قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

منتظر ارزانی قیمت گوشت نباشید | آب پاکی روی دست مردم ریخته شد

علی اصغر ملکی گفت: قیمت گوشت قرمزی که در اختیار میادین میوه و تره بار قرار گرفته است به صورت بشقابی در ظرف های ۲ کیلویی هر کیلو ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

منتظر ارزانی قیمت گوشت نباشید | آب پاکی روی دست مردم ریخته شد
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران اعلام شد. قیمت گوشت به نرخ روز اعلام شد. قیمت گوشت و مرغ در حال افزایش می باشد. با توجه به افزایش قیمت گوشت، تقاضا گوشت نیز پایین آمده است. قیمت گوشت به نرخ روز 25 خرداد را در این گزارش می خوانید.

قیمت گوشت

.بیشترین افزایش قیمت در دی‌ماه را می‌توان برای گوشت قرمز دانست. مدتی از واردات گوشت قرمز در کشور جلوگیری می شد که باعث افزایش قیمت این کالا در بازار شد. بعد از تأخیری که در واردات گوشت قرمز به کشور اتفاق افتاد، توزیع گوشت گوساله در فروشگاه های زنجیره ای تهران و گوشت گوسفندی در میادین اصلی میوه و تره بار شهرداری تهران که از کشورهای مغولستان و روسیه وارد شد، از دیروز یکشنبه ۹ بهمن ماه آغاز شده است.

بر اساس نرخ های اعلام شده گوشت گوسفندی در بسته بندی دو کیلویی هر کیلو ۲۲۰ هزار تومان، گوشت سردست، ران و شقه گوساله کیلویی ۲۱۵ هزار تومان و گوشت مخلوط ۱۹۲ هزار تومان در میادین میوه و تره بار عرضه می شود. همچنین گوشت چرخ کرده گوساله باقیمت هر کیلو ۱۷۰ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

پیرامون اتفاقات و نوسان قیمت در بازار گوشت قرمز با علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به گفتگو پرداخته است.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در رابطه با قیمت گوشت قرمز در میادین اصلی میوه و تره بار گفت: قیمت گوشت قرمزی که در اختیار میادین میوه و تره بار قرار گرفته است به صورت بشقابی در ظرف های ۲ کیلویی ۲۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود. شرکت امور پشتیبانی دام به همراه وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات گوشت گرم گوسفندی کرده‌اند که به طور قطع می تواند تاثیر محسوس در قیمت‌های فعلی گوشت بگذارد، اما به شرطی که این شرایط تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت نسبت به قسمت‌های مختلف آن تغییر می‌کند، بیان کرد: اکنون گوشت گوسفند مخلوط بین ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تومان به صورت شقه است. هر قسمتی از گوشت قیمت متفاوتی دارد. به طور مثال ران یا راسته گوشت قیمت بالاتری دارد اما گوشت مخلوط قیمتی که گفته شد است.

دام زنده باعث گرانی گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی پیرامون وضعیت بازار گوشت ادامه داد: در حال حاضر بازار کنونی بازار پر رونقی نیست. تقریباً بعد از هفتمین روز هر ماه تقاضا کاهش می‌یابد و خریدار ضعیف‌تر می شود.

ملکی در رابطه با گرانی گوشت قرمز گفت: علت گرانی گوشت دام زنده است که گران به فروش می رسد. در ۲ سال گذشته کشور با خشک‌سالی مواجه شد و دام‌های مولد به علت کمبود و گرانی نهاده های دامی کشتار شدند در نتیجه گوشت با کمبود عرضه و افزایش تقاضا روبه رو شد. قیمت دام زنده در حال حاضر ۱۳۵ تا ۱۴۰ هزار تومان است. زمانی که ذبح می شود حداقل به ۲۴۰ هزار تومان می رسد. همچنین قیمت گوشت منجمد ۱۵۶ هزار تومان است.

وی افزود: قبل از گرانی های اخیر، قیمت دام زنده در حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان بود اما اکنون هر کیلو دام نر پروار شده با قیمت ۱۳۰ هزار تومان، دام ماده پروار شده جوان ۱۲۰ هزار تومان و ماده پروار شده پیر ۱۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. هزینه‌های تولید برای دامداران با افزایش همراه شده است و به همین علت دامداران بخشی از دام مولد خود را کشتار کردند.

قیمت گوشت کنترل می شود

ملکی در پایان گفت: ما جلسه‌ای با مسئولین داشتیم و تدابیری برای بازار شب عید و ماه رمضان اندیشیده شد.  بازار شب عید را با واردات پوشش خواهیم داد تا حداقل قیمت‌ها به همین میزان کنترل شود و بالاتر نرود. گوشت منجمد هم وجود دارد تا افرادی که بودجه کمتر دارد بتوانند گوشت خود را خریداری کنند. با واردات گوشت قیمت ها کاهش پیدا نمی‌کند اما حداقل می‌توان قیمت آن را کنترل کرد زیرا به آخر سال رسیده‌ایم و داشته‌هایمان رو به اتمام است. انتظار می رود مجموع اقدامات دولتی تاثیر خود را به طور محسوس در قیمت‌های فعلی گوشت قرمز بگذارد و تداوم در عرضه این محصولات محدودیت در عرضه این کالاها را پوشش دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید