برای علوم هشتم چه کتابی بخوانیم؟

برای علوم هشتم چه کتابی بخوانیم؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

حالا دیگر کتاب‌های کمک‌درسی بخش جدایی‌ناپذیر درس و مدرسه شده‌اند. در اولین روز تحصیلی وقتی معلم سر کلاس می‌آید به شما یک یا چند کتاب کمک‌درسی معرفی می‌کند. نکته مثبت درباره این کتاب‌ها این است که برای تمام مقاطع تحصیلی و تمام درس‌ها چه حفظی و چه حل‌کردنی چندین و چند انتخاب وجود دارد. علوم درسی است که علاوه بر حفظیات، مطالب مفهومی زیادی هم دارد و استفاده از یک کتاب کمک‌درسی مناسب می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. اگر به دنبال بهترین کتاب کمک‌ درسی علوم هشتم هستید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

علوم هشتم

کتاب درسی علوم هشتم از ۱۵ فصل مهم تشکیل شده است که هر کدام پیش‌نیاز و پایه برای بسیاری از رشته‌های دانشگاهی است. بسیاری از مفاهیم کلیدی در فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی و ... در این کتاب درسی گنجانده شده است. اگر در این پایه بتوانید این مفاهیم را به خوبی یاد بگیرید، علاوه بر شناخت توانمندی‌ها، علایق و استعدادهای خود، برای قبولی در کنکور و مراحل بعدی تحصیل خود هم گام موثری برداشته‌اید. توصیه می‌کنیم برای تثبیت مطالب درسی، از منابع کمک‌درسی علوم هشتم هم که در ادامه معرفی می‌کنیم، کمک بگیرید. 

 

کتاب‌های کمک‌درسی برای علوم هشتم

9انتشارات گاج و قلم‌چی منابع بسیار خوبی برای علوم هشتم طراحی و منتشر کرده‌اند. این کتاب‌ها حاوی درسنامه، نمونه سوالات، جمع‌بندی و ... هستند. شما می‌توانید با شناخت نیاز خود در درس علوم، یکی از انواع این کتاب‌ها را انتخاب کنید.

علوم هشتم سیر تا پیاز گاج

این کتاب تالیف نوشین قلی‌زاده و حسن قربانی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوال تشریحی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ در ۳۵۲ صفحه منتشر شده است. بخش درسنامه بر اساس ترتیب فصل‌های کتاب درسی مرتب شده و مفاهیم و اصطلاحات به زبانی ساده اما به طور کامل توضیح داده شده است. بخش نمونه سوالات، دانش‌آموز را با انواع سوالات امتحانی آشنا می‌کند. بخش تست کتاب هم حاوی تست‌های المپیاد، تیزهوشان و دیگر تست‌های تالیفی است که از آسان به سخت مرتب شده ‌اند و دانش‌آموز به تدریج توانایی پاسخگویی به تست‌های سخت‌تر را پیدا می‌کند. 

علوم هشتم پرسمان گاج

این کتاب تالیف آرمین کمالی نائینی، علی‌اکبر ظهری و احمد علی‌نژاد است و شامل درسنامه است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ در ۲۰۰ صفحه منتشر شده است. هدف علوم هشتم پرسمان گاج آموزش محتوای درسی است. بنابراین با داشتن این کتاب به یک درسنامه کامل و خط به خط، با زبانی روان دسترسی دارید. علاوه بر این به تمامی سوالات و فعالیت‌های مربوط به خود را بیازمایید، فکرکنید و آزمایش کنیدهای کتاب درسی هم پرداخته شده است. همچنین در این کتاب به نمونه تست‌ها، سوالات امتحانی و پاسخ‌های تشریحی آن‌ها نیز دسترسی خواهید داشت.

کتاب کار علوم هشتم کارپوچینو گاج

این کتاب تالیف نوشین قلی‌زاده و حسن قربانی است و شامل درسنامه، تست و نمونه سوالات تشریحی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ در ۲۴۰ صفحه منتشر شده است. نکته مثبت در درسنامه این کتاب استفاده از نمودارها، جدول‌ها و تصاویر برای درک مطلب بهتر محتوای درسی است. در پایان هر فصل، پرسشنامه حاول سوالات مفهومی و نکته‌دار طراحی شده است. در مجموع ۱۲۷۰ سوال تستی و تشریحی در این کتاب آورده شده است.

علوم هشتم آی کیو گاج

این کتاب تالیف فرید عباسی، علیرضا محمدی و نقی گندمی است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ در ۳۲۰ صفحه منتشر شده است. این کتاب دارای درسنامه‌ای کامل و مفید، بخش مرور در پایان هر فصل و تست‌های طبقه‌بندی شده است.

10

آموزش علوم هشتم سبز قلم‌چی

این کتاب تالیف گروه مولفان است و شامل درسنامه و سوالات تشریحی است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. تمرکز این کتاب بر روی نکات درسی و آشنایی با انواع سوالات امتحانی است.

علوم هشتم آبی قلم‌چی

این کتاب تالیف گروه مولفان است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. هدف این کتاب آموزش مطالب درسی و آشنایی با سوالات تستی از علوم هشتم است.

علوم هشتم سوال‌های پرتکرار قلم‌چی

این کتاب تالیف گروه مولفان است و شامل نمونه سوالات تشریحی است و در دسته کتاب‌های کار قرار می‌گیرد. این کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. اگر مشکلی در مطالب درسی کتاب علوم ندارید و تنها به دنبال تمرین انواع سوالات امتحانی هستید، این کتاب برای شما مناسب است.

سه سطحی علوم هشتم قلم‌چی

این کتاب تالیف گروه مولفان است و شامل تست است و درسنامه در بخش پاسخنامه تشریحی کتاب قرار دارد. این کتاب در سال ۱۴۰۰ منتشر شده است. کتاب سه سطحی علوم هشتم قلم‌چی یک بانک تست به منظور آماده کردن شما برای انواع آزمون‌های تستی است. در بخش پاسخنامه تشریحی، همزمان به چکیده محتوای کتاب درسی نیز دسترسی دارید.

۱۰۰ نکته علوم هشتم تیزهوشان لقمه مهروماه

این کتاب تالیف الهام ناظمی و حامد خانزاد است و شامل درسنامه و تست است. این کتاب در سال ۱۴۰۰ در ۲۹۶ صفحه منتشر شده است. نوع کتاب آموزش، تست و موضوعی است و از این جهت کتاب جامعی به منظور آمادگی در آزمون‌های تیزهوشان است.

سخن آخر

کتاب کمک‌درسی یکی از بهترین ابزارهای آموزشی است که به کمک آن می‌توان به راحت‌ترین شیوه ممکن سطح علمی خود را بالا برد. به ویژه در درس‌هایی مانند علوم که سرشار از مطالب پایه برای سال‌های تحصیلی بعدی است و معمولا این مطالب در قالب حفظیات، فعالیت‌ها یا مسائل حل‌کردنی تدریس می‌شوند. از آن‌جایی که کتاب‌های کمک‌درسی تنوع زیادی در نوع مطالب، شیوه بیان و میزان تمرکز بر بخش‌های مختلف دارند، دانش‌آموز باید پیش از انتخاب کتاب کمک‌درسی، نیاز خود در درس موردنظر را بشناسد و بداند به دنبال رفع کدام نقص در روند مطالعه‌اش است. پیشنهاد می‌کنیم برای دسترسی آسان به کتاب‌های کمک‌درسی علوم هشتم به سایت وطن بوک مراجعه کنید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید