اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

بارش سیل خیز و طوفان در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 29 شهریور 1402

بارش سیل خیز و طوفان در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 29 شهریور 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

بیماران تنفسی در پایتخت از حضور در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به تمدید هشدار زرد هواشناسی در استان تهران گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی تا فردا چهارشنبه 29 شهریور در بعضی ساعت‌ها به ویژه در نیمه غربی و جنوبی استان، احتمال وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.تمدید­ هشدار زرد هواشناسی در استان تهران

حامد یزدی مهر به بیماران قلبی، تنفسی، سالمندان، بانوان باردار و کودکان توصیه کرد در این مدت از حضور در فضای باز خودداری و ماسک خود را هر دو ساعت یک بار عوض کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین گفت: امروز احتمال افزایش ابر، مه گرفتگی و رگبار باران در ارتفاعات استان وجود دارد بر این اساس کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خوداری کنند.

حامد یزدی مهر همچنین بر لزوم مستحکم سازی تابلو‌های تبلیغاتی، سازه‌های موقت و سست تاکید کرد و افزود: مردم در تردد جاده‌ای به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی به علت وزش متناوب باد احتیاط لازم را داشته باشند و در صورت امکان از تردد خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در ادامه بر ضرورت احتیاط در تردد جاده‌ای تاکید کرد و افزود: با توجه به پیش رو بودن فصل پاییز، ضروری است که اقدامات پیشگیرانه در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

روز گذشته ۲۱۷ میلی متر باران طی ۱۵ ساعت در آستارا بارید که‌ موجب سیلاب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها شد.

صادق ضیاییان مجددا نسبت به بارش باران شدید در گیلان و غرب مازندران طی امروز هشدار داد و گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. برای همین مجددا از مسافران و مردم می‌خواهیم ضمن احتیاط در تردد جاده‌های مواصلاتی استان‌های گیلان به سمت اردبیل، از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گفته ضیاییان بارش‌ها امروز با شدت کمتری در نیمه جنوبی اردبیل، مازندران، ارتفاعات استانهای زنجان و قزوین هم انتظار می‌رود که برای آن هشدار سطح زرد صادر شده است.

وزش باد و خیزش گردوخاک در چندین استان

وی گفت: امروز سه شنبه همچنین در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، البرز، کرمان، جنوب تهران، شمال مرکزی، قم، یزد و کرمان و فردا چهارشنبه در اصفهان، شمال مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان و روز پنج‌شنبه در جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شمال اصفهان، جنوب تهران، قم، شمال مرکزی و خوزستان به علت وزش باد شدید، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید وجود دارد.

دیدگاه خود را ارسال کنید