یارانه نقدی | حواشی یارانه نقدی

یارانه نقدی افزایش یافته ی این ماه کی واریز می شود؟ | یارانه نقدی این ماه چقدر است؟

یارانه نقدی افزایش یافته ی این ماه کی واریز می شود؟ | یارانه نقدی این ماه چقدر است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

یارانه نقدی

 یارانه معیشتی مرداد ۱۴۰۲ (مرحله ۱۵۰) به‌زودی به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز خواهد شد. طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است از ماه‌ جاری رقم یارانه برخی از مشمولان به ۵۲۰ هزارتومان افزایش پیدا کند.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

تاریخ واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ روز جمعه ۲۰ مردادماه است. ۵ روز دیگر یارانه معیشتی به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول واریز خواهد شد.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ چقدر است؟

سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و دهک‌های چهارم تا نهم قرار مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ را دریافت خواهند کرد.

یارانه نقدی ۵۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی است؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی در مردادماه خبر داد. بر این اساس اگر خانوارها ۵۰ درصد مبلغ یارانه مرداد 1402 (۴۰۰ هزار تومان) خود را که معادل ۲۰۰ هزار تومان می‌شود صرف خرید کالابرگ کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافه به ازای هر عضو خانواده در حساب سرپرست خانوار شارژ می‌شود و کل یارانه کمک معیشتی هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

 شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است. برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می توانید به برنامه کاربردی "شما" (فارا) یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.

در این مرحله فقط خانوارهای دهک‌های اول تا سوم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می‌توانند از افزایش اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند شوند. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

سایت ثبت‌ نام یارانه جاماندگان​

ثبت‌ نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا ماندند یا متقاضیان جدید یارانه نقدی هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌ نام یارانه جاماندگان به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند. 

 مبلغ یارانه نقدی کاهش یافت؟

یارانه نقدی مرحله ۱۵۰ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و یارانه مرداد از ساعت ۲۴ روز ۲۰ مردادماه قابل برداشت است.جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه نقدی جدید را بخوانید

 مرحله 149 بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت 24 روز سه شنبه 20 تیرماه قابل برداشت است.

تجارت نیوز نوشت :  یارانه مرداد ماه که پنجمین بسته حمایتی دولت از ابتدای سال جاری است، به روال ماه‌های قبل در بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. اطلاعاتی هم که از وزارت کار بیرون آمده، نشان از افزایش مبلغ یارانه نقدی دارد؛ بدین صورت که مبلغ یارانه معیشتی سه دهک اول جامعه در صورتی که 200 هزار تومان از سبد کالایی خریداری کنند، 520 هزار تومان می‌شود. در ضمن، ارتباطی بین استفاده از کالابرگ و قطع یارانه وجود ندارد.

یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی وارد مرحله تازه ای شد . یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی خرداد ۱۴۰۲ افزایش یافت و طرح جدید یارانه نقدی و کالابرگ اکترونیکی از سیزدهم خرداد ماه کلید خورد.  بر اساس، اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، مبلغ یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی افزایش پیدا کرده است. در مرحله جدید طرح یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی قرار است خانوار‌هایی که تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار دارند و البته جزو سه دهک اول درآمدی هستند، در اولویت اجرا قرار بگیرند.  . میزان افزایش یارانه نقدی، ۲۰ درصد اعلام شده است اما این افزایش شامل همه یارانه‌بگیران نشده است و تنها ۸.۵ میلیون نفر باید منتظر واریز یارانه نقدی خرداد با مبلغ جدید باشند. جزئیات زمان واریز و مبلغ یارانه نقدی جدید اعلام شد

ظاهرا در طرح کالابرگ الکترونیک تغییراتی ایجاد شده است. در حالی که طرح کالابرگ الکترونیک از دو ماه قبل دربرگیرنده سه دهک اول درآمدی جامعه شده و در عین حال مشوق‌هایی نیز برای آنها در نظر گرفته شده، حالا مرحله جدیدی از این طرح روی غلتک افتاده است. در این گام، اگر سه دهک نام برده شده بخشی از سبد خود را صرف خرید کالایی کنند، قرار است اعتباری علاوه بر یارانه، برای آنها شارژ شود.

دولت می‌گوید هدف خود را جدایی تورم از سفره مردم تعیین کرده و در این مسیر گام‌هایی را برمی‌دارد. حالا مرحله جدیدی از اختصاص سبد کالا به سرپرستان خانوار آغاز شده است. قرار شده تا قیمت این سبد نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل ثابت بماند و در عین حال دولت تلاش کند تا فاصله تورمی و ما‌به‌التفاوت قیمت سبد با نرخ روز را تامین کند.

دیدگاه خود را ارسال کنید