اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی کشور

هشدار بارش در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 26 مرداد 1402

طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در دامنه ها و ارتفاعات هرمزگان جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

هشدار بارش در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 26 مرداد 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ براساس نقشه های پیش بینی سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در دامنه ها و ارتفاعات هرمزگان جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود. همچنین جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب رگبار پراکنده رخ میدهد.

شنبه در مناطقی از شمال غرب و برخی نقاط واقع در غرب غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی یکشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق واقع در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی و دوشنبه در برخی نقاط واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. از امروز تا شنبه در نوار شرقی بویژه منطقه زابل و یکشنبه و دوشنبه در بخشهایی از مرکز و برخی مناطق استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

همچنین یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زایل وزش باد شدید و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود. لازم به ذکر است طی روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گردوخاک روی کشور عراق انتقال گردوخاک به جنوب غرب و مناطق مرزی غرب کشور دور از انتظار نمی باشد.

امروز خلیج فارس و دریای عمان بویژه مناطق شرقی دریا و از جمعه تا دوشنبه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

هشدار هواشناسی به شهروندان تهران | گرمای بی سابقه در انتظار مردم پایتخت

مردم تهران منتظر وزش باد شدید باشند. بخش های مختلف استان تهرا درگیر افزایش دما و وزش باد خواهند بود. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان وزش باد شدید در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات استان و افزایش تدریجی دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای پیش‌بینی عددی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی همراه با وزش باد و در نواحی جنوب غربی و ارتفاعات استان گاهی افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

طی سه روز آینده در نواحی پر تردد شهری گاهی کاهش نسبی کیفیت هوا و در ارتفاعات گاهی افزایش ابر مورد انتظار است.

همچنین از فردا تا شنبه هفته آینده (۲۶ تا ۲۸ مرداد) روند تدریجی افزایش دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

در نیمه اول هفته آینده با گذر امواجی ضعیف از شمال استان، افزایش ابر در نواحی شمالی و رخداد بارش پراکنده در ارتفاعات مورد انتظار است.

براساس این گزارش، آسمان تهران فردا( ۲۶ مرداد) صاف و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و در روز جمعه (۲۷ مرداد) صاف، در بعد از ظهر قسمتی ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۷ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

دیدگاه خود را ارسال کنید