قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت امروز شگفت انگیز شد | قیمت گوشت امروز به چند رسید؟ + جدول

ما در این خبر به بررسی قیمت موادغذایی در هفته اول اسفند ماه پرداخته‌ایم. برای اطلاع از قیمت موادغذایی باما همراه باشید

قیمت گوشت امروز شگفت انگیز شد | قیمت گوشت امروز به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران اعلام شد. قیمت گوشت به نرخ روز اعلام شد. قیمت گوشت و مرغ در حال افزایش می باشد. با توجه به افزایش قیمت گوشت، تقاضا گوشت نیز پایین آمده است. قیمت گوشت به نرخ روز 25 خرداد را در این گزارش می خوانید.

قیمت گوشت

هفته جاری در بخش کشاورزی با خبر " تخم مرغ تا پایان سال تامین است" آغاز شد. رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار تهران با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تامین تخم مرغ تا پایان سال نداریم گفت که به دلیل تاخیر در ارسال سویا توسط سامانه بازارگاه مرغداران مجبور شده اند هر کیلو سویا را از بازار آزاد با قیمت هرکیلو ۲۵هزار تومان خریداری کنند.

همچنین درخصوص  قیمت گوشت قرمز  مدیرعامل سازمان میادین گفت که هر کیلو شقه گوسفندی با قیمت ۲۳۲هزار تومان و هر کیلو گوشت گوساله داخلی با قیمت ۲۱۵ تا ۲۲۵ هزار تومان در میادین عرضه می شود.

خبری با تیتر "رسوب ۱۵۰هزارتن روغن خام در بنادر کشور" نیز از خبرهای منتشر شده در این هفته بود. بنا بر گفته انجمن روغن نباتی بیش از ۵۰ روز است که روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف شده است.

"گوشت ۵۰۰ هزار تومانی معیار قیمت گذاری نیست" نیز در هفته جاری منتشر شد.مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور می گوید که معیار قیمت گذاری برای گوشت باید براساس شقه آن باشد.

از جمله خبرهای مهم دیگر در این هفته بررسی  قیمت مرغ  در بازار بود. قیمت مرغ گرم در بازار کیلویی ۶۳ تا ۶۵ هزار تومان است و رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی می گوید که فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب یعنی ۶۳هزارتومان تخلف است.

از دیگر خبرهای مهم در هفته جاری بررسی قیمت گوشت قرمز در بازار، ممنوعیت عرضه گوشت لخم با بسته بندی خاص و ورود گوشت های منجمد یک کیلویی به بازار بود.

یکی دیگر از خبرهای مهم نیز بررسی قیمت محصولات کشاورزی در بازار بود. مشاهدات حاکی از آن است که قیمت خیار و پیاز بعد از گذشت چندین هفته هنور کاهشی نشده است.

قیمت برخی از اقلام میوه و صیفی در خرده فروشی ها در جدول زیر آمده است:

کالا(کیلو) قیمت
گوجه فرنگی ۱۵ تا ۱۷هزارتومان
خیار ۲۷تا ۲۹هزارتومان
انواع پیاز( سفید، زرد،..) ۲۹ تا ۳۷هزارتومان
سیب زمینی ۱۸تا ۱۹ هزارتومان
انواع پرتقال ۱۵تا ۲۳هزارتومان
انواع سیب ۲۵ تا ۴۷هزارتومان
لیموشیرین ۲۹تا ۳۹هزارتومان
کالا(کیلو) قیمت
گوجه فرنگی ۱۲هزارو۹۰۰تومان
خیار ۱۷هزارو ۵۰۰تومان تا۲۳هزارو۳۰۰تومان
انواع پیاز تنظیم بازار ۱۴هزارو۹۰۰تا۱۸هزارو۷۰۰تومان
سیب زمینی ۱۲هزارو۹۰۰تومان
انواع پرتقال ۱۳هزارو۹۰۰تومان تا۱۵هزارتومان
انواع سیب ۲۰ تا ۲۵هزارتومان
لیمو ۲۳هزارو۹۰۰تومان

افزایش 79 درصدی قیمت گوشت قرمز در یک سال

در گزارش مرکز آمار ایران، اعداد و ارقام قابل توجهی دیده می‌شود که تغییر فاحش قیمت‌ها را در طول یک‌سال گذشته تایید می‌کند؛ به طوری که در برخی کالاها حتی شاهد افزایش بیش از ۲۰۰ درصد تورم هم بوده‌ایم.

به گزارش خبرآنلاین، در طول یک‌سال گذشته قیمت نان و غلات ۶۲.۲ درصد، گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها ۷۹.۹ درصد، گوشت قرمز و گوشت ماکیان ۸۷.۴ درصد، ماهی‌ها و صدف‌داران ۴۰ درصد، شیر، پنیر و تخم‌مرغ ۸۲.۷ درصد، روغن‌ها و چربی‌ها ۲۴۶.۹ درصد، میوه و خشکبار ۴۴.۶ درصد و سبزیجات ۶۵.۶ درصد گران شده است.

همچنین در بهمن‌ماه امسال نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته هزینه دخانیات ۳۳.۷ درصد، پوشاک و کفش ۴۶.۵ درصد، مسکن، آب، برق، گاز و سایر سوخت‌ها ۳۹.۹ درصد، بهداشت و درمان ۵۴.۳ درصد، حمل‌ونقل ۵۰.۲ درصد، ارتباطات ۱۵.۳ درصد، تفریح و فرهنگ ۳۲.۶ درصد و هتل و رستوران ۷۸.۹ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه خود را ارسال کنید