اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

پیش بینی هواشناسی امروز شنبه | اخبار هواشناسی امروز 18 شهریور 1402

پیش بینی هواشناسی امروز شنبه | اخبار هواشناسی امروز 18 شهریور 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

- امروز در مناطقی از استان‌های ساحلی خزر، اردبیل همچنین مناطقی از آذربایجان شرقی بارش پراکنده خواهیم داشت.

- یکشنبه با تقویت مجدد جریان‌های شمالی در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و مناطقی از خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی رگبار و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 باد شدید و گردوخاک در راه پایتخت

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید، تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک طی دو روز آینده در استان هشدار داد.

از بعد از ظهر شنبه ۱۸ شهریور ماه تا روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه این سامانه فعال خواهد بود.

این شرایط بعدازظهر شنبه و یکشنبه در استان تهران سبب خیزش گردوخاک، کاهش موقت دید و کیفیت هوا، تأثیر بر تجهیزات حساس به گردوخاک، سقوط اشیا از ارتفاع و احتمال آسیب به تجهیزات واقع در ارتفاع مانند ترانس برق، دکل‌های برق و مخابرات می‌شود.

وزش این باد شدید همچنین «احتمال سقوط تجهیزات ساختمانی مرتفع مانند جرثقیل‌های مرتفع و نیز سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها و بنرهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهنسال و فرسوده و نهال‌ها، آسیب به پوشش گلخانه‌ها به ویژه روز یکشنبه احتمال رخداد طوفان لحظه ای» را در پی دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران پیش بینی کرده دوشنبه این شرایط در غرب و نیمه جنوبی و ارتفاعات استان به ویژه شمال شرق روی دهد.

این اداره کل توصیه کرده است افراد مسن، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند و فعالین عمرانی نکات ایمنی برای داربست‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و تجهیزات ساختمانی مرتفع را رعایت کنند.

همچنین توصیه شده است نسبت به «عدم صعود به ارتفاعات، استحکام سازه‌های سست و موقت، رعایت نکات ایمنی برای داربست‌ها و تجهیزات واقع در ارتفاع و تجهیزات ساختمانی مرتفع، عدم قرارگیری در مکان‌های مرتفع مانند داربست‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست و بنرهای تبلیغاتی و سایه بان ها، عدم تردد در کنار سازه‌های یاد شده، عدم پارک خوردو در کنار درختان و آمادگی دستگاه‌های امدادرسان و ارگان‌های ذیربط» اقدام شود.

آخرین وضعیت بارش باران و هواشناسی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در پی نفوذ سامانه بارشی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی از روز گذشته تاکنون در گیلان در برخی از نقاط استان شاهد بارش باران به ویژه در مناطق غربی و بالادست بودیم. 

بنابر گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان گیلان، از شروع بارش‌های باران تا عصر امروز در ایستگاه‌های رودسر، آستارا، لنگرود، رشت، سنگر، خشکبیجار، لاهیجان شاهد بارش باران بودیم که شهرستان‌های آستارا، رودسر و لنگرود با ۶۰ الی ۷۰ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را به خود اختصاص دادند. 

طبق اعلام سازمان هواشناسی از ظهر پنجشنبه شرایط جوی ناپایدار در منطقه شکل گرفته که پیامد آن بارندگی، رگبار شدید، رعدوبرق، کاهش دمای پنج تا ۱۰ درجه و وزش باد شدید را به‌ همراه خواهد داشت. 

آنطور که محمد دادرس مدیرکل سازمان هواشناسی گیلان می‌گوید این شرایط تا روز دوشنبه هفته جاری در مناطق مختلف استان وجود داشته که برای روزهای شنبه و یکشنبه بارندگی و رگبار و وزش باد از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. 

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان سبب شد تا ستاد مدیریت بحران استان، سریعا مکاتبات را با فرمانداری‌ها، اداره کل آب و فاضلاب استان و دیگر نهادهای امدادی و خدمات‌رسان در خصوص آمادگی لازم برای مقابله با بحران احتمالی انجام دهد. 

دیدگاه خود را ارسال کنید