یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی جدید مشخص شد | یارانه نقدی جدید چقدر است؟

فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران ازا ارائه اقلام یارانه از تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی در این شهر خبر داد و گفت: ۱۰ قلم کالا در مرحله اول تعیین شده است.

زمان واریز یارانه نقدی جدید مشخص شد | یارانه نقدی جدید چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران ازا ارائه اقلام یارانه از تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی در این شهر خبر داد و گفت: ۱۰ قلم کالا در مرحله اول تعیین شده است.

یارانه نقدی یک پرداخت غیر عادی است که به هموطنان در قالب پول نقد از سوی دولت یا سازمان‌های دیگری پرداخت می‌شود. هدف اصلی یارانه نقدی ، کمک به افراد با درآمد کم و نیازمند است که به دلیل شرایط خاصی مانند بیماری و یا بحران‌هایی از جمله بحران اقتصادی در معرض خطر هستند.در بسیاری از کشورها، یارانه نقدی به عنوان یک راهکار برای کمک به خانوارهای نیازمند و کاهش فقر و نابرابری درآمدی استفاده می‌شود. با این حال، در برخی موارد، یارانه نقدی ممکن است باعث افزایش تورم و کاهش ارزش پول ملی شود. لذا، برنامه‌ریزان اقتصادی باید با دقت به این موضوع نگریسته و پرداخت یارانه‌ نقدی را به شکل مناسب و با دقت کنترل کنند.

فکوری، رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران ازا ارائه اقلام یارانه از تحت عنوان کالابرگ الکترونیکی در این شهر خبر داد و گفت: ۱۰ قلم کالا در مرحله اول تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در مقوله کالابرگ الکترونیکی ۱۰ قلم کالا توسط وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی تعیین شده که مردم می توانند یک ماه پیش از دریافت یارانه نقدی، اقلام را از واحد های تعیین شده زیر نظر اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران دریافت کنند و هزینه آن را همراه با یارانه شان بدهند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران با بیان اینکه پنیر ۴۵۰ گرمی، تخم مرغ، ماکارانی ۷۰۰ گرمی، شکر، شیر کم چرب، مرغ، قند، ماست، برنج و روغن مایع اقلام مشخص شده در طرح یارانه غیرنقدی است، گفت: مردم این اقلام را می تواند غیرنقدی خریداری کنند.

فکوری با بیان اینکه خرید باید با توجه به قیمت مصوب صورت گیرد در غیر این صورت ما به التفاوت قیمت اقلام از سوی مردم باید نقداً پرداخت شود، گفت: برای انتخاب فروشگاه محدودیتی وجود ندارد و ما به تمام سوپرمارکت ها اعلام شده تا عضو این سامانه شوند.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران و مواد پروتئینی تهران با بیان اینکه تعداد سوپرمارکت های زیر نظر اتحادیه یک هزار و۲۵۰ واحد است، تاکید کرد: سوپر مارکت داران علیرغم حضور فروشگاه های زنجیره ای با رشد کمی مواجه هستند و به نوعی در دوران طلایی مواد پروتئینی به سر می بریم

فکوری با بیان اینکه مبارزه با قاچاق از مهم ترین برنامه های اتحادیه سوپرمارکت داران تهران است، گفت: بازرسان اتحادیه مرتباً وجود سیگار قاچاق را در واحدهای صنفی مورد بررسی قرار می دهند و در صورتی که پس از اخطار، اقلام غیرمجاز طی ۱۵ روز جمع نشوند، واحد صنفی پلمب خواهد شد.

​ آن‌چه حالا دولت سیزدهم به عنوان کالابرگ معرفی کرده است فرسنگ‌ها با وعده‌های داده شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص حمایت کالابرگی از اقشار ضعیف جامعه فاصله دارد. جامعه ایران اگر با واژه کالابرگ چندان خو نگرفته باشد اما با واژه کوپن بسیار آشناست.

کوپن از اوایل دهه شصت تا میانه دهه هشتاد میهمان خانوارهای ایرانی بود و بخشی از اقلام پرمصرف در قالب کوپن با قیمت کمتر در کشور توزیع می‌شد. با بهبود وضعیت اقتصادی ایران در اوایل دهه هشتاد اهمیت کوپن در سفره خانوار به تدریج کاهش یافته بود به طوری که حذف کوپن بی‌سروصدا در اقتصاد ایران اتفاق افتاد و اعتراض چندانی را در بر نداشت.

حساسیت عمومی به کوپن دستخوش کاهشی جدی شده بود. اوایل دهه شصت اما اهمیت کوپن برای اقتصاد ایران بالا بود و بازار خارج از توزیع کوپنی اقلام بازار سیاه نام می‌گرفت. در حقیقت بخش اصلی و مهم اقلام مصرفی خانوارها در قالب کوپن توزیع می‌شد تا هدف دولت وقت که دسترسی به اقلام اولیه زندگی است محقق شده و کالاها نیز با قیمت کمتر البته در حجم محدود به دست همه خانوارها برسد .

حالا اما آن‌چه دولت سیزدهم بدان کالابرگ می‌گوید تفاوتی ماهوی با وعده‌های پیشین دارد. نمایندگان مجلس سال گذشته در مصاحبه‌های خود تاکید داشتند دولت قرار است کالابرگ را با قیمت اقلام در شهریور ۱۴۰۰ توزیع کند. وزیر امور اقتصادی دارایی نیز در این دوره زمانی وعده داده بود سه ماه یارانه نقدی به مردم پرداخت شده و از شهریور ماه حمایت کالابرگی جایگزین پرداخت نقدی گردد حالا اما هادی کاشف، مجری طرح کالابرگ الکترونیک و مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان(فارا) گفته است یارانه‌بگیران مخیر هستند بین کالابرگ و دریافت یارانه نقدی یکی را انتخاب کنند.

بر اساس توضیحات وی یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی خود را خرید کنند. وی گفته است: چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید