قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و سکه در بازار

قیمت طلا آخر ماه کانال عوض کرد | قیمت طلا به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز پنجشنبه 31 فروردین۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت طلا آخر ماه کانال عوض کرد | قیمت طلا به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت سکه و قیمت طلا امروز پنجشنبه 31 فروردین۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی: پنجشنبه 31 فروردین

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 25,806,000

طلای ۲۴ عیار 34,408,000

طلای 18 عیار / 740 25,462,000

طلای دست دوم 25,462,100

آبشده کمتر از کیلو 111,800,000

مثقال طلا 111,750,000

انس طلا 1,971.97

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 315,480,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 286,010,000

نیم سکه تک فروشی 188,700,000

ربع سکه تک فروشی 117,100,000

سکه گرمی تک فروشی 69,200,000

تمام سکه (قبل 86) 283,000,000

نیم سکه (قبل 86) 130,000,000

ربع سکه (قبل 86) 68,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 73,020,000

حباب سکه بهار آزادی 43,990,000

حباب نیم سکه 67,570,000

حباب ربع سکه 56,460,000

حباب سکه گرمی 39,350,000

قیمت طلا به سراشیبی رسید

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۱.۸ درصد کاهش به ۱۹۹۳ دلار و ۳۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۹۹۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت که با توجه به قیمت طلا که روز گذشته به ۱۹۸۰ دلار رسید، سرمایه‌گذاران قیمت‌ها را سریع به سطح حمایت کلیدی برگرداندند. جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک گفت که تورم هنوز در سطوح مسئله‌آفرین است و فدرال‌رزرو برای کاهش آن اقدام خواهد کرد.

افزایش نرخ‌ها جذابیت طلای بدون بهره را کاهش می‌دهد، زیرا هزینه فرصت این فلز را افزایش خواهد داد. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز اظهار کردند که فدرال رزرو در ماه مه افزایش نهایی نرخ بهره را ۲۵ واحد ارائه خواهد کرد و سپس نرخ بهره را تا پایان سال ۲۰۲۳ ثابت نگه خواهد داشت.

طبق اعلام سایت ها و کانال های خبری، در نیمه اول معاملات نقدی امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲، قیمت دلار و سکه هم در بازار رسمی نوسان صعودی را تجربه کرد هم در بازار غیر رسمی .

بازیگران ارزی تهران امروز بار دیگر به سمت تصرف خاکریز دوم کانال پنجم اقدام کردند و تا یک قدمی این کانال پیش رفتند.

فعالان اقتصادی یکی از دلایل اصلی قدرت گرفتن بازیگران ارزی تهران را ناشی از صعودی شدن نرخ دلار در هرات می دانند. گفته می شود اسکناس آمریکایی در بازار مذکور امروز با گپ مثبت باز شده است.

از طرفی هم نرخ حواله درهم امروز ۱۲۰ تومان بالاتر از روز گذشته به فروش رسید. پیش از این تحلیلگران ارزی گفته بودند در صورتی که درهم از مرز حساس عبور کند این امر جسارت خریدارن بازار دلار را افزایش خواهد داد .

معامله گران دلار به دنبال بالا آوردن کف قیمت دلار

در شرایط کنونی بسیاری از اتاق‌های معاملاتی از همین الان به استقبال تعطیلات رفتند. برخی تحلیلگران فنی باور دارند که معامله‌گران در پی بالا آوردن کف قیمت دلار هستند و قصد دارند بازار ارز، خاطره اسکناس آمریکایی زیر مرز ۵۰ هزار تومان را از ذهنش پاک کند. این در حالی است که تا همین اواخر پاییز گذشته، دلار حتی بالای مرز ۴۰ هزار تومانی را به چشم ندیده بود.

در سمت رسمی بازار، امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲، اکثر قیمت ها در مرکز مبادله ارز و طلا ایران نوسان صعودی را تجربه کرد. قیمت دلار مبادله ای (اسکناس) در این مرکز به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد. نرخ دلار مبادله ای امروز با ۱۲۰ تومان افزایش در محدوده ۴۲ هزار و ۲۸۷ تومان به فروش رسید. همچنین روز گذشته نرخ دلار مبادله ای ۱۴۰ تومان رشد را ثبت کرده بود.

قیمت یورو در این مرکز امروز برخلاف روز گذشته مسیر رشد را طی کرد.نرخ یورو مبادله ای امروز رقم ۴۶ هزار و ۳۳۳ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته نزدیک به ۱۳۰ تومان نوسان افرایش را نشان می‌دهد.

قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۵۱۴ تومان اعلام شده است که نسبت به روز سه شنبه ۶۶ تومان نوسان صعودی را نشان می دهد.

نرخ حواله دلار نیز در این مرکز با رشد محدودی ۳۸ هزار و ۴۴۴ تومان است.حواله یورو امروز وارد کانال ۴۲ هزار تومان شد و در محدوده ۴۲ هزار و ۱۲۳ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۲۸۳ تومان بالا رفته است.نرخ حواله درهم نیز ۱۰ هزار و ۴۶۷ تومان اعلام شده که نسبت به دیروز اندکی رشد کرده است.

نرخ ارز توافقی هم امروز مانند بازار آزاد و مرکز مبادله نوسان صعودی را ثبت کرد. قیمت دلار امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان در زمان نگارش این گزارش بطور میانگین حدود ۴۲ هزار و ۱۷۷ تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته رشد ۴۴ تومانی را نشان می دهد.

در همین سایت قیمت یورو توافقی وارد کانال ۴۶ هزار تومان شده است. قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین ۱۳ هزار و ۸۲ تومان اعلام شده است.

بازار جهانی طلا امروز شاهد دنده معکوس زدن قیمت اونس طلا بود.فلز گران بها در بازار امروز مرز ۲ هزار دلار را از دست داد و با ریزش ۲۲ دلاری نسبت به دیروز در محدوده ۱۹۸۵ دلار به فروش رسید.

با این حال، دو فلز زرد رنگ بازار داخلی ایران امروز بی توجه به بازار جهانی طلا به سمت بالا خیز برداشتند. معامله گران بازار طلا و سکه امروز گوش به فرمان نرخ دلار بودند.

آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۲۸ هزارو ۷۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۲۰۰تومان به فروش رسید.

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز وارد کانال ۳۱ میلیون تومان شد و با افزایش تقریبا ۱۸۸هزار تومانی نسبت به روز گذشته به سطح ۳۱ میلیون و ۹۲ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز با افزایش تقریبا ۱۳۶هزار تومانی به طور میانگین رقم ۱۸ میلیون و ۴۴۷ هزار تومان را نشان می‌دهد.

امروز چهرشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان حدود ۱۱ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان اعلام شده است. این قیمت در مقایسه با روز قبل تقریبا ۸۹ هزار تومان بالاتر است.

طبق اعلام سایت اتحادیه نرخ سکه امامی امروز با ۳۱ میلیون و۵۰۱ هزار تومان بازگشایی شد و در نیمه روز بر روی ۳۱ میلیون و ۳۸۷ هزار تومان قرار گرفته است. روز گذشته نرخ سکه امامی در این سایت ۳۱ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان بوده است.

نیم سکه هم با ۱۰۰ هزار تومان افزایش در محدوده ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش رسید.ربع سکه هم ۱۱ میلیون ۶۷۰ هزار تومان اعلام شده است که نسبت به دیروز ۷۰ هزار تومان افزایش را نشان می دهد.

دیدگاه خود را ارسال کنید