یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

خبر شوکه کننده آخر سالی درباره یارانه نقدی به مردم | این خانوار در سال جدید یارانه نقدی نمی گیرند!

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام کنند.

خبر شوکه کننده آخر سالی درباره یارانه نقدی به مردم | این خانوار در سال جدید یارانه نقدی نمی گیرند!
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 15 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (د) تبصره 17 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (د) تبصره 17 ماده واحده لایحه بودجه 1402؛  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به شناسایی گروههای مشمول حمایت و اعلام حذف گروههای پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام نماید. سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایند. کلیه دستگاههای اجرائی ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه ، تدقیق، هدفمند و اثربخش نمایند.

مبلغ یارانه نقدی و معیشتی 1402 دقیق مشخص شد

ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1402 در دستور کار نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه شانزدهم اسفندماه) قرار دارد و وکلای ملت در این نشست به تبصره 14 این لایحه خواهند پرداخت که در ادامه برخی از مصوبات را می‌خوانیم:

* 315 هزار میلیارد برای پرداخت یارانه نقدی و معیشتی اختصاص یافت

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 ، با بخش‌های (2)و (3) جز (1) بند (الف) تبصره (14) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش‌ (2) جز (1) بند (الف) تبصره (14) ماده واحده این لایحه آمده است:  سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با ابلاغ و تخصیص سازمان برنامه‌و‌بودجه کشور نسبت به پرداخت مصارف به شرح ذیل متناسب با تحقق دریافتی‌ها (منابع) اقدام نماید. ایفای تعهدات مربوط به پرداخت وجوه موضوع جزء2 بند الف تبصره 18 مشمول این حکم نمی‌باشد

مبلغ سه میلیون و یکصد و پنجاه هزار میلیارد (3,150,000,000,000,000) ریال بابت یارانه نقدی و معیشتی پرداخت شود.

*تعیین 45 هزار میلیارد برای مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

همچنین در بخش‌ (2) جز (1) بند (الف) تبصره (14) ماده واحده این لایحه آمده است: مبلغ چهارصد و پنجاه هزار میلیارد (450,000,000,000,000) ریال بابت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور پرداخت شود.

 کدام خانوار می توانند یارانه نقدی خود را یک ماه زودتر دریافت کنند؟

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در حال حاضر یارانه نقدی حذف نمی‌شود، اما مردم این امکان را خواهند داشت یک ماه زودتر یارانه خود را برای خرید ۱۰ قلم کالا دریافت کنند.

احسان خاندوزی گفت: برای دو میلیون متقاضی صندوق بازنشستگی و فولادی تا پایان عید فطر اعتبار خرید تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون مراجعه و بدون اخد ضامن در نظرگرفته شده است.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، فراگیری کالا برگ الکترونیکی در تمامی کشور فراهم شده است و در حال حاضر کالا برگ به شکل اختیاری، اما فراگیر است و بعد از طی دوره آزمایشی این امکان فراهم شده است در حال حاضر یارانه نقدی حذف نمی‌شود، اما مردم این امکان را خواهند داشت یک ماه زودتر یارانه خود را برای خرید ۱۰ قلم کالا دریافت کنند.

استفاده از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی از آخر اسفند

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه با تدابیر دولت و اقدامات خوب بانک مرکزی، قیمت در بازار ارز و سکه روند کاهشی پیدا کرده است، تاکید کرد که اگر بخواهیم تصویر درستی از وضعیت موجود داشته باشیم، باید هم‌ نقاط مثبت و هم نقاط ضعف را ببینیم.

احسان خاندوزی در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه‌ها، با اشاره به اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری با افزایش و رشد سرمایه‌گذاری ۳.۹ درصدی در شش ماهه نخست سال مواجه بودیم، اظهار کرد: رشد سرمایه‌گذاری خارجی ایران نسبت به سال آخر دولت قبل قریب به ۱۰۰ درصد افزایش داشت و میزان بیکاری هم به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرد. در سال ۱۴۰۱ تلاش دولت این بود که سیاست کنترل تورم سال ۱۴۰۰ را همراه با سایر سیاست‌های تحولی پیش ببرد و برای اولین‌بار کنترل مقداری ترازنامه‌های بانکی را در دست بگیرد تا از این طریق نقدینگی کشور کنترل شود.

برای ثبت نام یارانه نقدی جدید بشتابید 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است ضمن بروزرسانی داده‌ها، دو بار در سال با اتکا به داده‌های متقن و ثبتی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان و واقعیت‌های اقتصادی کشور، درآمد سرانه خانوارها و قدرت خرید مردم نسبت به شناسایی گروههای مشمول حمایت و مشمولین ماده ۱۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و برقراری حمایت‌های یارانه‌ای آن ها و اعلام حذف گروههای پردرآمد از حمایت‌های یارانه‌ای اقدام نماید. سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلفند نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط و مقررات اقدام نمایندکلیه دستگاههای اجرائی ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی انتظامی، سازمان ثبت احوال کشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پزشکی قانونی موظف به همکاری و ارائه اطلاعات به‌صورت برخط، مستمر و رایگان به وزارتخانه مذکور بوده و مکلفند تا ‌فرایند استحقاق‌سنجی متقاضیان را با بهره‌برداری از شاخص‌های پایگاه، تدقیق، هدفمند و اثربخش نمایند

دیدگاه خود را ارسال کنید