اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

پیش بینی طوفان شن در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 14 شهریور 1402

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از احتمال طوفان شن در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی در روز جاری و فردا خبر داد.

پیش بینی طوفان شن در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 14 شهریور 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

به دلیل «افزایش گرادیان فشار سطح زمین» در این سه استان که تا فردا ادامه دارد، هواشناسی نسبت به وزش باد شدید، گردوخاک، در نواحی مستعد طوفان گردوخاک یا طوفان شن هشدار داده است.

مخاطرات سامانه در مناطق مستعد، طوفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل‌و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال است.

هواشناسی تا زمان فعالیت این سامانه در این سه استان نسبت به اجتناب از رفت وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

امروز همچنین بارش‌های تابستانی به شکل رگبار در ساعت عصر و اوایل شب در دامنه و ارتفاعات در غرب و شمال و شرق هرمزگان، جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی و جنوب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و چهارمحال و بختیاری پیش بینی شده است.

امروز سه شنبه در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران رگبار پراکنده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از ارتفاعات هرمزگان، جنوب استان‌های سیستان و بلوچستان ،کرمان و فارس، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه در ارتفاعات استان مازندران رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

پنجشنبه در گیلان، برخی نقاط مازندران، ارتفاعات استان‌های گلستان و خراسان شمالی رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

شنبه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران ارتفاعات، گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

در بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه روند افزایش دما برقرار است.

از پنجشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر بتدریج کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما شروع می‌شود. در شمال غرب، غرب دامنه‌های جنوبی البرز از جمعه و شنبه و در شمال شرق کشور از یکشنبه، کاهش محسوس دما آغاز می‌شود. تا جمعه در نواحی شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود.

وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و همچنین نفوذ گردوخاک از کشور عراق چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب کشور، دور از انتظار نیست.

همچنین سه شنبه و چهارشنبه در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل وزش باد بسیار شدید موجب خیزش گردوخاک  کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

بارش‌ها به شکل رگبارهای کوتاه است که احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها را تشدید می‌کند.

 بر اساس پیش‌ بینی سازمان هواشناسی از روز شنبه شاهد ورود موج جدیدی از بارش ها در کشور خواهیم بود.

با پیش‌بینی سازمان هواشناسی، از روز شنبه شاهد ورود موج بارشی جدید به کشور خواهیم بود که استان‌های شمالی کشور را بار دیگر تحت تاثیر بارش‌های خوبی قرار خواهد داد.

استان‌های گیلان و غرب مازندران مثل موج‌های بارشی قبلی در رأس بارش‌ها قرار خواهند گرفت و بارش‌های خوبی را طی این مدت شاهد خواهیم بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید