قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت امروز به چند رسید؟ | قیمت گوشت نیم میلیونی منطقی است؟

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری گفت: با افزایش قیمت نهاده های دامی توان دامداران برای ادامه تولید کاهش یافته است و از طرف دیگر عدم رغبت خرید گوشت هم باعث شده که تولیدکننده ها در ضرر و زیان باشند.

قیمت گوشت امروز به چند رسید؟ | قیمت گوشت نیم میلیونی منطقی است؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران اعلام شد. قیمت گوشت به نرخ روز اعلام شد. قیمت گوشت و مرغ در حال افزایش می باشد. با توجه به افزایش قیمت گوشت، تقاضا گوشت نیز پایین آمده است. قیمت گوشت به نرخ روز 25 خرداد را در این گزارش می خوانید.

قیمت گوشت

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایران می گوید قیمت گوشت از ۵ سال گذشته تاکنون در مقایسه با مرغ، تخم مرغ و ماهی رشد بیشتری نداشته است و این افزایش قیمت طبیعی است و اگر نباشد تولید از مسیر خارج می شود.

فضل خرم اظهار کرد: با افزایش قیمت نهاده های دامی توان دامداران برای ادامه تولید کاهش یافته است و از طرف دیگر عدم رغبت خرید گوشت هم باعث شده که تولیدکننده ها در ضرر و زیان باشند.

وی ادامه داد:پیشنهاد کردیم دولت دام داخلی را در ابتدای سال خریداری و برای سه ماهه زمستان گوشت ذخیره‌سازی کند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایران اضافه کرد:با نگاهی به قیمت مواد پروتئینی و رشد آنها از ۵ سال گذشته تاکنون متوجه می شویم که قیمت گوشت قرمز علیرغم افزایش قیمت شدید در سه ماه گذشته در مقایسه با سایر محصولات پروتئینی در این بازه ۵ ساله رشد بیشتری نکرده است.

وی تصریح کرد: در حقیقت می توان گفت این افزایش روند طبیعی داشته ولی اینکه آیا مردم توان خرید دارند یا خیر موضوع دیگری است. به عبارت دیگر اگر این روند ادامه پیدا کند تولید گوشت خواهیم داشت و اگر قیمت آن را به اجبار پایین بیاوریم تولید از ریل خارج خواهد شد.

خرم در ادامه گفت: اگر امروز دام زنده را کیلویی ۱۶۵ هزار تومان خریداری کنید با ضریب تبدیل ۲.۳ دام به گوشت، عدد ۳۷۹هزار تومان به دست می آید. این دام وقتی کشتار و عرضه می شود نیز ۱۰ درصد به آن اضافه می شود و به حدود ۴۲۰ هزار تومان می رسد که عدد منطقی است و اگر بیش از این مقدار شود نشان دهنده فاصله زیاد تولید تا مصرف  یا حضور دلال ها است.

وی در پاسخ به اینکه گفته می شود افزایش قاچاق دام منجر به کمبود دام و گرانی گوشت شده است و آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر؟ گفت: آنقدر نمی‌تواند باشد، ولی تاثیر خود را دارد. عددی از قاچاق در دست نیست که آن را تحلیل کنیم ولی بایستی کاری کنیم که ارزش پولمان حفظ شود تا قاچاق سودی نداشته باشد و این اتفاق رخ ندهد.

منبع: ایسنا

میانگین ۶۰ هزارتومانی قیمت گوشت مرغ 

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هر کیلو گوشت منجمد گوسفندی بسته بندی شده وارداتی ۲۴۷ هزار تومان و هر کیلو گوشت منجمد گوساله وارداتی که شامل ران و راسته می‌شود ۲۲۰ هزار تومان است. امرالهی افزود: هر کیلو گوشت قرمز مخلوط ۱۹۷ هزار تومان و هر کیلو گوشت قرمز چرخ کرده ۱۷۵ هزار تومان است. همچنین گوشت گرم گوساله داخلی در سازمان میادین میوه و تره بار در حال عرضه روزانه است که هر کیلو ۲۵۷ هزار تومان قیمت گذاری شده و بسته بندی منجمد آن نیز از ۱۶۰ تا ۱۷۵ هزار تومان بوده که به این ترتیب می‌توان گفت به طور میانگین هر کیلو گوشت دام داخلی ۱۷۰ هزار تومان در حال توزیع است.

