یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

یارانه نقدی جدید برای زلزله زده ها تعلق می گیرد | مبلغ یارانه نقدی چقدر است؟

استاندار آذربایجان غربی از تخصیص ۱۰۰ درصدی کمک بلاعوض ۱۰۵ میلیون تومانی دولت به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی خبر داد.

یارانه نقدی جدید برای زلزله زده ها تعلق می گیرد | مبلغ یارانه نقدی چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

محمدصادق معتمدیان در نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی 1401» با ارائه گزارشی از مدیریت بحران در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در تشریح آنچه که در زلزله‌های چهار ماه اخیر در خوی انجام شده است باید به نخستین زلزله در 13 مهر ماه به قدرت 5.4 ریشتر اشاره کنم که 110 واحد را تخریب و 4300 واحد را نیازمند تعمیر در سطح شهرستان کرد.

وی افزود: 28 دیماه در غرب شهرستان نیز زلزله دیگری به قدرت 5.4 ریشتر و هشتم بهمن ماه نیز زلزله دیگری به قدرت 5.9 ریشتر در این منطقه به وقوع پیوست. این در حالیست که در مدت چهار ماه گذشته 500 پس لرزه نیز در این محدوده رخ داده است.

معتمدیان ادامه داد: حضور به موقع مسئولین مدیریت بحران در شهرستان و اجرای وظایف دستگاه‌ها ظرف چهار ماه گذشته از ویژگی‌های بارزی بود که در مدیریت بحران کمک بسزایی را انجام داد. خدمات خوبی با همکاری همه دستگاه‌ها ارائه شد و در زلزله هشتم بهمن ماه در کمتر از 24 ساعت موضوع اسکان زلزله زدگان اجرایی شد.

وی افزود: 110 کمپ با ظرفیت 130 هزار نفر در کمتر از چند روز برقرار شد و در حقیقت شهر موقتی در کمتر از چند روز در خوی شکل گرفت. همچنین 120 هزار بسته غذایی 72 ساعته در سطح شهرستان توزیع شد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: با عنایت دولت در کمتر از یک هفته کمک‌های دولتی به زلزله زدگان داده شد و با توجه به اینکه در خوی 52 درصد مقاوم سازی از پیش صورت گرفته بود، همین موضوع آمار کشته شدگان زلزله اخیر را کاهش داد.

معتمدیان با بیان اینکه در زلزله اخیر بیش از 105 میلیون تومان کمک بلاعوض دولت به صورت 100 درصدی تخصیص داده شده است، تاکید کرد: از روز ششم پس از وقوع زلزله بحث آواربرداری آغاز شد و در برنامه‌ای حداکثر شش ماهه موضوع آواربرداری کامل در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه در حال حاضر کار به سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش تسنیم، حسین پور؛ استاندار مازندران در نخستین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی 1401»، گفت: عنوانی که برای این همایش مطرح شده است متناسب با شعار سال است. بی تردید یکی از عنوان‌های مهمی که به عنوان حوادث در استان مازندران رخ می‌دهد و از آن به عنوان بحران یاد می‌شود آتش سوزی جنگل‌هاست. خوشبختانه توانسته‌ایم سه بالگرد را برای اطفاء حریق هماهنگ کنیم که این بالگردها به استان‌های گیلان و گلستان نیز ارائه خدمات خواهند داشت.

وی افزود: در سال جاری شاهد کاهش 70 درصدی وسعت آتش سوزی جنگل‌ها به واسطه استفاده از تکنولوژی و تجهیزات بوده‌ایم. بی تردید دانش بنیان کردن امکانات و تجهیزات در حوزه مدیریت بحران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استاندار مازندران تاکید کرد: در روزهای اخیر شاهد افتتاح 54 پروژه مدیریت بحران با اعتبار 200 میلیارد تومان در سطح استان مازندران بودیم. چهار موضوع جنگل سوزی، سیل، ترافیک‌های بحرانی در مسیر ورودی به استان در پیک تعطیلات و زلزله از بحران‌های مربوط به استان مازندران است. ظرف یک سال گذشته که مسئولیت بر عهده داشتم چهار خلاء در مدیریت بحران را شاهد بودم. بر همین اساس پیشنهاد می‌کنم مرکز آموزش دائمی توسط ستاد مدیریت بحران کشور احداث شود و هر مسئول و مدیری 10 تا 15 واحد در حیطه مدیریت بحران در ابتدای کار خود آموزش ببیند. قطعا در مازندران این آمادگی وجود دارد که این مرکز در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امروز در سیستم آموزشی و دانشگاه‌ها در دنیا مدیریت بحران سهم ویژه‌ای دارد ولی در مراکز آموزشی ما این موضوع کمی ضعیف است که باید تقویت شود. همچنین باید سامانه‌ای توسط ستاد مدیریت بحران کشور ایجاد شود که تمام امکانات در استان‌ها در این سامانه ثبت شود تا در حوادث با بهره گیری از این سامانه قابلیت انتقال پیام با دستگاه‌هایی که امکانات را در اختیار دارند، فراهم شود

