رتبه بندی معلمان افزایش حقوق بر اساس رتبه بندی معلمان

فوری: خبر مهم برای فرهنگیان | اعلام نتایج پایانی رتبه بندی معلمان

نتایج نهایی رتبه بندی معلمان در صحن مجلس ارائه خواهد شد و با تصویب طرح آن با افزایش حقوق فرهنگیان مواجه میشویم.

فوری: خبر مهم برای فرهنگیان | اعلام نتایج پایانی رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین طرح های در حال اجرا مجلس می باشد.طرح رتبه بندی معلمان از پایان دولت دوازدهم طرح ریزی شد. رتبه بندی معلمان با تمسک بر امتحان سراسری فرهنگیان و آزمون آموزش و پرورش میان همه معلمان حقوق بگیر و حق الزحمه صورت می گیرد. با اجرایی شدن طرح رتبه بندی معلمان، فرهنگیان با توجه به رتبه اکتسابی با افزایش حقوق مواجه میشوند. رتبه بندی معلمان برای کارآمد کردن و بهبود وضعیت آموزشی می باشد.

رتبه بندی معلمان

صبح امروز وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: رتبه‌بندی معلمان تصویب شده و قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود و از اول شهریورماه نیز در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان یکی دیگر از کار های مهم دولت بود که ۱۰ سال در بروکراسی اداری معطل مانده بود. وی افزود: این مهم الان تصویب شده و قطعا در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود و از اول شهریورماه نیز در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

نوری خاطرنشان کرد: اعمال رتبه‌بندی معلمان شروع شده و ان‌شاءالله در ماه های آینده نیز فرهنگیان کشور خبرهای بسیار خوبی در حوزه بیمه و د‌یگر مسائل خواهند شنید.

رتبه بندی معلمان

 

نماینده تبریز در مجلس تصریح کرد:پس از تصویب در صحن هیئت دولت آئین نامه برای اجرا ابلاغ خواهد شد و بر اساس آن رتبه‌بندی معلمان اجرایی خواهد شد. رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره زمان دقیق اجرای رتبه‌ بندی، اضافه کرد: با سرعتی که روند اجرایی شدن قانون به خود گرفته است تا اواخر خرداد رتبه‌بندی معلمان نهایی و رتبه آنها مشخص می‌شود.

منادی سفیدان درباره برخی انتقادات که از سوی معلمان به آئین‌نامه تدوین شده از سوی دولت وارد بود نیز، گفت: ایراداتی وجود داشت که با تذکرات مجلس به دولت آنها نیز برطرف شد و معلمان نگرانی در این زمینه نداشته باشند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان توضیح داد و گفت: پس از تصویب و ابلاغ آیین‌نامه، احکام رتبه‌بندی معلمان در بازه زمانی تعیین شده صادر خواهد شد. صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: قانون، یک ماه برای تدوین آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان مهلت تعیین کرده بود که این مهلت ۲۳ فروردین به اتمام می‌رسد و وزارتخانه تا ۲۳ فروردین، آیین‌نامه را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

رتبه بندی فرهنگیان

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی اعتبار لازم هم در قانون بودجه امسال انجام شده و مسئله‌ای از این حیث وجود ندارد گفت: پس از تصویب آیین‌نامه در صحن هئیت وزیران، آموزش وپرورش با توجه به پیش‌بینی اعتبار در قانون برنامه بودجه حتما آن را اجرا خواهد کرد.

وی افزود: قانون برای تدوین آیین‌نامه، کارگروه‌هایی را پیش‌بینی کرده است و آیین‌نامه با همکاری سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری استخدامی و سه تن از نمایندگان مجلس تدوین و نوشته می‌شود. این کارگاه‌ها به صورت مرتب و روزانه در حال برگزاری جلسه هستند و امر تدوین آیین‌نامه تقریبا به نقاط انتهایی رسیده و همانطور که بیان شد، ظرف چند روز آینده در اختیار هیئت وزیران قرار می‌گیرد.

ستاری‌فرد در پاسخ به اینکه آیا صدور احکام تا پایان بهار انجام می‌شود؟ اظهار کرد: بله، انشاءالله صدور احکام همین فصل انجام خواهد شد. قانون پیش بینی کرده است که کارگروه مربوطه یک ماه برای تدوین آیین‌نامه فرصت دارد و پس از تصویب در هیئت وزیران باید ظرف سه ماه نسبت به صدور احکام و اجرای رتبه بندی بر اساس آیین نامه مصوب اقدام کند که در موعد مقرر انجام می‌شود و مشکلی نخواهیم داشت.

رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی همچنین بر اراده مجلس برای نظارت دقیق بر رتبه‌بندی معلمان تاکیدکرد و گفت: با نظارت‌هایی که در دستور کار قرار دارد؛ از صدور رتبه‌های غیرواقعی جلوگیری می‌شود تا حق و حقوق معلمان بطور عادلانه اعمال شود. به گفته وی مجلس بر انجام به موقع پرداخت‌ها در چارچوب نظام رتبه‌بندی معلمان نیز نظارت ویژه‌ای خواهد داشت.

کعب عمیر با بیان اینکه با تصویب قانون رتبه.بندی معلمان، این قشر از نظام پرداختی مستقل برخوردار شده‌اند افزود: با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، تلاش خواهد شد که برابر با قانون، این طرح در شهریورماه اجرایی شود. بر اساس این گزارش، برابر با قانون رتبه بندی، معلمان هر پنج سال مجدد رتبه بندی می‌شود و برای معلمان شاغل در روستاها، مناطق محروم و عشایری دریافت رتبه هر چهار سال و برای افراد نخبه هر سه سال است. در این طرح، معلمان با ۲۱ سال سابقه، استاد معلم و با ۱۶ سال سابقه، دانشیار معلم می‌شوند.

دیدگاه خود را ارسال کنید