میزان اثر گذاری شبکه لایتنینگ روی قیمت خرید بیت کوین

میزان اثر گذاری شبکه لایتنینگ روی قیمت خرید بیت کوین
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

میزان اثر گذاری شبکه لایتنینگ روی قیمت خرید بیت کوین

در زمینه بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌ کوین به‌عنوان نخستین و معروف‌ترین ارز رمزنگاری‌شده، توجه فراوانی از سوی سرمایه‌گذاران و کاربران جذب کرده است. یکی از عوامل کلیدی که به شدت بر روند نوسانات قیمت بیت‌ کوین تأثیر می‌گذارد، اثر تکنولوژی‌های نوین مانند شبکه لایتنینگ بر این ارز دیجیتال است. شبکه لایتنینگ با امکان انجام تراکنش‌های میکروپرداختی با کم‌ترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، تجربه جدیدی از تراکنش‌های بیت‌کوین فراهم کرده است. در ادامه مقاله، به بررسی نحوه تأثیرات این تکنولوژی بر روند خرید و در نهایت قیمت بیت‌کوین خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا درباره این شبکه، مزایا و ویژگی‌های آن، بیشتر بدانید.

 

شبکه لایتنینگ چیست؟

شبکه Lightning Network یک پروتکل لایه 2 برای بیت کوین است که به طور خاص برای پرداخت‌های خرید ارز دیجیتال ارزان، سریع و امن طراحی شده است. این شبکه با ایجاد چند کانال پرداخت، سرعت انجام تراکنش‌ها را بهبود می‌بخشد و فرایند خرید بیت کوین را تسهیل می‌کند. به این ترتیب، دیگر نیازی به ثبت همه موارد بلاک چین بیت کوین نیست و فقط تراکنش‌های سرمایه‌گذاری و تراکنش‌هایی که بسته شده‌اند، نیاز به ثبت دارند.

در نهایت با اعمال این پروتکل، تراکنش‌های Lightning با تعداد کم‌تری از زنجیره‌های بیت کوین انجام می‌شوند و زمان انتظار برای تأیید تراکنش‌ها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. جالب است که بدانید، ایده اصلی اجرای این پروژه در سال ۲۰۱۵ توسط Joseph Poon و Thaddeus Dryja در وایت پیپر Lightning Network معرفی شد و از آن زمان تاکنون، پروژه‌های زیادی بر مبنای آن معرفی شده‌اند.

 

نحوه عملکرد شبکه لایتنینگ

بر طبق تحلیل بیت کوین، نحوه عملکرد شبکه لایتنینگ به این صورت است که ابتدا یک کانال پرداخت فرد به فرد میان دو طرف معامله ایجاد می‌‌شود. پس از برقراری این کانال، طرفین معامله می‌توانند تعداد نامحدودی تراکنش‌ را با کارمزد پایین و به‌طور همزمان با هم انجام دهند. در واقع این کانال، مانند یک دفتر کل کوچک برای طرفین معامله عمل می‌کند تا کاربران بتوانند مبالغ کم را با استفاده از شبکه بیت کوین و با کارمزد پایین پرداخت کنند.

برای ایجاد این کانال پرداخت و خرید بیت کوین بین دو طرف معامله، ابتدا فرد پرداخت‌کننده باید مقدار مشخصی از بیت کوین را در شبکه این رمز ارز قفل کند. سپس، پذیرنده پرداخت قادر خواهد بود به اندازه مورد توافق، صورت‌حساب را صادر و در اختیار پرداخت‌کننده بگذارد. مزیت این روش پرداخت و خرید و فروش ارز دیجیتال بیت، این است که اگر مشتری بخواهد کماکان کانال پرداخت را باز نگه دارد، می‌تواند به‌طور پیوسته بر مقدار بیت کوین‌های قفل‌شده خود در شبکه بیفزاید. در نهایت و پس از بسته شدن کانال خرید ارز دیجیتال، تمامی داده‌های تراکنش‌ و خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین، به‌طور یکجا در بلاک چین ثبت می‌شوند. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که تراکنش‌های بین دو فرد، به صورت جداگانه ثبت شوند که این موضوع، زمان و هزینه‌های تراکنش را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

به عبارت دیگر، این تکنولوژی به کمک کاربران این شبکه آمده است تا تراکنش‌های خود را به صورت آسان و کم‌هزینه ثبت کنند که در نتیجه آن، شبکه بیت کوین با تراکنش‌های خرد دچار ازدحام کاذب نمی‌شود و کارها سریع‌تر پیش خواهد رفت. بر طبق تحلیل نمودار بیت کوین، این مورد بر میزان عرضه و تقاضا این رمز ارز در صرافی ارز دیجیتال تأثیر داشته و باعث افزایش اعتبار و قیمت ارز دیجیتال بیت کوین شده است. شما می‌توانید از صفحه قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنید.