او درباره نرخ گوشت داخلی منجمد غیر بسته بندی هم عنوان کرد: هر کیلو گوشت قرمز منجمد غیر بسته بندی داخلی حدود ۱۵۰ هزار تومان است.

گوشت مرغ هم نرخ مصوب دولتی (۶۳ هزار تومان) را رد کرده و در برخی خرده فروشی‌های سطح شهر به هر کیلو ۶۵.۸۰۰ هزار تومان رسیده است.

سرکشی قیمت‌ها در بازار حبوبات

قیمت انواع لوبیا از نرخ مرغ گران‌تر شده به طوری که در یک هفته لوبیا چشم بلبلی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز به ترتیب ۱۸.۷۵، ۱۵.۰۷ و ۸.۴۷ درصد افزایش یافت.

لپه از دیگر محصولات این بازار با افزایش ۱۰.۴۲ درصدی از هر کیلو ۴۸ هزار تومان در هفته دوم اسفند به ۵۳ هزار تومان رسیده است. لوبیا قرمز، عدس درشت و لوبیا چیتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب ۸.۴۷، ۳.۵۱ و ۲.۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

تأمین خرما ماه رمضان

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تدارک ۱۰۰ هزار تن خرما برای ماه مبارک رمضان در سراسر کشور خبر داد. محمدمهدی برومندی گفت: طی توافقات انجام شده بین وزارت جهاد کشاورزی، انجمن ملی خرما، اتحادیه باغداران، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شهرداری تهران، عرضه خرما در ماه رمضان با قیمت‌های مناسب انجام می‌شود.

وضعیت بازار میوه و تأمین نیاز شب عید

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن پرتقال و همین میزان سیب در استان تهران توزیع می‌شود که قیمت عمده آنها بین ۱۲ تا ۳۰ هزار تومان است. مصطفی دارایی نژاد افزود: در میادین عمده فروشی کف قیمت هر کیلو پرتقال ۱۲ هزار تومان و سقف آن ۲۰ هزار تومان تعیین شده و فقط ۲ تا ۳ درصد پرتقال‌ها دست چین و با کیفیت ویژه بوده و هر کیلوی آن ۲۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین شاپور علایی مقدم، سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی پیش تر در حاشیه نخستین کنگره مراکز جهاد کشاورزی عنوان کرده بود، برای محصولاتی مانند میوه، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و روغن برنامه‌ریزی ویژه ای انجام شده و تولید آنها مناسب و بیشتر از نیاز کشور است. در این راستا ۱۵ هزار تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید ذخیره شده است.

در هفته جاری قیمت پیاز هم که در چند ماه اخیر بحث‌های زیادی را به دنبال داشته و نرخ آن تا بیش از ۴۰ هزار تومان هم بالا رفت با واردات، کاهش جزئی داشته و در سطح شهر از هر کیلو بیش از ۳۰ هزار تومان به ۲۵ تا ۲۷ تومان رسیده است. در حال حاضر پیازهای موجود در بازار پیازهای شیری و زرد بوده و پیاز قرمز موجودی ندارد.

شتاب لاک پشتی احیا خاک و سرعت فرسایش

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: با توجه به اعتبارات مقابله با بیابان زایی سرعت تولید بیابان در کشور ۳ برابر بوده و سالانه یک میلیون هکتار بیابان در کشور تولید می‌شود. از ۱۶۵ میلیون هکتار مساحت کشور ۱۲۵ میلیون هکتار در معرض فرسایش آبی بوده و ۳۳ میلیون هکتار در معرض فرسایش بادی هستند.

عباس علی نوبخت افزود: ۳۹ میلیون هکتار از ۱۲۵ میلیون هکتار در معرض فرسایش آبی مورد مطالعه قرار گرفته و کارها از گذشته آغاز شده است. همچنین فعالیت آبخیزداری در حدود ۲۰ میلیون هکتار از مساحت کشور انجام شده و در ۹۰ میلیون هکتار از عرصه‌ها آبخیزداری انجام نشده است.

دیدگاه خود را ارسال کنید