پیش فروش سایپا|پیش فروش استثنایی سایپا آغاز شد| لینک ثبت نام

پیش فروش استثنایی سایپا آغاز شد| لینک ثبت نام

به دنبال تمامی بحث‌های اخیر پیرامون حذف قرعه‌کشی خودرو که صحبت‌ها در مورد آن از سال گذشته آغاز شد و این روزها نیز بسیار داغ شده است، اکنون برای اولین بار برای سایپا رقم خواهد خورد. این گروه خودروسازی قصد دارد برای اولین بار فروش خودرو شاهین بدون محدودیت قرعه‌کشی را اجرایی کند.

پیش فروش استثنایی سایپا آغاز شد| لینک ثبت نام
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

پیش فروش سایپا آغاز شد. پیش فروش سایپا این سری با شرایط خاص همراه است. پیش فروش سایپا بدون قرعه کشی انجام خواهد شد. پیش فروش سایپا دارای شرایط ویژه ای است. جزئیات جدید پیش فروش سایپا را از دست ندهید.

پیش فروش  سایپا

جزئیات جدید پیش فروش سایپا

اولین بار اوایل دی ماه سال گذشته بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به برنامه‌های طراحی شده اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ عرضه خودرو متناسب با تقاضا خواهد شد و بدین ترتیب دیگر قرعه‌کشی خودرو حذف خواهد شد.

پس از آن در اسفند ماه سال گذشته نیز اعلام کرد: از اواسط سال ۱۴۰۱ به‌تدریج قرعه کشی حذف می‌شود؛ البته اینطور نیست که از ابتدای سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی نداشته باشیم؛ چراکه هنوز تولید در حال رشد است و با تقاضا فاصله دارد. اما زمانیکه خودرو به اندازه کافی و متناسب با تقاضا باشد، دیگر انگیزه سوداگری موضوعیت ندارد.

این صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت کاملا شفاف عنوان شده بود اما بلافاصله پس از اجرای اولین طرح‌های خودروسازان در سال جدید، بسیاری رسانه‌ها موجی به راه انداختند که مگر قرار نبود در سال جدید دیگر پدیده‌ای به نام "قرعه‌کشی خودرو" وجود نداشته باشد؟

به دنبال جریان این موج، هفته گذشته، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر اینکه تولید ۱.۴ میلیون خودرو منجر به حذف قرعه‌کشی خواهد شد، گفت: حذف قرعه‌کشی خودرو از سال جدید از جمله برنامه‌هایی است که از سوی وزیر صمت اعلام شده و قرار بر این است که خودرو متناسب با تقاضا تولید شود تا نیازی به سامان‌بخشی این بازار از طریق راهکارهایی همچون قرعه‌کشی نباشد. سایپا و همچنین سایر خودروسازان نیز برنامه‌ریزی‌های خود را در این زمینه خواهند داشت.

اما شفاف‌سازی‌ها به اینجا ختم نشد و چند روز پیش، این موضوع به تفصیل در نشستی با این موضوع مورد بحث قرار گرفت. طی این نشست معاون بازاریابی و فروش این گروه صنعتی ضمن تاکید بر اینکه قیمت‌گذاری هر کالایی زیر قیمت تمام شده منجر به ایجاد تقاضای سوداگرانه برای آن خواهد شد، اعلام کرد که افزایش تقاضا برای خودروهای پرتیراژی است که فاصله قیمتی زیادی از قیمت کارخانه‌ای آن‌ها تا قیمت بازار دارند اما با افزایش عرضه به میزان کافی، تقاضاهای سوداگرانه کم خواهد شد و به ‌تدریج فرآیند قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، ایران‌خودرو برنامه‌ افزایش تولید و عرضه خودرو را در دستور کار قرار داه است و قصد دارد از محل افزایش تولید و عرضه در این راستا (حذف قرعه‌کشی) گام بردارد و شروطی برای حذف قرعه‌کشی اعلام نکرده است.

اما حال گروه خودروسازی سایپا، قرار است اولین گام برای عرضه محصول بدون فرآیند قرعه‌کشی را بردارد و اولین محصول فروش محصول خود بدون قرعه‌کشی را اجرا کند.

بر این اساس طبق اعلام این گروه صنعتی،  اولین فروش فوق‌العاده شاهین بدون برگزاری قرعه‌کشی به زودی آغاز می‌شود. سایپا در پاسخ به تعداد قابل توجه متقاضیان برای خرید خودرو شاهین و کاهش التهاب‌های موجود، فروش فوق‌العاده این محصول را از این هفته و بدون انجام قرعه‌کشی و تا تکمیل ظرفیت، آغاز می‌کند.

لازم به ذکر است که گروه صنعتی ایران‌خودرو تاکنون تنها محصولات خانواده سایپا را بدون قرعه‌کشی را عرضه و این روند را از سال گذشته آغاز کرده است اما به گفته معاون بازاریابی این گروه خودروسازی، قصد دارد خودرویی همچون دناپلاس اتوماتیک که هم برنامه افزایش تولید آن وجود دارد و هم به سبب اختلاف قیمت کم با بازار می‌تواند زودتر در این پروسه حذف قرعه‌کشی قرار گیرد.

دیدگاه خود را ارسال کنید