سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

ارزش سهام عدالت 100 میلیون شد! | برای دریافت سود چه باید کرد؟

ارزش سهام عدالت 100 میلیون شد! | برای دریافت سود چه باید کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سهام عدالت

رئیس سازمان بورس در پاسخ به این سوال پاسخ صریحی نداده اما اعلام کرده که باید با توجه به شرایط بازار تصمیم گرفته شود که درصدی از سهام عدالت امکان فروش داشته باشد.

اما عشقی در ادامه تاکید کرده که اگر قرار باشد امکان فروش سهام عدالت فراهم شود، سهامداران بزرگ آن را می‌خرند و سهام از دست مردم خارج می‌شود. گفته‌ای که تلویحا نشان می‌دهد این سازمان برنامه‌ای برای فروش و آزادسازی سهام عدالت ندارد.

البته رئیس سازمان بورس در جای دیگری هم تاکید کرده که اقساط سهام عدالت به صورت کامل به دولت پرداخت شده است. این سهام در وثیقه کسی نیست، اما امکان فروش آن وجود ندارد. اگر امکان فروش سهام عدالت را برای همه فراهم کنیم با توجه به تعدد سهام‌داران و ریز بودن سهم‌ها روی ۳۵ شرکت بورسی سهام عدالت فشار فروش سنگینی وارد خواهد شد. درحالی که فلسفه سهام عدالت فروش نیست بلکه استفاده بلندمدت از منافع این سهام است. منافع مالکیت و مدیریت سهم دست مردم است. سهام‌داران مستقیم می‌توانند شخصا در مجامع شرکت کنند. در واقع همه منافع سهامداری را دارند فقط نمی‌توانند سهام خود را بفروشند.

او تاکید کرده که در ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری هم تاکید جدی روی بحث نگهداری سهام وجود دارد. البته ممکن است به مرور بحث فروش هم رخ دهد.

بر این اساس همچنان امکان فروش سهام عدالت فراهم نیست و اما همانگونه که عشقی گفته ممکن است در آینده امکان فروش سهام عدالت هم فراهم شود. سهامی که روزی قرار بود ارزش آن به اندازه خانه و ملک شود. اما ارزش کنونی سهام عدالت چقدر است؟

ارزش سهام عدالت طی دو سه سال گذشته افت و خیز بسیاری داشته است. ارزش سهام عدالت در بازه‌ای به 20 میلیون تومان رسید اما در مرحله‌ای ارزش آن چنان افت کرد که سبد سهام عدالت 532 هزار تومانی تنها 9 میلیون تومان ارزش داشت.

ارزش سهام عدالت 100 میلیون شد؟

ارزش واقعی سهام عدالت پس از آزادسازی فراز و فرودهای بسیاری را پشت سر گذاشت؛ به طوریکه هم ۲۰ میلیون تومان را به خود دید هم ۹ میلیون تومان. اکنون با رشد مجدد بورس، ارزش سهام عدالت مجددا رشد کرده است. ارزش سهام عدالت در 19 فروردین ماه 1402 به 18 میلیون و 440 هزار تومان رسیده و ارزش سهام عدالت یک میلیون تومانی هم حدود 36 میلیون تومان است.

با این حساب ارزش سهام عدالت یک خانوار چهار نفره به حدود 100 میلیون تومان می‌رسد اما نکته مهم این است که فعلا هیچ فردی امکان فروش سهام عدالت خود را ندارد./ تجارت نیوز

واریز 315 هزار تومان امشب در پرتفوی دارندگان سهام عدالت

شاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته توانست بیش از 3 درصد رشد کند؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

شاخص کل بورس دیروز شنبه 19 فروردین روند صعودی داشت و با افزایش 3.04 درصدی به محدوده دو میلیون و 202 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با افزایش بیش از 25 هزار واحدی در محدوده 676 هزار واحدی ایستاد.

دیروز شنبه سهام عدالت امروز همسو با شاخص کل حرکت کرد و روند مثبتی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با افزایش 1.9 درصدی به 18 میلیون و 440 هزار تومان رسید.

تاریخ واریز سود سهام عدالت مشخص شد؟

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 315 هزار تومانی به 33 میلیون و 975 هزار تومان رسید./تجارت‌نیوز

فروش سهام عدالت آزاد شد؟

در یازدهم مهرماه سال ۱۴۰۰ ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی بیش از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و در ۲۸ آبان ماه همان سال حدود ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. اما روند نزولی در بورس باعث کاهش ارزش این سهام نیز شد؛ به طوریکه ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در ۲۹ بهمن سال ۱۴۰۰، ۱۰ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان قیمت داشت.

اما در نهم فروردین سال گذشته ارزش واقعی این سهام با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که با توجه به صعود بازار، در اواخر فروردین همان سال این رقم به حدود ۱۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان رسید. تا ۱۸ اردیبهشت افزایش ارزش سهام عدالت ادامه داشت و به ۱۲ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان هم رسید. اما دوباره روزهای پرنوسان بازار روی ارزش سهام عدالت نیز تاثیر گذاشت و ۱۰ خردادماه سال ۱۴۰۰، ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی، ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و در چهارم تیرماه نیز حدود ۱۲ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان بود.

این اساس، چراغ‌های قرمز بورس بر سهام عدالت نیز سایه انداخت و ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه ۴۹۲ هزار تومانی در شهریورماه سال قبل ۱۰ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان بود. این سهام در اوایل مهرماه ۱۰ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان قیمت داشت و در ۲۷ مهرماه تا ۱۰ میلیون ۱۹۵ هزار تومان کاهش پیدا کرد که کم‌ترین قیمت در سال گذشته بو

البته همه این مباحث درحالی مطرح می‌شود که امکان فروش این سهام برای مشمولان وجود ندارد و این افراد همچنان باید منتظر تصمیم مسئولان برای تعیین تکلیف سهام عدالت باشند. این توقف فروش نیز از اواسط سال ۱۳۹۹ و پس از سقوط تاریخی بورس آغاز شد و همچنان هم با وجود وعده‌های زیاد چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی درمورد تعیین تکلیف سهام عدالت، ادامه دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید