گفتاردرمانی، کاردرمانی و تست هوش در تهرانسر و اسلامشهر دکتر صابر

پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

کلینیک گفتاردرمانی، کاردرمانی دکتر صابر در غرب تهران با در اختیار داشتن امکانات درمانی ویژه و درمانگران مجرب و متخصص در خدمت تمامی بیماران ائم از کودکان و بزرگسالان با نیاز به توانبخشی می‌باشد. بخش‌های مختلف کلینیک توانبخشی غرب تهران دکتر صابر شامل اتاق تاریک جهت تقویت مهارت‌های بینایی کودک، اتاق شنیداری جهت بهبود مهارت‌های شنیداری، سنسوری روم، ماساژ درمانی، آب درمانی، گفتاردرمانی، بخش کاردرمانی ذهنی، بخش کاردرمانی جسمی، کاردرمانی دست، بخش یکپارچگی حسی، بازی درمانی، گروه درمانی و رفتاردرمانی، بخش تست‌های تخصصی و تست هوش، بخش آموزش پیش دبستانی و دبستان و غیره می‌باشد. بیماران با اختلالات نورولوژیک مانند سکته مغزی، تومور مغزی، بیماری هایی نظیر پارکینسون و ام اس می توانند از خدمات توانبخشی در منزل یا کلینیک در محدوده تهرانسر و اسلامشهر استفاده نمایند. همچنین کودکان با مشکلات توجهی، اختلالات یادگیری، اوتیسم، بیش فعالی مشکلات تاخیر رشدی و...  می توانند در محیطی مناسب از امکانات پیشرفته مرکز بهرمند گردند.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) با شماره 09029133536 تماس حاصل فرمایید.

کاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان در منزل در تهرانسر و اسلامشهر

امروزه در دنیای تکنولوژی و ارتباطات به علت مشغله فراوان انسان قرن جدید، استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در منزل جزو اولویت های انتخاب می باشد. آلودگی هوا، مسیر های طولانی، ترافیک، کمبود وقت، عدم امکان خروج بیمار از منزل و همچنین ویروس کووید 19 می توانند از جمله دلایل تمایل خانواده ها به استفاده از امکانات خدمات در منزل باشد. متخصصان مرکز توانبخشی غرب تهران با تجربه بالا در زمینه توانبخشی تمرینات مناسب درمانی را در حیطه های مختلف درمانی از جمله کاردرمانی ذهنی، حسی و جسمی در منزل برای بیمارانی که امکان مراجعه به مرکز توانبخشی را ندارند ارائه می دهند. روند پیشرفت درمان به شکل منسجم به جناب آقای دکتر صابر گزارش داده شده و برنامه های درمانی با توجه به تغییرات و پیشرفت بیمار به روز رسانی می شوند.

گفتاردرمانی برای کودکان و بزرگسالان در منزل در تهرانسر و اسلامشهر

از جمله خدمات توانبخشی کلینیک غرب تهران ، گفتاردرمانی در منزل می باشد. کلینیک گفتاردرمانی دکتر صابر با انتخاب سختگیرانه درمانگران و سنجش و ارزیابی دایمی ایشان، آسایش خاطر شما را در دریافت بهترین خدمات گفتاردرمانی در منزل فراهم می نماید.بیماران بزرگسال با آسیب های مغزی مانند سکته مغزی، آسیب های نخاعی و بیماری هایی مانند پارکینسون و ام اس که برای جا به جایی نیاز به کمک دارند می توانند به راحتی از خدمات گفتاردرمانی مرکز توانبخشی غرب تهران در منزل استفاده نمایند. گفتاردرمانی کودکان در محیط منزل نیز این امکان را فراهم می کند تا والدین همکاری و تعامل بیشتری را در مسیر درمان داشته باشند و بخشی از پروسه درمان را بر عهده گرفته و ارتباط خود را با کودک بیشتر نمایند.

دکتر اوتیسم در تهرانسر و اسلامشهر

اختلالات اوتیسم به طیف وسیعی از اختلالات رشدی اشاره دارد که به طور معمول تحت نام اوتیسم شناخته می گردد. کودک با اختلال طیف اوتیسم دچار نقص در عملکرد اجتماعی و ارتباطی و دارای محدوده علایق و فعالیتهای محدود است. رفتار های تکراری و کلیشه ای ،اختلالات گفتاری از علائم اوتیسم می باشد.