دوستی؛ استاندار هرمزگان در اولین رویداد مدیریت بحران «ایران قوی 1401» گفت: ظرف 19 ماه گذشته پنج زلزله و چهار سیل سنگین در استان هرمزگان روی داده و از باب تعدد بحران‌ها در مدیریت بحران آبدیده شدیم. در همه بحران‌های اخیر حضور یکی از مسئولین علاوه بر تاثیر در روند مدیریت بحران موجب دلگرمی شده بود که باید از این حضور به موقع تقدیر کنم.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین موارد مورد نیاز در خصوص مدیریت بحران بحث «بیمه» است. در هر بحرانی دولت بودجه ای را از بودجه عمومی کشور خرج مناطق بحران زده می‌کند ولی نباید در هر زلزله‌ای شوکی به بودجه کشور وارد شود و حضور بیمه‌ها می‌تواند در این عرصه تاثیرگذار باشد.

دوستی ادامه داد: در هر سیل و زلزله‌ای پایه‌های برق که معمولا استاندارد نیستند، فرو می‌ریزند و برق قطع می‌شود و بر اثر فرو ریختن و افتادن این پایه‌ها، خطوط فرآورده‌های نفتی که معمولا بر روی سطح هستند دچار مشکل می‌شوند. لذا راه حل عبور خطوط از زیرسطح است که می‌تواند این موضوع را حل کند. بی تردید قطعی برق در ساعات ابتدایی وقوع زلزله باعث می‌شود که از بسیاری از امکانات و زیرساخت‌ها نتوانیم استفاده درستی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در مجموع سیل‌ها و زلزله‌های اخیر در سطح استان 6 کشته داشته است، افزود: در روستاهایی که در حوادث قبلی بازسازی صورت گرفته بود امروز آسیب‌های کمتری را شاهد هستیم. از سال گذشته از تجهیزات بحران شامل بیمارستان بحران و تجهیزات استفاده کردیم و بیمه منازل روستایی در سال 1400 محقق شد که در حوادث پس از آن کمک بسیاری را به مردم کرد.

وی به ضرورت توجه به مسئله امنیت پس از بروز حوادث اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی زحمات بسیاری را می‌کشد و امنیت جان، مال و ناموس مردم را تأمین می‌کند که جای تقدیر دارد.

واریز یارانه نقدی 560 هزار تومانی در بهمن ماه

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه با بیان اینکه دریافت کالابرگ برای یارانه بگیران اختیاری است، گفت: افراد از طریق کارت یارانه می‌توانند اقدام به خرید کالای اساسی کنند و مابقی یارانه خود را به صورت نقدی از موجودی کارت برداشت کنند. چنانچه افراد اقدام به دریافت کالای اساسی نکنند، یارانه نقدی را کماکان دریافت می کنند.

او بیان کرد: کلیه پیامک هایی که برای افراد مبنی بر قطع یارانه نقدی یا رویت دهک‌بندی ارسال می شود، کلاهبرداری و به قصد خالی کردن حساب یارانه بگیران است چرا که سازمان هدفمندی هیچ گونه پیامکی ارسال نمی کند.

بر اساس این گزارش عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.

علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایراد‌های این لایحه افزود: از ایراد‌ها، یکی کاهش نمودار‌های پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارقام یارانه‌های نقدی، نان و دارو در بودجه ۱۴۰۲ را قابل توجه دانست و گفت: علاوه بر ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان، ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیز در این لایحه در نظر گرفته شده است.

سیدمسعود میرکاظمی  درباره سازوکار و اعتباراتی که دولت در بودجه سال آینده برای تامین یارانه اقلام اساسی بخصوص نان و دارو در نظر گرفته است، اظهار داشت: در لایحه ارسالی به مجلس ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان یارانه دارو در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: در قانون بودجه امسال یارانه نان ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که در لایحه بودجه سال آینده به ۱۰۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است ضمن آنکه همچون سال های گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان به صورت تسهیلات برای سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

یارانه نقدی بگیران بخوانند

وی در ادامه با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص‌های بودجه سال ۱۴۰۲ برنامه محوری آن است، عنوان کرد: اعتبارات دستگاه‌ها در جداول همراه با برنامه‌ها ارائه شده، موضوع دیگری که در بودجه سال آینده مورد توجه قرار گرفته، معیشت مردم است همانگونه که رئیس جمهور اعلام کرد، یارانه‌ها در سال جاری ۷ برابر شد که این موضوع در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند. مکمل این یارانه‌ها کالابرگ الکترونیکی است که دولت فراهم سازی زیرساخت‌های آن را آغاز کرده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید