قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

کاهش عجیب قیمت طلا امروز | قیمت طلا به چند رسید؟ + جدول

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ را می‌توانید در گزارش زیر مشاهده کنید.

کاهش عجیب قیمت طلا امروز | قیمت طلا به چند رسید؟ + جدول
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلاقیمت طلا چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ اعلام شد . بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۱۱ دلار به فروش می‌رسید. گفتنی است ، قیمت مثقال طلا به ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

جدول قیمت طلا

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 28,028,000
طلای ۲۴ عیار 32,970,000
طلای 18 عیار / 740 24,398,000
طلای دست دوم 24,398,330
آبشده کمتر از کیلو 107,130,000
مثقال طلا 120,800,000
انس طلا 1,815.89

پیش بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

 در بازار آزاد امروز سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ ، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۹ میلیون و ۵۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز به ۳۲ میلیون تومان رسید.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید .

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۱۰ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در خصوص روند فعلی بازار طلا و سکه گفت: در دو روز گذشته قیمت طلا و سکه روند کم‌نوسان‌تری را نسبت به قبل طی می‌کند. این روند را می‌توان ناشی از انتظارات برای یک خبر مهم دانست و ناشی از این مورد نیست که بازارساز توانسته قیمت‌ها را در بازار کنترل کند.

او ادامه داد: خبر مهم برای بازارها را می‌توان از جنس خبرهای برجامی دانست تا بتواند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد. حتی ریزخبرهایی مانند تغییر در ترکیب تیم مذاکره‌کنندگان ایرانی و آمریکایی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد. در غیر این صورت محدوده فعلی را می‌توان استراحت‌گاهی برای سال آینده و بازتاب حرکتی بزرگتر دانست.

دیدگاه خود را ارسال کنید