آیفون 14 | قیمت آیفون 14

چرا آیفون 14 با سایر گوشیها متفاوت است؟

آیفون 14 تازه ترین محصول اپل است که به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

چرا آیفون 14 با سایر گوشیها متفاوت است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

آیفون 14 تازه ترین آیفون معرفی شده است.آیفون 14 محصول شرکت اپل است.آیفون 14 متقاضیان زیادی دارد.آیفون 14 با نسلهای قبلی آیفون تفاوتهای چشمگیری دارد.آیفون 14 در رنگهای مختلف عرضه شده است.

قیمت آیفون 14

خریداران آیفون 14 پرو و پرو مکس به طور قابل توجهی باید بیش از هر مدل قبلی آیفون پول بپردازند، زیرا قیمت‌های اولیه1099 دلار و 1199 دلار به طور مکرر از منابع مختلف فاش شده است. در مقابل، مدل پایه آیفون 14 بدون تغییر 799 دلار خواهد بود و قیمت آیفون 14 مکس 100 دلار بالاتر خواهد بود و فاصله 300 دلاری بین نسخه‌های پرو را ایجاد می‌کند. همچنین انتظار می‌رود اپل مدل‌های استاندارد آیفون را در سال آینده بازطراحی کند و محدوده را به USB-C تغییر دهد.

آیفون 14

در آیفون 14 منتظر چه چیزی باشیم؟

با اینکه تا رونمایی از سری جدید آیفون 14 اپل فاصله‌ی زمانی زیادی باقی مانده است، اما هر هفته شاهد انتشار خبرها و شایعات زیادی در مورد مشخصات فنی و طراحی گوشی‌های این سری هستیم. در همین راستا، گزارش جدیدی بار دیگر ادعا می‌کند که تنها مدل‌های پرو سری آیفون 14 از پردازنده‌ی جدید A16 بایونیک اپل به عنوان قلب تپنده بهره می‌برند. این بار، TrendForce در گزارش جدید خود مجدداً این مقوله را مطرح کرده است.

این گزارش در راستای خبرهای منتشر شده قبلی است که می‌گویند مدل‌های غیر پرو سری آیفون14 همچنان از تراشه‌ی A15 بایونیک استفاده می‌کنند. باید خاطر نشان کنیم که این تراشه در نسل فعلی گوشی‌های سری آیفون ۱۳ نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه‌ی این گزارش آمده که تنها گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس مجهز به جدیدترین پردازنده‌ی اپل که A16 بایونیک نام دارد، خواهد بود. در حالی که گوشی‌های آیفون 14 و آیفون 14 مکس از از تراشه‌ی A15 بایونیک به عنوان قلب تپنده بهره خواهند برد، اما به جای 4 گیگابایت حافظه‌ی رم از 6 گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4X استفاده خواهند کرد.

آیفون 14

شایعات درباره آیفون 14

جدا از این موضوع و براساس جدیدترین شایعات منتشر شده، آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می‌برد که میزبان یک حفره‌ی کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره‌ای است و این حفره‌ها احتمالا محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. همین‌طور انتظار می‌رود که مدل‌های مذکور حسگر دوربینی داشته باشند که آن‌ها را به بهترین دوربین‌های گوشی هوشمند در سال 2022 تبدیل خواهد کرد. علاوه‌ بر این‌ها، رندر‌های آیفون 14 پرو نشان می‌دهند که این گوشی لبه‌های متقارنی دارد و همچنین یک اسپیکر مکالمه در قاب بالایی، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا در سمت چپ گوشی و دکمه‌ی پاور در سمت راست این گوشی هوشمند دیده می‌شود.

از سایر اطلاعات این موبایل می‌توان به استفاده از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در مدل‌های پرو و همچنین بدنه فولادی در آن‌ها اشاره کرد. همچنین اندازه نمایشگر نسبت به نسل قبلی تغییری نخواهد داشت، با این حال مدل مکس با پنل 6.7 اینچی جایگزین مدل مینی خواهد شد

گر از طرفداران محصولات اپل هستید؛ اما علاقه‌ای به حمل یک دستگاه بسیار بزرگ و غول‌پیکر ندارید، احتمالا آیفون 14 پرو بهترین محصولی است که می‌توانید خریداری کنید. اما این گوشی چقدر با نسل پیشین خود متفاوت است؟ آیا کسانی که هم اکنون iPhone 13 Pro دارند، دلیلی برای ارتقای گوشی خود دارند یا خیر؟

آیفون 14

نسل جدید آیفون در آیفون 14

نسل آینده از آیفون پرو احتمالا از حیث طراحی تغییرات کوچکی را در مقایسه با نسل کنونی تجربه خواهد کرد. البته بر اساس شایعات موجود، این گوشی نسبت قبل کمی بلندتر است و حاشیه‌های باریک‌تری خواهد داشت. بنابراین احتمالا کار کردن با آن با یک دست آسان‌تر خواهد بود.

