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۴۸۴ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روز‌های که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، در روز‌های گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۳۰۴ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران، در رابطه با علت کاهش قیمت ناگهانی خودرو در بازار به تجارت‌نیوز گفت: نوسانات قیمتی در بازار‌های مختلف، از جمله بازار خودرو متاثر از نداشتن ثبات ریالی در کشور است.

او افزود: اگر ثبات ریالی در کشور وجود داشت و نرخ دلار نوسان زیادی نداشت، قیمت خودرو نیز با ثبات همراه می‌شد. در حال حاضر نیز تنها عامل کاهش قیمت خودرو در بازار کاهش نرخ دلار است و اگر دلار با ریزش بیشتری همراه شود، قیمت خودرو در بازار نیز با کاهش همراه می‌شود.

او تاکید کرد:، اما این کاهش قیمت به اندازه‌ای نیست که خودرو‌ها به قیمت پیش از رکوردزنی‌های قیمتی بازگردد و تنها مقداری ارزان می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید