سود سهام عدالت | خبر خوش برای سهامداران عدالت | واریز سود سهام عدالت به زودی

خبر خوش برای سهامداران عدالت | واریز سود سهام عدالت به زودی

سود سهام عدالت دو برابر شده است. این یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی،‌حدود ۲ میلیون تومان سود دریافت می‌کنند و دارندگان سهام ۵۳۲ هزار تومانی، نصف این مبلغ یعنی یک میلیون تومان. اما زمان واریز سود سهام عدالت مشخص است؟

خبر خوش برای سهامداران عدالت | واریز سود سهام عدالت به زودی
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

واریز سود سهام عدالت به زودی انجام می شود. سود سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سود سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سود سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

جزئیات واریز سود سهام عدالت

آنگونه که پیمان حدادی، مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده قرار است سود سهام عدالت در دو مرحله واریز شود، یکی انتهای پاییز و دیگری انتهای زمستان ۱۴۰۱.

به عبارتی سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ قرار است آذر و اسفند ماه سال جاری و در دو مرحله واریز شود.

سود سهام عدالت

اما مبلغ سود سهام چقدر است؟ پیش از این اعلام شده بود که سود سهام عدالت دو برابر سال قبل شده است. یعنی دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی سود دو میلیون تومانی می‌گیرند. با این حساب یک خانوار چهار نفره سود ۸ میلیون تومانی می‌گیرند.

دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی هم سود یک میلیون تومانی می‌گیرند. یعنی یک خانوار چهار نفره امسال چهار میلیون تومان سود می‌گیرند. اما این سود در دو مرحله واریز می‌شود، یکی در پاییز و دیگری در زمستان امسال.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرده که پرداخت این سود مشروط به این است که  شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند.

محمود حسنلو در خصوص نحوه واریز سود سهام عدالت و شرایط آن نکاتی را بیان کرد و افزود: تا به امروز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و به سپرده گذاری اعلام نشده است. البته امیدواریم این اتفاق هم رخ ندهد. درصدد هستیم با همکاری همه شرکت‌ها سود سهام عدالت را یکجا واریز کنیم. همانند سود عملکرد سال ۹۸ دو مرحله‌ای نشود و مرحله دوم به بعد از عید موکول نشود.

وی اضافه کرد: سود عملکرد سال ۹۸ در دو مرحله اسفند ۹۹ و تیر ۱۴۰۰ پرداخت شد. سود عملکرد ۹۹ به صورت یک مرحله‌ای در اسفند ۱۴۰۰ واریز شد؛ بنابراین نحوه واریز کاملا وابسته به همکاری شرکت‌ها است.

معاون فناوری و توسعه نوآوری سپرده گذاری مرکزی افزود: در خصوص سال ۱۳۹۹ باید گفت سود عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ پرتفوی سهام عدالت  در ۳ مرحله (اسفند ۱۴۰۰ مرحله اصلی، اردیبهشت و تیر ۱۴۰۱) به حساب مشمولان و جاماندگان سهام عدالت واریز شده است. افرادی که هنوز سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند می‌بایست نسبت به اعلام شماره شبای معتبر اقدام کرده تا بتوانند در مراحل بعدی سود سهام عدالت را دریافت کنند.

وی ادامه داد: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا مشمول سهام عدالت سود به حسابش واریز نشود. به همین خاطر این گونه افراد می‌بایست با ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام نسبت به ثبت شماره شبای معتبر اقدام کنند.

وی در مورد زمان واریز سود سهام عدالت امسال اظهار کرد: سود عملکرد سال مالی ۱۴۰۰ پرتفوی سهام عدالت در اواخر سال ۱۴۰۱ به حساب مشمولان واریز خواهد شد و در خصوص وضعیت افزایش سرمایه ناشران پرتفوی سهام عدالت نیز بعد از مشخص شدن میزان افزایش سرمایه و اعمال افزایش سرمایه‌های شرکت‌ها وضعیت سود مشخص خواهد شد. البته  فعلا زمان مشخص نیست، ولی تمام تلاش سازمان بورس و سپرده گذاری بر این خواهد بود که همانند دو سال گذشته نزدیک عید نوروز این سود برای همه مشمولان واریز شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید