اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

پیش بینی هوای بارانی در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 6 مهر 1402

سازمان هواشناسی از جو پایدار امروز وفردا برای اکثر مناطق کشور خبر داد و با اشاره به بارش باران در برخی استان‌ها از تشدید بارش‌ها در ۳ استان خبر داد.

پیش بینی هوای بارانی در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 6 مهر 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز فردا جو پایداری در بیشتر مناطق کشور حاکم است. طی این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

شنبه و یکشنبه هفته آینده علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر در برخی مناطق اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه بارش‌ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می‌شود.

از اواخر وقت روز دوشنبه هفته آینده با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش‌ها از سمت سواحل غربی دریا شروع می‌شود. سرعت وزش باد امروز و فردا در نوار شرقی کشور افزایش یافته که در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

آسمان تهران امروز نیز صاف تا قسمتی ابری در برخی ساعت همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز ‌‌پایتخت 26 درجه خواهد بود.

صادق ضیائیان گفت:  امروز پنج‌شنبه و جمعه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم است. در این مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی روزهای  شنبه و یکشنبه علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل غربی دریای خزر در برخی نقاط اردبیل و شمال استانهای آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: از بعد از ظهر یکشنبه و در روز دوشنبه بارش در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می شود. همچنین از اواخر دوشنبه با شمالی شدن جریان ها بر روی دریای خزر بارش از سمت سواحل غربی دریا شروع می شود.

او گفت:  سرعت وزش باد پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور افزایش می یابد که در برخی از این مناطق با خیزش گردوخاک نیز همراه خواهد بود.

دیدگاه خود را ارسال کنید