روش های درمان در این بیماران، متناسب با شدت اختلالات اوتیسم و توانایی های بیمار برنامه ریزی می شود. کودک دارای بیماری اوتیسم در واقع محور اصلی این درمان است و مجموعه ای از برنامه های درمانی در حول آن، سازمان می گیرد اما توجه به این نکته که والدین نیز از عناصر اساسی این درمان می باشند و همکاری و تعامل آنها با متخصص در حین و بعد از درمان بسیار موثر خواهد بود. با وجود کمبود مراکز گفتاردرمانی و کاردرمانی در اسلامشهر و تهرانسر، عزیزان ساکن جنوب و غرب تهران می توانند از خدمات درمانی کلینیک دکتر صابر در نزدیکی تهرانسر و اسلامشهر بهره مند گردند.

دکتر بیش فعالی در تهرانسر و اسلامشهر

بیش فعالی یکی از شایع ترین مشکلات روانشناختی است که در کودکان تشخیص داده می شود. کودک مبتلا به این اختلال غالباً شرایط سخت و دشواری را برای والدین و اعضای خانواده ایجاد می کند.

تحقیقات نشان داده که بین رفتارهای نامناسب و نادرست والدین با بیش فعالی کودکان ارتباط وجود دارد. مشخص شده است که پدران و مادران دارای فرزندان بیش فعال معمولاً منفی نگر هستند و باورهای غیرواقعی در مورد خود و کودک خود دارند. همچنین روابط ناصحیح والدین با یکدیگر و تنش و اضطراب در محیط خانواده نیز بر رفتار کودک تاثیر گذاشته و منجر به تشدید علائم بیش فعالی می گردد

زمانی که والدین از مدارا با کودک بیش فعال عاجز می شوند، نسبت به خود و کودک احساس بدی پیدا می کنند و معمولاً از تنبیه زیاد استفاده می کنند و همین امر سبب احساس منفی و کاهش اعتماد به نفس در کودک می شود. کلینیک درمان کودکان دارای علائم بیش فعالی در تهرانسر و اسلامشهر با بهره مندی از متخصصین خود می تواند در طول تشخیص، درمان و بهبود وضعیت در کنار شما عزیزان با شما همراهی نماید.

مرکز روانشناسی کودک در تهرانسر و اسلامشهر

بدون تردید کودکی مهم‌ترین دوره رشد هر انسان به شمار می‌رود به این شکل که تمامی زندگی بزرگسالی هر انسانی تحت تاثیر اتفاقات دوران کودکی او خواهد بود. بنابراین تشخیص و رفع مشکلات روانشناختی کودک از مهمترین وظایف والدین محسوب می گردد.  مرکز روانشناسی کودک دکتر صابر در تهرانسر و اسلامشهر با بکارگیری متخصصین بنام در زمینه روانشناسی کودک شما را در عملی نمودن این امر خطیر یاری می نماید.

اما مشاوره کودک الزاما محدود به بیماری ها نمی شود، بلکه بسته به مسئله های کودک اهداف مشاوره کودک متفاوت است. هدف از روانشناسی کودک  این است که به فرزند خود کمک کنید تا ابزارها، تکنیک ها و روش هایی را که می تواند او را برای هرگونه چالش در زندگی پیش رو آماده کند شناسایی کند. بنابراین، هدف از مشاوره کودک در مرکز غرب تهران کمک به فرزند شما است که با موفقیت در مواجهه با شرایط چالش برانگیز و عواطف عمل کند.

بازی درمانی در تهرانسر و اسلامشهر

بازی از ضروریات جدا نشدنی زندگی کودکان است. کودکان از طریق بازی افکار و احساسات درونیشان را بازگو می کنند. کودک در طول بازی توانایی حل مشکلات خود را پیدا می کند و به وسیله آن می تواند اعتماد به نفس و روحیه استقلال طلبی را در خود پرورش دهد و  احساساتی چون ترس، اندوه، شادی و عصبانیت خود را از طریق بازی بیان و به این ترتیب احساس امنیت و ارزشمند بودن کند. کودک همچنین با بازی انرژی خود را تخلیه می کند که این کار باعث افزایش آرامش او می شود، در غیر این صورت اگر این انرژی بروز پیدا نکند، احتمالا به اضطراب، افسردگی و پرتحرکی تبدیل می شود.

