وضعیت بورس

خبرهای خوب از وضعیت بازار بورس

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۶۴۱ واحدی عدد ۳۳۵ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

خبرهای خوب از وضعیت بازار بورس
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

امروز شنبه ۱۴ اسفندماه ۱۴۰۰ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با رشد ۱۷ هزار و ۶۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۸ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۶۴۱ واحدی عدد ۳۳۵ هزار و ۸۰۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما با ۱۹ هزار و ۲۱۶ واحد افزایش به رقم ۹۹۵ هزار و ۷۴ واحد دست یافت و شاخص بازار دوم نیز با ۱۵ هزار و ۹۷۷ واحد افزایش، عدد ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۹ میلیارد و ۶۰۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۴۴۰ هزار و ۳۶۲ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۴۶ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۶۸۸ واحد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۳ میلیارد و ۶۱۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۲ هزار و ۷۲۹ میلیارد تومان معامله شده که از این رقم مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان مربوط به عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار معاملات اوراق مالی اسلامی بوده است.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز ملی صنایع مس ایران با ۲۱۰۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با ۲۰۲۳ واحد و شستا با ۱۵۵۴ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی تیپیکو با ۲۱۱ واحد، شیران با ۷۴ واحد و صنعتی بهشهر با ۶۲ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

حجم و ارزش معاملات بورس تهران امروز تا حد قابل قبولی نسبت به روزهای معاملاتی قبل در حالی تقویت شد که اخبار برجامی در این روزها حاکی از سیگنال‌های مثبت طی روزهای آینده است.

این در حالی است که ورود پول هوشمند و بازار گرمی حقوقی‌ها در آخرین روزهای کاری سال جاری نشان می‌دهد که بازار سهام پس از پشت سر گذاشتن نوروز ۱۴۰۱، با رویکردی هر چند ضعیف اما رو به مثبت بر روی سهم‌های ریالی مانور خواهد داد.

لیدرهای بازار در هیاهوی اخبار حوزه سیاست خارجی و نوسان قیمتها در بازارهای جهانی علاوه بر سهم‌های ریالی، به گروه‌های صادرات محور نیز دلالت کرده و تک سهم‌های بازار را تحت تأثیر قرار داده است.

فردا نیز ۱۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس و ۱۱ درصد از سهام باشگاه استقلال در تابلوی نارنجی بازار پایه فرابورس برای نخستین بار عرضه می‌شوند در حالی که روش به کار گرفته بر اساس صرف سهام برای افزایش سرمایه است که به این ترتیب با تأمین مالی حدود ۷۰۰ میلیارد تومانی برای مجموع این دو باشگاه، آورده سهامداران پس از پذیره نویسی بلوکه خواهد شد.

هنوز مشخص نیست نحوه هزینه کرد این مبلغ در دو باشگاه سرخابی‌های پایتخت چگونه خواهد بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید