قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو

کاهش آخر هفته ای قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟

آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد امروز جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱ منتشر شد.

کاهش آخر هفته ای قیمت خودرو در بازار امروز | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت خودرو با نوسان همراه است. قیمت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری گران شد. قیمت خودرو پس از افزایش تقاضا رو به گرانی رفت. قیمت خودرو  طی ماه های گذشته افزایش یافت. قیمت خودرو امروز را ادامه می خوانیم.

قیمت خودرو

قیمت خودرو صفر داخلی روز جمعه، ۱۶ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان نوسانی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو در روزهای گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شد. اما این ریزش ادامه‌دار نبود و خودروها در بازار با نوسان قیمتی مواجه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۴۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز هم وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح در قیمت ۲۷۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۱۱ نیز امروز به نرخ ۲۸۸ میلیون تومان عرضه می‌شود.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ ۷۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی ۷۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت ۶۴۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

قیمت خودرو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود. چراکه اقتصاد، صنعت و بازار کشور دلار شده است. همانطور که مشاهده می‌شود اقداماتی مانند عرضه خودرو در بورس کالا، واردات خودرو و افزایش تولید خودرو، تا کنون تاثیری بر کاهش قیمت‌ها نشده است.

او افزود: در این میان، باید یادآور شد که هیچ‌کدام از اقداماتی که وزارت صمت با هدف رقابتی‌شدن بازار خودرو انجام می‌دهد، باعث کاهش قیمت‌ها نمی‌شود.

عرضه خودرو در بورس کالا روی قیمت‌ خودرو تاثیر داشت؟

مقایسه قیمت دلاری سه خودرو پرتیراژ به خوبی نشان می‌دهد که چگونه عرضه پژو 207 در بورس کالا، باعث کاهش قیمت این خودرو شده است.

در حالی که قیمت دلاری پژو 206 و دنا در طول 5 سال گذشته روندی افزایشی داشته، خریداران پژو 207 در بورس کالا این خودرو را نسبت به سال 1396 (به لحاظ دلاری) ارزان‌تر توانسته‌اند خریداری کنند.

این در حالی است که کمتر از 2 درصد خودرو‌های تولیدی در بورس کالا عرضه شده و با افزایش و تنوع خودرو‌های عرضه شده در بورس کالا، کاهش قیمت بیشتری در بازار خودرو رخ خواهد داد.

دیدگاه خود را ارسال کنید