اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

پیش بینی کاهش دما و سرما در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 16 شهریور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به سرمایش هوا و مه‌آلود شدن ارتفاعات، به همراه داشتن تجهیزات مسیریابی و پوشاک مناسب برای جلوگیری از سرمازدگی را توصیه کرد.

پیش بینی کاهش دما و سرما در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 16 شهریور
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تقویت جریانات خنک شمالی با کاهش دما به‌ویژه سرمایش شبانه در ارتفاعات نیمه‌شمالی کشور همراه است، بر این اساس تمهیدات لازم اعم از به همراه داشتن پوشاک و تجهیزات مناسب جهت پرهیز از سرمازدگی شبانه به‌ویژه در شرایط کمپینگ لحاظ شود.

صادق ضیاییان  درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: فعالیت تدریجی موج ناپایدار از پنجشنبه (۱۶ شهریور) در بخش‌های شمالی کشور و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ شهریور) افزایش ابر، افزایش سرعت باد و وقوع پدیده رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات شمال غرب، دامنه‌های شمالی ارتفاعات البرز و تا حدی شمال شرق همچنین شدت بارش‌ها طی جمعه برای ارتفاعات تالش پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وقوع ابرناکی و مه آلود شدن در دامنه‌های شمالی البرز با کاهش دید افقی و عمودی همراه است بنابراین احتمال انحراف از مسیر و گم کردن پاکوب وجود دارد. در این شرایط استفاده از تجهیزات مسیریابی برای پرهیز از انحراف از مسیر توصیه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: تقویت جریانات خنک شمالی با کاهش دما به‌ویژه سرمایش شبانه در ارتفاعات نیمه‌شمالی کشور همراه است، بر این اساس تمهیدات لازم اعم از به همراه داشتن پوشاک و تجهیزات مناسب جهت پرهیز از سرمازدگی شبانه به‌ویژه در شرایط کمپینگ لحاظ شود.

وی افزود: در سایر مناطق کوهستانی کشور، وزش باد به‌ویژه برای ساعات بعدازظهر و گاهی وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی است.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی ارتفاعات تهران نیز تصریح کرد: ساعات اولیه روز آسمان آفتابی همراه با وزش باد، طی ساعات بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد شدید همچنین طی جمعه گاهی خیلی شدید و احتمال رگبار موقتی با تقویت جریانات خنک شمالی، سرمایش شبانه و افت دمایی در ساعات شب مورد انتظار است.

هشدار هواشناسی به این استان‌ها در تعطیلات آخر هفته

بر اساس پیش سازمان هواشناسی برای چند استان هشدار نارنجی و زرد صادر شده است.

سازمان هواشناسی امروز چهارشنبه با پیش بینی وزش باد و گردوخاک، برای ۳ استان هشدار نارنجی، برای ۵ استان هشدار زرد و برای ۴ استان هشدار زرد بارندگی صادر کرده است.

امروز با پیش بینی وزش باد شدید و گردوغبار، برای جنوب شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان هشدار نارنجی و برای سایر مناطق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان و همچنین شرق کرمان، جنوب سمنان و شمال اصفهان هشدار زرد صادر کرده است.

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، ترددنکردن جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان هاست.

همچنین امروز با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت برای دامنه و ارتفاعات در مازندران، شرق و غرب و شمال هرمزگان، شمال و جنوب فارس و جنوب اصفهان هشدار زرد صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط نمایند.

دیدگاه خود را ارسال کنید