اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار رعد و برق و بارش در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 27 شهریور

امروز در گیلان، مازندران، اردبیل و برخی از نقاط کشور بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

هشدار رعد و برق و بارش در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 27 شهریور
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

امروز در گیلان، مازندران، اردبیل شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود بارش سه شنبه در سواحل دریای خزر ادامه یافته و در مناطقی از اردبیل نیز بارش پراکنده رخ میدهد چهارشنبه در این مناطق بارش خفیف و پراکنده رخ داده و پنجشنبه و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد شد طی دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و همچنین در ارتفاعات جنوب، کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس نیز رشد ابر‌های همرفتی و رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

وزش باد شدید طی پنج روز آینده پدیده غالب در شرق و شمال شرق است که در برخی از این مناطق به ویژه شمال سیستان و بلوچستان موجب خیزش گردوخاک می شود دوشنبه و سه شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در، قزوین البرز تهران و سمنان نیز وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک پیش بینی می شود همچنین چهارشنبه تا جمعه در جنوب شرق نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک رخ می‌دهد. دریای خزر دوشنبه و سه شنبه مواج است.

هشدار نارنجی هواشناسی/ احتمال غرق شدن افراد و شناورها در دریا

 به گزارش زنهار، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران خبر داد. 

براساس این هشدار، از اواخر وقت امروز (یکشنبه) تا ظهر سه‌شنبه استان‌های مذکور با وزش باد شمال غربی - شمالی با حداکثر سرعت (۲۸ تا ۳۸ نات) و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و دور از ساحل بیش از ۳ متر درگیر خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی غرق شدن شناگرها، غرق شدن و آسیب دیدن شناورهای سبک و متوسط، آسیب دیدن تورهای صیادی، اختلال در تردد شناورهای سنگین و اختلال در ورود و خروج به حوضچه بنادر پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی موارد زیر را توصیه کرد:

منع شنا و فعالیت‎‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‎‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‎‌ها به بنادر و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی.

دیدگاه خود را ارسال کنید