علاوه بر این، تجهیز به تراشه‌های قدرتمندتر A16، حافظه سریع‌تر و حسگر جدید دوربین تقریبا در این گوشی قطعی است. همچنین قابلیت‌های احتمالی نسل بعدی آیفون پرو نظیر اتصال ماهواره‌ای و امکان ارسال پیام‌های اضطراری در مکان‌های فاقد دسترسی شبکه‌های مخابراتی هم ویژگی‌های جذابی هستند که می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند.

iPhone 14 Pro با همان طراحی آشنای قبل روانه بازار خواهد شد؛ به طوری که قاب پشتی این گوشی از شیشه مات و بدنه آن از استیل ضد خش ساخته خواهد شد. علاوه بر این، کناره‌های بدنه این گوشی هم تخت خواهند بود. البته شایعات اخیر حاکی از این هستند که لبه‌های این گوشی خمیده‌تر از قبل بوده و حاشیه‌های صفحه نمایش نسبت به نسل‌های قبل باریک‌تر خواهند بود. همچنین با برخورداری از نسبت طول به عرض 20:9، نسل بعدی آیفون پرو محصولی باریک‌تر از iPhone 13 Pro خواهد بود.

آیفون 14

تفاوتهای آیفون 14 و آیفون 13

هر دو گوشی آیفون 14 پرو مکس و آیفون 13 پرو مکس موفق به کسب استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت شده‌اند و هر دو از درگاه لایتنینگ برای شارژ یا اتصال هدفون استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود درگاه USB-C از سال 2023 درون آیفون‌ها تعبیه شود.

با این حال مهم‌ترین تفاوت در ظاهر نسل‌های 2022 و 2021 از iPhone Pro را باید تغییر شکل ناچ بالای صفحه نمایش دانست. در این نسل شاهد جایگزینی ناچ معروف با حفره‌هایی دوگانه و به شکل حرف i خواهیم بود. این حفره‌های دوگانه البته هنوز هم فضای زیادی از بالای صفحه نمایش را اشغال می‌کنند؛ اما با تجهیز به آن‌ها، نسل جدید آیفون پرو به سادگی در میان سایر آیفون‌ها قابل تشخیص خواهد بود!

بعلاوه، محتوای درون جعبه آیفون 14 پرو نیز نسبت به قبل بدون تغییر باقی خواهد ماند و تنها کابل لایتنینگ را در بر خواهد گرفت. به این ترتیب، خبری از شارژر در جعبه محصول نخواهد بود.

آیفون 14

صفحه نمایش آیفون 14

آیفون 14 پرو و 13 پرو همچنین هر دو از صفحه نمایش‌هایی 6.1 اینچی و اولد با رزولوشن تقریبا یکسان استفاده خواهند کرد. در این میان اما انتظار می‌رود iPhone 14 Pro از قابلیت جذاب پرو موشن اپل بهره ببرد. صفحه نمایش آیفون 13 پرو از پانل‌های LTPO بهره می‌برد که قادر به تغییر دینامیک نرخ رفرش از 10 تا 120 هرتز است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که شاهد استفاده از پانل‌های پیشرفته‌تری در iPhone 14 Pro باشیم که قادر به تغییر نرخ رفرش از 1 تا 120 هرتز است.

ارائه نرخ رفرش 1 هرتز عملا می‌تواند قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن اپل واچ را به آیفون بیاورد. البته حضور این قابلیت در نسل بعدی آیفون تنها در حد شایعه است و هیچ سند رسمی دال بر آن نیست.

احراز هویت بیومتریک نیز در هر دو گوشی از طریق حسگرهای فیس آیدی انجام می‌شود. در آیفون 14 پرو علیرغم تغییر شکل ناچ، این حسگرها دست‌نخورده باقی خواهند ماند و عملکردشان مانند قبل خواهد بود.

آیفون 14

تغییرات ios 16 در آیفون 14

اپل به زودی از iOS 16 رونمایی خواهد کرد که یکی از ویژگی‌های آن «نمایشگر همیشه روشن» است. این قابلیت به صورت سخت افزاری در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس به کار می‌رود.

نسل جدید آیفون‌های اپل که پاییز امسال معرفی می‌شود، تغییراتی در فناوری نمایشگر خودش خواهد داشت. گفته می‌شود حداقل نرخ رفرش این نمایشگر به 1 هرتز نیز خواهد رسید. برای فعال کردن چنین قابلیتی اپل باید در آی او اس 16 خودش تغییراتی را ایجاد کند.

نتظار می‌رود آی او اس ۱۶ اپل که هفته آینده در کنفرانس WWDC22 معرفی می‌شود، دارای اپلیکیشن‌های داخلی رفرش شده و همینطور راه‌های جدیدی برای ارتباط با گوشی باشد. در عین حال طراحی این رابط کاربری تغییرات زیادی نخواهد کرد.

گورمان می‌گوید این تغییرات شامل بروز شدن پنل نوتیفیکیشن‌ و مالتی‌تسکینگ در آیپد و همینطور بروزرسانی اپلیکیشن‌های Messages و Health باشد. صفحه قفل نیز ظاهراً به پس زمینه‌ای مجهز می‌شود که از ویجت‌ها پشتیبانی خواهد کرد. اما اپلیکیشن ‌Messages شبیه به پیام‌رسان‌ها خواهد شد و تغییرات گسترده‌ای را در ارتباط با پیام‌های صوتی دریافت می‌کند.پلتفرم tvOS مخصوص اپل تی وی نیز امکانات خانه هوشمند بیشتری را دریافت می‌کند و صفحه تنظیمات آن به تنظیمات آیفون‌های اپل شبیه می‌شود.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید