مهدی طارمی | مهدی طارمی بازیکن

خبر تعجب آور: مهدی طارمی پدر شد! | ببینید دختر بامزه مهدی طارمی در آغوشش + عکس

خبر تعجب آور: مهدی طارمی پدر شد! | ببینید دختر بامزه مهدی طارمی در آغوشش + عکس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 مهدی طارمی با یک ایرانی‌ ساکن در لندن، نامزد کرد. همسر مهدی طارمی در لندن بزرگ شده و پدرش تاجر است. مهدی طارمی سال گذشته بعد از گلزنی حرف p را نشان می‌دهد. این حرف، اول اسم همسر مهدی طارمی است. مهدی طارمی بعد از پایان یافتن بازی های لیگ پرتغال ، قصد دارد مراسم عروسی خود را در بوشهر یا اصفهان برگزار کند. مهدی طارمی و همسرش به زودی مراسم عروسی خود را برگزار می‌کنند.

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی

مهدی طارمی

بیوگرافی مهدی طارمی

مهدی طارمی بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو در لیگ برتر پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد.

تاریخ تولد: ۱۸ ژوئیهٔ ۱۹۹۲ (سن ۲۹ سال)، بوشهر

قد: ۱٫۸۷ متر

تیم‌های فعلی: تیم ملی فوتبال ایران (#17 / مهاجم)، باشگاه فوتبال پورتو (#9 / مهاجم)

مهدی طارمی

طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل پیاپی ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران و نیز در ۹۶–۱۳۹۵ بازیکن سال فوتبال ایران شد. او سپس در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال هرکدام یک فصل بازی کرد و به باشگاه پورتو انتقال یافت. طارمی در پورتو در فصل ۲۰–۲۰۱۹ بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال شد. او در فصل ۲۱–۲۰۲۰ نیز با ثبت بیشترین پاس گل فصل، در ترکیب منتخب لیگ برتر پرتغال قرار گرفت و بهترین گل لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ را در مقابل چلسی با ضربهٔ برگردان به ثمر رساند که این گل نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا سال ۲۰۲۱ شد.

طارمی در ردهٔ ملی از سال ۱۳۹۴ به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ از بازیکنان کلیدی در صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ بود. او در جام جهانی ۲۰۱۸ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت.

مهدی طارمی

درخشش مهدی طارمی

درخشش ادامه دار مهدی طارمی در دل اروپا در کرانه شهر بندر نشین پورتو او را به ستاره ای تغییر ناپذیر در ترکیب دراگائو بدل کرده. برای ما که برای تماشایش با رگ های برآمده گردن که برتافته از احساسات ذاتی او را دنبال می کنیم، درخشش وصف ناشدنی که برایمان یادآورِ یکی از مودب و عاقل ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ماست؛ یادآورِ یکی از بهترین و پرتلاش ترین آنها، یادآورِ وحید هاشمیان.

وحید هاشمیان  شماره 16 شناخته شده در منطقه "روهر" ؛ از گِلزنکرشن گرفته تا دورتموند و فراتر از آن. مردی با خاصیت اغوای مدافعان و گلرها.

در عصری که فوتبالمان تازه رنگ و روی مدرن شدن به خود گرفته بود، تازه طعمِ لژیونر شدن را با ابهت شهریارِ فوتبال ما علی دایی طی دیدارهای آرمینیا بیله‌فلد و بعدتر با پیراهن اوپلِ مونیخی ها و جامه با نوارهای عمودی و عریضِ هرتابرلین شناختیم؛ روحیه جنگندگی و شوت های سهمگین کریم باقری را طی دیدارهای بوندس‌لیگا تجربه کرده و فرارهای برق آسای خداداد عزیزی را در اف سی کلن رویت کردیم.

کمی بعد تر برای فوتبال ما که چارچوب حرفه ای بودن را شناخته بود، به نظاره نشستن مهاجمِ سربه‌زیری که پرچم کشورش را به دست گرفته و با پشتکار زیاد سری در میان سرها درآورد حس خاصی داشت که شاید آن را بشود به گلزنیهای دائمی مهدی طارمی در پورتو مقایسه کرد.

پس برای خیلی‌ها برگردان معرکه طارمی در دیدار برابر چلسی، همان حس و تعلقی را داشته که قبل تر قیچیِ به یاد ماندنی هاشمیان . ضربه ای برای بازکردن قفل دروازه مونیخ 1860.

مهدی طارمی

بازیکنی با خصوصیات بارز جنگیدن در زمین فوتبال، با آن عزم راسخ  که از دسته دوم آمد و در بوندسلیگا با به تسخیر درآوردن قفل دروازه ها، گشودنِ پی در پی شان و مانوس کردن توپ به تور ، بسان کوه آتشفشانی که می توان جوشش و فورانِ گدازه هایش را که به طاقِ آسمان زبانه می کشد را دید، متحیرانه ورزشگاه روهر اشتادیون بوخوم را تا مرز انفجار هدایت کرد. 

هاشمیان غالباً با سری بالا پا به توپ نمی شد، تحرک آنچنانی و از طرفی اضافی در دهانه دروازه حریفان بروز نمی داد اما با قدرت ذهنی با توجه به شناخت کافی اش از چارچوب دروازه ها به خوبی در لابه لای مدافعان جا گیری می کرد و در صورت مسدود بودن حفره ها برای باز کردن کلاف سردرگم بازی از مسیر هوا با آن پرشهای معرکه به مدد تیمش می آمد.

مهاجمی عاری از تجملات پر زرق و برگ امروزی. گرچه پیش تر حمید علیدوستی در اس اف سی زالمور در بوندس لیگای دو توانسته بود تعداد گل هایش را از مرزِ یک رقمی عبور دهد، اما وحید هاشمیان اولین بازیکن تاریخ کشورمان است که در یک لیگ معتبر و درجه یک، توانسته تعداد گلهایش طی یک فصل را دورقمی کند و با فرو ریختن قلمروی گلزنان اروپایی و آمریکای جنوبی توانست نامش را به مهاجمانی نامی همچون برباتوف و یان کولر بچسباند تا پس از بازیکنان سرشناسی همچون ماکای و آیلتون در جدولِ بالانشینان رده بندی گلزنانِ بوندس لیگا قرار گیرد.

مهدی طارمی

 

دیدگاه خود را ارسال کنید