ویژگی های رفتاری کودکان در بازی هایشان کاملا مشخص می شود. به عنوان مثال کودکی که در جستجوی قدرت است، معمولا در بازی نقش رهبر، رئیس، فرمانده یا حتی نقش مدیر مدرسه را بازی می کند یا یک کودک پرخاشگر ممکن است در بازی، عروسک هایش را بزند یا اسباب بازی هایش را بشکند.

امروزه از بازی یا بازی درمانی به عنوان روشی برای درمان مشکلات کودکان استفاده می کنند. در کلینیک توانبخشی غرب تهران ،بازی درمانی به کودکان کمک می کند تا بتوانند مسائل و مشکلاتشان را حس کنند، با این هدف که ویژگی های روانی خود را بشناسند. در این نوع درمان، به کودک فرصت داده می شود تا احساسات آزاردهنده و مشکلات درون خود را از طریق بازی بروز داده و آنها را به نمایش بگذارد. اما این امر بستگی به میزان تخصص بازی درمانگر نیز دارد. کلینیک بازی درمانی دکتر صابر در تهرانسر و اسلامشهر به خوبی رضایت خانواده های محترم را در این زمینه فراهم کرده است.

رفتاردرمانی در تهرانسر و اسلامشهر

رفتاردرمانی یکی از نظریه های درمانی شناخته شده این حیطه می باشد که نتایج آن بارها مورد آزمایش قرار گرفته است. رفتار درمانی شناختی به چگونگی تأثیر افکار و احساسات بر رفتار فرد متمرکز است. این درمان معمولاً شامل یک هدف توافق شده و تعداد مشخصی از جلسات است. درمانگر به مراجع کمک می کند تا الگوهای منفی را با الگوهای سازنده تر جایگزین کند.

کودک می تواند رفتار درمانی شناختی را به تنهایی یا در ترکیب با داروها یا هر روش درمانی دیگری که نیاز داشته باشد، دریافت کند. با توجه به کمبود مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی در تهرانسر، کلینیک توانبخشی غرب تهران در نزدیکی تهرانسر و اسلامشهر با بهره مندی از امکانات مدرن و کارشناسان زبده در این زمینه در خدمت هموطنان می باشد.

مرکز تست هوش در تهرانسر و اسلامشهر

کلینیک دکتر صابر با بهره مندی از انواع تستهای مختلف به تشخیص و بهبود روند درمان کمک می کند. اما تست هوش یکی از مهمترین و اجتناب ناپذیرترین تستهایی است که هر کودکی با استفاده از نتایج آن می تواند مسیر درست تری به سمت موفقیت های تحصیلی و شغلی بپیماید. انجام تست های هوش استاندارد و سنجش مهارت های حرکتی، تست های تشخیصی در حیطه توجه و اختلالات یادگیری ، تست تمییز شنیداری و… از جمله مواردیست که توسط متخصص روانسنجی مرکز توانبخشی غرب تهران انجام می شود. نحوه صحیح انجام تست و نمره دهی درست ان در تعیین نتایج مربوطه و استفاده صحیح از آنها در روند درمان کودکان بسیار موثر می باشد. استفاده از تست های استاندارد و به روز دنیا مانند تست وکسلر و استنفرد بینه در زمینه سنجش هوش کودکان این امکان را برای والدین و درمانگران فراهم می کند که با استناد بر نتایج تست پیشرفت کودک را مورد بررسی قرار داده و نقاط ضعف و قدرت او را شناسایی نمایند. مرکز تست هوش در تهرانسر و اسلامشهر علاوه بر انجام تست های تخصصی با بالاترین دقت به تفسیر نتایج تست توسط دکتر صابر و مشاوره والدین در زمینه نتایج تست پرداخته می شود.

دیدگاه خود را ارسال کنید