تست شخصیت شناسی | آزمون تست شخصیت شناسی

اول چی دیدی تا بگم شخصیتت چبه؟ | با این تست شخصیت شناسی خودتو بشناس

برای محک زدن شخصیت خود با ما در این تست شخصیت شناسی همراه باشید.

اول چی دیدی تا بگم شخصیتت چبه؟ | با این تست شخصیت شناسی خودتو بشناس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

تست شخصیت شناسی ابزاری است که برای ارزیابی شخصیت انسان استفاده می‌شود. تست شخصیت شناسی به تکنیک‌هایی اشاره دارد که برای اندازه‌گیری الگوهای مشخصه ویژگی‌هایی که افراد در موقعیت‌های مختلف از خود نشان می‌دهند طراحی شده است.از تست‌ شخصیت شناسی می‌توان برای کمک به مشخص کردن تشخیص بالینی، راهنمایی مداخلات درمانی و کمک به پیش‌بینی نحوه واکنش افراد در موقعیت‌های مختلف استفاده کرد. یکی از اولین اشکال تست‌ شخصیت‌ شناسی، معروف به فرنولوژی، در اواخر قرن ۱۸ پدیدار شد و در طول قرن ۱۹ رایج شد. امروزه، طیف گسترده‌ای از تست‌ شخصیت‌ شناسی رایج شده‌اند که اغلب بر اساس نظریه‌های خاص سیستم‌های شخصیت هستند.

_حرف A

 هیچوقت نقش بازی نمی کنید و دوست دارید خودتان باشید. اطرافیان تان شما را فردی وفادار می شناسند.

_حرف O

اگر در اولین نگاه حرف O را دیدید حلال مشکلات هستید. می دانید که چگونه مشکلات را قبل از این که بزرگ تر شوند تشخیص دهید و با راه حل های موثر آن را حل کنید. 

_حرف S

 شخصیتی آرام هستید. بحث و درگیری را دوست ندارید و همیشه هنگام بحث و درگیری ترجیح می دهید خودتان را کنار بکشید . آرامش و تمرکز از نقاط قوت شماست.

_حرف T

 روحیه مدیریت در ذات شماست. دوست دارید همه چیز منظم و مرتب و کنترل شده باشد. نگاه مثبتی به دنیا دارید و دوستان تان شما را فردی باهوش می شناسند

_حرف E

 بسیار خلاق و هنرمند هستید. بسیار خیال پرداز هستید به طوری که گاهی اوقات کنترل افکارتان را از دست می دهید. دیگران شما را فردی روراست می شناسند و با شما احساس راحتی می کنند.

با این تست شخصیت شناسی بفهم منطقی هستی یا احساساتی | اول مرد دیدی یا زن؟

اگر در ابتدا زنی که روی مبل نشسته است را دیدید احتمالا فردی هستید احساساتی و مثبت اندیش این افراد مبنای تصمیم گیری آنها احساسات هست و برای احساسات بیشتر از منطق ارزش قائل هستند.

در واقع این افراد از منطق احساس پیروی می کنند دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و از دیگران حمایت کنند این افراد بسیار مهربان بوده و انعطاف پذیر هستند و اغلب در زندگی به احساسات بیشتر توجه می کنند.

آثار هنری، شعر و… برای آنها بیشتر از نظریات فلسفی  لذت بخش است.

اما اگر در ابتدا مردی را مشاهده کردید احتمالا فردی هستید متفکر، منطق گرا و واقع بین این افراد مبنای تصمیم گیری آنها منطق است و چندان توجهی به احساس ندارند.

در واقع آنها احساسات را تا حدی که منطق قبول کند قبول دارند. تنهایی و تفکر را بیشتر از مورد توجه بودن و از دیگران حمایت کردن  دوست دارند.

آنها از نظر روابط تقریبا خشک بوده و قوانین و منطق بسیار مهم تر از هر چیزی برای آنهاست. نظریات فلسفی بیشتر از خواندن شعر و دیدن آثار هنری برای آنها لذت بخش است.

تست شخصیت شناسی | افراد میان گرا دقیقا چه شاخصه هایی دارند؟

فردی که میا‌ن‌گراست، هم وقتی در جمع دوستان و مهمانی حضور دارد، حس خوشایندی را تجربه می‌کند و هم در اوقاتی که به تنهایی سپری می‌کند، حال خوبی دارد.

