اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

بارش های سیل آسا در انتطار این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 28 ضهریور 1402

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید و رگبار پراکنده در نقاط مختلف کشور خبر داد.

بارش های سیل آسا در انتطار این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 28 ضهریور 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه‌شنبه (۲۸ شهریور) در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و برخی نقاط گلستان بارندگی و در شمال آذربایجان شرقی، برخی نقاط خراسان شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی و شرقی هرمزگان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: چهارشنبه (۲۹ شهریور) در اردبیل، گیلان و مازندران بارش پراکنده و در ارتفاعات شرقی استان تهران، ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد مورد انتظار است. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: پنجشنبه (۳۰ شهریور) در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، جمعه (۳۱ شهریور) در اردبیل، ارتفاعات استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران و شنبه (۱ مهر) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: طی پنج روز آینده در شرق و شمال شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک رخ خواهد داد. 

ضیاییان در ادامه گفت: از چهارشنبه تا آخر هفته در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر افزایش نسبی دما رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهارکرد: آسمان تهران فردا چهارشنبه (۲۹ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (۳۰ شهریور) صاف تا کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ شهریور) اهواز با دمای ۴۳ و ۴۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۵ و ۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

فردا چهارشنبه در اردبیل، گیلان، مازندران بارش پراکنده و در ارتفاعات شرقی تهران، ارتفاعات مرکزی کرمان و ارتفاعات شمالی هرمزگان رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش‌های سیل‌آسا در برخی مناطق گیلان و مازندران از افزایش دما در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر خبر داد.

تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، برخی مناطق گلستان، شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات مرکزی و جنوبی کرمان، ارتفاعات شمالی و شرقی هرمزگان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در شمال آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و روز جمعه در اردبیل، ارتفاعات آذربایجان شرقی، مازندران و شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در شرق و شمال شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک روی می‌دهد. از چهارشنبه تا آخر هفته در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

 

بیشینه دما امروز تهران ۲۵ درجه خواهد بود. آسمان پایتخت نیز صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش وزش باد و در شب صاف تا کمی ابری در برخی ساعات افزایش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

حداکثر سرعت وزش باد طی امروز در پایتخت ۱۴ کیلومتر بر ساعات خواهد بود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸: نیمه جنوبی اردبیل، مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان و قزوین.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفر‌های بین شهری، عدم برپا کردن چادر‌های مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در عبور از گردنه‌های کوهستانی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸

دیدگاه خود را ارسال کنید