قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت امروز همه را سورپرایز کرد | قیمت گوشت امروز به چند رسید؟

قیمت گوشت امروز همه را سورپرایز کرد | قیمت گوشت امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران اعلام شد. قیمت گوشت به نرخ روز اعلام شد. قیمت گوشت و مرغ در حال افزایش می باشد. با توجه به افزایش قیمت گوشت، تقاضا گوشت نیز پایین آمده است. قیمت گوشت به نرخ روز 25 خرداد را در این گزارش می خوانید.

قیمت گوشت

قیمت انواع گوشت قرمز امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت انواع گوشت قرمز در دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ به شرح زیر است:

نام محصول

قیمت واحد کیلوگرم (تومان)

راسته با استخوان گوسفندی

۲۰۶,۰۰۰

ران کامل ممتاز گوسفندی

۲۹۲,۰۰۰

کف دست گوسفندی با ماهیچه

۲۶۵,۰۰۰

ران پاک کرده گوساله

۲۴۵,۰۰۰

سر دست پاک کرده گوساله

۲۳۰,۰۰۰

گردن گوسفندی

۱۷۵,۰۰۰

قلوگاه گوساله

۱۶۵,۰۰۰

گردن گوساله

۱۵۰,۰۰۰

قلم گوساله

۵۹,۰۰۰

سردست گوسفندی

۲۱۰,۰۰۰

ماهیچه گوساله

۲۲۰.۰۰۰

دمبالیچه گوسفندی

۱۷۵.۰۰۰

نیم شقه سردست گوسفند

۲۴۰.۰۰۰

شقه لاشه گوسفندی

۲۲۰,۰۰۰

نیم شقه ران گوسفندی

۲۹۰,۰۰۰

چرا گوشت گران شد؟

در این شرایط، حالا معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی درباره دلایل گرانی گوشت در بازار گفته؛ بازار گوشت قرمز درگیر دلالی و واسطه‌گری شده بود که با واردات گوشت گرم، بازار به ثبات رسیده است و این ثبات ادامه‌دار خواهد بود و قیمت‌ها نیز کاهشی خواهد شد.

 

حسین دماوندی‌نژاد در ادامه عنوان کرده؛ گوشت گوسفندی در دنیا کالای لوکس است ولی در فرهنگ ما علاقه بسیاری به گوشت گوسفند وجود دارد. گوشت گوسفندی در کشور ما درگیر اقتضائات فصل است، ولی گوشت گوساله این‌گونه نیست.

وی افزوده؛ دام سبک در شهریور و مهر آماده جفت‌گیری می‌شود و دام آبستن دیگر به کشتار نمی‌رود تا در اسفندماه زایش را انجام دهد. زایش که صورت گرفت، بره‌ها وارد بازار می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرده؛ دام سبک وابسته به مرتع است. سالانه مراتع ۱۰.۵میلیون تن علوفه رایگان در اختیار دام سبک می گذارند. امسال بارندگی ها بسیار خوب و از میزان متوسط بالاتر بود. ولی متاسفانه در سالی که بارندگی بالاست، درگیر سیاه بهار می شویم. ۶۶ میلیون راس دام سبک در کشور داریم و وقتی بارندگی خوب است، دامداران رغبتی برای فرستادن دام به کشتارگاه ندارد و وقتی خشکسالی می‌شود، دامداران بیشتر دام‌هایشان را به کشتارگاه می‌فرستند.

 

کاهش قیمت گوشت از هفته آینده؟

در این میان، سیدمحمد آقامیری، رییس سازمان دامپزشکی، از آغاز روند کاهشی گوشت در کشور خبر داده و گفته است: با توجه به تلاطم قیمت گوشت در بازار، طی هفته آتی به مقدار کافی گوشت و دام زنده از مرزها به کشور وارد خواهد شد.

آقامیری با بیان اینکه قیمت کنونی گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، عنوان کرده؛ به همه دامدارانی که دام خود را به منظور افزایش قیمت و فروختن با سود بالاتر نگه داشته‌اند، توصیه می‌کنیم هر چه سریعتر دام خود را به بازار عرضه کنند تا با کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان مالی نشوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام اینکه در خصوص ضرر و زیان دامدارانی که به منظور افزایش قیمت دام را روانه بازار نکرده‌اند، وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها نخواهد بود، تصریح کرده؛ با واردات گوشت به کشور، طی هفته آینده قیمت گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان طی هفته آینده خواهد بود، متذکر شده؛ در حال حاضر صادرات گوشت قرمز از کشور صورت نگرفته و ممنوع است و تولید در بازار داخلی باید عرضه شود.

منتظر کاهش قیمت گوشت نباشید

در مقابل اما، علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی تاکید کرده؛ ما جلسه‌ای با مسئولین داشتیم و تدابیری برای بازار شب عید و ماه رمضان اندیشیده شد.

به گفته او، گوشت منجمد هم وجود دارد تا افرادی که بودجه کمتر دارد بتوانند گوشت خود را خریداری کنند. با واردات گوشت قیمت ها کاهش پیدا نمی‌کند اما حداقل می‌توان قیمت آن را کنترل کرد زیرا به آخر سال رسیده‌ایم و داشته‌هایمان رو به اتمام است.

وی متذکر شده؛ انتظار می رود مجموع اقدامات دولتی تاثیر خود را به طور محسوس در قیمت‌های فعلی گوشت قرمز بگذارد و تداوم در عرضه این محصولات محدودیت در عرضه این کالاها را پوشش دهد.

مصرف گوشت کم شد

در این شرایط، افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک با اشاره به کاهش مصرف گوشت در کشور، گفته؛ به طور مسلم وقتی قیمت‌ها به این شکل افزایش پیدا می‌کند، مردم توان خرید را از دست می‌دهند و همین‌طوری هم مردم مشکل خرید داشتند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک عنوان کرده؛ در طول دو سال گذشته براساس آنچه که در مرکز آمار ایران گزارش شده،سرانه مصرف هم به این دلیل کاهش پیدا می‌کند که مردم قدرت خرید ندارند.

وی تاکید کرده؛ با افزایش قیمت‌هایی هم که اخیرا اتفاق افتاده، دیگر از ما بهتران می‌توانند گوشت خرید کنند و دیگر مردم عادی و طبقه‌ای هم که یک مقدار وضع بهتری داشتند، امکان خرید ندارند. فقط دیگر از ما بهتران می‌توانند گوشت بخرند.

دیدگاه خود را ارسال کنید