در ادامه برخی از علائم فردی با ویژگی میان‎‌گرایی را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

۱. در محیط‌های اجتماعی و همینطور در تنهایی احساس خوبی دارند

افراد درونگرا معمولاً پس از معاشرت زیاد با اطرافیان احساس خستگی و فرسودگی می‌کنند. از طرفی، زمانی که افراد برون‌گرا مدت زیادی را تنها می‌گذرانند، اغلب متوجه افت خلق و خو و سطح انرژی خود می‌شوند و به سرعت حوصله‌شان سر می‌رود و دنبال یک هم‌صحبت می‌گردند. به عنوان یک میان‌گرا، ممکن است از هر دو نوع موقعیت لذت مساوی ببرید.

۲. مهارت گوش دادن، از شاخصه‌های افراد میان‌گراست!

گوش دادن فعال فراتر از گوش دادن ساده است، این توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نشان می‌دهد.

در این صورت، درگیر مکالمه می‌شوید و آنچه به شما گفته می‌شود را در نظر می‌گیرید و پاسخ‌های متفکرانه‌ای نیز ارائه می‌دهید.

این افراد شنونده‌های خوبی هستند و در گفتگو، به جای اینکه فوراً با برداشت خود از مسائل وارد صحبت شوند، ابتدا در ذهن خود موضوع را تحلیل می‌کنندو سپس حرف می‌زنند. همین موضوع، ارتباط آنان با اطرافیان را تسهیل می‌کند و در نتیجه معمولا رابطه‌ی خوبی با همسر، دوستان و خانواده دارند.

۳. در بحران‌ها انعطاف پذیر هستند

میانگرا‌ها توانایی سازگاری بالایی در موقعیت‌های مختلف زندگی دارند و در حقیقت خود را با شرایط مختلف وفق می‌دهند.

۴. پایداری و سرسختی

در مشکلات زندگی، میان‌گرا‌ها پایداری از خود نشان می‌دهند و در واقع به راحتی تسلیم اتفاقات سخت نمی‌شوند.

۵. مهارت ارتباطی قوی با دیگران

در گروهی از افراد، در صورت نیاز راحت صحبت می‌کنید، اما همچنین آماده هستید که به دیگران فرصت دهید تا حرف خود را بیان کنند. اگر مکالمه‌ای دچار مشکل شد، ممکن است یک نظر سریع اضافه کنید یا یک سوال متفکرانه بپرسید که باعث شود دوباره گفتگو شکل بگیرد.

به احتمال زیاد درک اینکه درون‌گرا‌ها و برونگرا‌ها در یک محیط چه احساسی دارند، برای فرد میانگرا آسان‌تر است، در نتیجه، ممکن است غریزه خوبی برای بهترین راه‌ها برای تعامل و ارتباط با فردی با هر نوع شخصیتی را داشته باشید.

بهترین مشاغل برای تیپ شخصیتی میانگرا شامل موارد زیر است:

• فروشندگی:

چرا که این شغل به توانایی برقراری ارتباط بین مشتری و فروشنده بستگی دارد، در نتیجه میان‌گراها، چون مهارت گوش دادن را به خوبی می‌دانند، از پس این شغل برمی‌آیند.

مدیریت:

یک فردی با این کاراکتر شخصیتی، می‌تواند رهبر موفقی برای یک مجموعه باشد.

• طراح داخلی:

آن‌ها باید مشتریان خود را متقاعد کنند و بر اساس اصول طراحی و ترجیحات مشتری مشاوره ارائه دهند. طراحان داخلی از آنجا که هم باید با دیگران کار کند و هم اوقاتی را تنهایی صرف طراحی کند، می‌تواند بهترین کار مناسب یک فرد میان‌گرا باشد.

• معلم:

معلمان باید انعطاف پذیر باشند تا بتوانند با دانش آموزانی با تیپ‌های شخصیتی مختلف ارتباط برقرار کنند. آن‌ها همچنین باید راحت در مقابل جمعیت صحبت کنند و با دانش آموزان و والدینشان به صورت انفرادی نیز ملاقات کنند.

دیدگاه خود را ارسال کنید