مزایا و ویژگی‌های شبکه لایتنینگ

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی این شبکه، افزایش سرعت تراکنش‌هااست. لایتنینگ با امکان انجام تراکنش‌های بدون نیاز به تأیید شبکه اصلی، انجام آن‌ها را سریع و فوری می‌کند. از دیگر مزایای این شبکه و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌ها: تراکنش‌های لایتنینگ با هزینه کم‌تری نسبت به تراکنش‌های روی زنجیره اصلی صورت می‌گیرند که این قابلیت، به خصوص برای میکروپرداخت‌ها مهم است.

  • افزایش مقیاس‌پذیری: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این شبکه، افزایش مقیاس پذیری بلاک‌چین بیت کوین است. این پلتفرم، امکان انجام تعداد زیادی از تراکنش‌ها را به صورت همزمان فراهم می‌کند.

  • حفاظت از حریم خصوصی: تراکنش‌های لایتنینگ به دلیل اینکه خارج از بلاکچین اصلی انجام می‌شوند، حریم خصوصی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کنند.

  • امنیت تراکنش‌ها: امنیت در این شبکه با استفاده از امضای‌های چندگانه و قوانین تعیین‌کننده تراکنش تضمین می‌شود.

به طور کلی و بر طبق تحلیل بیت کوین، شبکه لایتنینگ با ارتقاء قابلیت‌های تراکنشی این ارز دیجیتال و حل مشکلات مقیاس‌پذیری بلاک چین، به افزایش کارایی این رمز ارز کمک‌ می‌کند.

بیت کوین

اثر شبکه لایتنینگ بر قیمت خرید بیت کوین

اثرات شبکه لایتنینگ بر قیمت ارز دیجیتال Bitcoin موضوع مهمی است که در این بخش به آن پرداخته می‌شود. این تکنولوژی با کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تراکنش‌ها، میزان تقاضا و خرید بیت کوین از صرافی ارز دیجیتال را افزایشی کرده است.

علاوه بر این، ایجاد تراکنش‌های میکروپرداختی و امکان انجام تراکنش‌های کوچک با کم‌ترین هزینه، بیت‌کوین را به انتخابی مناسب برای پرداخت‌های روزمره بدل می‌کند و منجر به افزایش درخواست و بهبود تجربه کاربران می‌شود؛ به این ترتیب، روز به روز بر تعداد کاربران و تراکنش‌های بیت کوین افزوده می‌شود که این، به معنای افزایش اعتبار و قیمت بیت کوین است.

ذکر این نکته نیز الزامی است که این تکنولوژی تنها یک مورد از عواملی است که بر قیمت خرید بیت کوین تأثیرگذارند. همینطور به این نکته توجه داشته باشید که خرید و انجام تراکنش‌های معاملاتی، نیازمند توجه به نمودار بیت کوین و تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال است. (توجه کنید که صرف اتکا به اطلاعات این مقاله برای خرید ارز بیت کوین کار صحیحی نیست و باید با استفاده از دانش و ابزارهای تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و بررسی عوامل دیگر، اقدام به انجام معاملات بیت کوین کنید).

 

اهمیت تکنولوژی لایتنینگ بر قیمت Bitcon

شبکه لایتنینگ به‌عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های بلاک‌چین بیت کوین، تأثیرات قابل‌توجهی بر قیمت این ارز دیجیتال داشته است. این تکنولوژی با کاهش هزینه‌ها، افزایش سرعت تراکنش‌ها، ایجاد تراکنش‌های میکروپرداختی و افزایش کاربرد Bitcoin در پرداخت‌های روزانه، به افزایش تقاضا و استفاده از این ارز دیجیتال منجر شده است‌. افزایش تقاضا نیز به ‌معنای افزایش اعتبار و ارزش رمز ارزها در فضای کریپتوکارنسی است. نظر شما درباره نحوه اثرگذاری شبکه لایتنینگ بر قیمت خرید بیت کوین چیست؟! از نظر شما این تکنولوژی کاربردی است؟

 

دیدگاه خود را ارسال کنید