قیمت گوشت | قیمت گوشت در بازار

قیمت گوشت دست همه را از پشت بست | قیمت گوشت امروز به چند رسید؟

قیمت گوشت دست همه را از پشت بست | قیمت گوشت امروز به چند رسید؟
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

قیمت گوشت و مرغ در بازار تهران اعلام شد. قیمت گوشت به نرخ روز اعلام شد. قیمت گوشت و مرغ در حال افزایش می باشد. با توجه به افزایش قیمت گوشت، تقاضا گوشت نیز پایین آمده است. قیمت گوشت به نرخ روز 25 خرداد را در این گزارش می خوانید.

قیمت گوشت

وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در تامین مرغ منجمد در کشور هیچ کمبودی وجود ندارد، گفت: قیمت مرغ منجمد مشخص و کیلویی ۴۰ هزار تومان است که چند هزار تومان هزینه‌های جانبی به آن اضافه می شود.

وی افزود: مرغ منجمد ایرانی بهداشتی، باکیفیت و قیمت مناسب در دسترس است همچنین گوشت منجمد گوساله و گوسفند ایرانی نیز عرضه می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بیش از ۱۸ هزار تن گوشت قرمز با قیمت ۱۵۵ هزار تومان و ۵۲ هزار تن گوشت مرغ منجمد با قیمت ۴۰ هزار تومان توزیع شده‌ و این توزیع همچنان استمرار دارد، هیچ مشکلی در تامین نیست و امیدواریم بتوانیم شرایط مطلوبی برای مردم فراهم کنیم.

ساداتی‌نژاد با اعلام اینکه بخش کشاورزی و حوزه تولید اقلیم محور و دارای نوسان است، گفت: این نوسان در همه جای دنیا وجود دارد همچنین کشاورزی مکان محور است یعنی در منطقه‌ای گوجه‌فرنگی تولید می‌شود و به اتمام می رسد و تا به دست آمدن گوجه‌فرنگی یک منطقه دیگر ممکن است فاصله‌ای‌ ایجاد شود که طبیعتا قیمت‌ها در این فاصله افزایش و سپس کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به چرایی کاهش جوجه ریزی، افزود: تولید محصولات کشاورزی مقطعی است مثلا ممکن است در یک هفته کمبود محصولی داشته باشیم، در جوجه‌ریزی و حوزه دام نیز به همین شکل و مقطعی است و در این مقطع کسانی که نیاز ندارند به بازار ورود نمی‌کنند و بازار تنظیم می‌شود.

قیمت گوشت کمتر نمی‌شود

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز افزایش قیمت دام است، گفت: با افت قیمت دام زنده در چند وقت اخیر قیمت گوشت نیز ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در مغازه‌ها ۳۸۰ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: تقاضای خرید گوشت در ماه رمضان کاهش یافته است. همچنین مردم گوشت مورد نیاز خود را در پایان اسفند سال گذشته و ابتدای فروردین ماه خریداری کرده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت گوشت قرمز کاهش نمی‌یابد؟ گفت: قیمت گوشت کمتر نمی‌شود، زیرا قیمت علوفه و هزینه‌های تولید دام افزایش یافته است.

رصد هفتگی بازار اقلام خوراکی انجام شد و نرخ‌ها نشان از افزایش برخی محصولات دارد. نوشیدنی‌ها و تنقلاتی مانند انواع کیک و بیسکویت افزایش قیمت داشته و به گفته فروشندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه کالاهای اساسی با قیمت دولتی در حال کاهش است. از سوی دیگر با گرم شدن هوا قیمت محصولاتی مثل گوشت رو به کاهش بوده و در ۱۰ روز اخیر گوشت قرمز هر کیلو به زیر ۴۰۰ هزار تومان رسیده است (شقه گوسفندی).

گوشت مرغ سال گذشته قیمت گذاری تعزیراتی داشت و بین ۵۰ تا ۶۳ هزار تومان در نوسان بود امسال با افزایش قیمتی که دارد به هر کیلو حدود ۸۰ هزار تومان رسیده است.

تخم مرغ و حبوبات تغییر قیمتی نداشته اما همان گونه که در دو گزارش قبل آمد قیمت حبوبات در شهرستان‌های کشور نسبت به تهران ارزان‌تر بوده در حالی که برخی محصولات از مرکز به مقصد استان‌های مختلف کشور توزیع می‌شود؛ در نتیجه هزینه حمل و نقل باید نرخ این اقلام را در استان‌ها افزایش دهد. اما اجاره بهای بالای مسکن و مغازه‌ها در تهران سبب شده تا نرخ برخی محصولات در مرکز کشور نسبت به استان‌های اقماری بیشتر باشد. البته از دیگر علل تفاوت قیمت‌ها به کیفیت محصولات و در بخشی از بازار هم به سلیقه‌ای عمل کردن فروشندگان بر می‌گردد.

قیمت جهانی شکر در حال افزایش است و در سال جدید هر کیلو شکر از ۲۳ به ۲۶ و هر کیلو قند از ۲۹ به ۳۳ هزار تومان رسیده است.

بازار لبنیات همچنان آرام بوده و تغییر قیمتی نداشته است. بر اساس سخنان تولیدکنندگان پس از پایان ماه رمضان در این باره تصمیم گیری می‌شود

در ادامه قیمت برخی کالاهای اساسی به شرح زیر اعلام می‌شود (تمام قیمت‌ها به تومان است).

قیمت کالاهای اساسی

کالای اساسی قیمت هفته جاری قیمت هفته گذشته

شقه گوسفند (بره) ۳۸۰ ۳۷۰

گوشت ران گوسفند- بدون چربی ۴۸۰ ۳۷۰

سردست گوسفند ۳۸۰ ۳۷۰

گوشت ران گوساله ۳۹۵ ۲۸۵-۳۰۰

گوشت قرمز چرخ کرده ۱۹۹-۳۰۰ ۲۸۰-۳۰۰

گوشت مرغ ۷۹.۸۰۰ ۶۴

کله و پاچه ۳۶۰-۴۰۰ ۲۳۰-۳۰۰

قزل آلا ۱۳۴ ۱۴۰

تن ماهی ۲۷-۵۰

۲۷-۵۰

تخم مرغ-شانه ۳۰ تایی بسته بندی فروشگاهی ۸۹ ۸۲

تخم مرغ-شانه ۳۰ تایی آزاد ۸۹ ۱۲۰

ماکارانی با قیمت دولتی ۱۸.۷۰۰ ۱۸.۷۰۰

ماکارانی ۵۰۰ گرمی غنی شده ۱۷-۲۹ ۱۷-۲۹

روغن مایع ۱.۸ ۱۱۵-۳۶۰ ۱۱۵-۳۶۰

روغن جامد ۵ کیلویی ۳۶۵.۵۰۰ ۳۶۶

رب گوجه فرنگی ۳۵-۴۵ ۳۵-۴۵

پنیر سفید ۵۱۵ گرمی ۶۱ ۶۱

کره ۵۰ گرمی ۱۴ ۱۴

خامه ۳۰۰ گرمی ۲۳-۳۰ ۲۳-۳۰

شیر بطری کم چرب ۱۸-۲۳ ۱۸-۲۳

شیر بطری پر چرب ۱۹-۲۴ ۱۹-۲۴

ماست دبه ای ۵۰-۸۵ ۵۰-۸۵

برنج شمشیری ۶۰ ۶۰

برنج طارم عطری ۹۸-۱۱۸ ۹۸-۱۱۸

برنج هاشمی ۱۱۵-۱۳۰ ۱۱۸-۱۳۰

برنج هندی کیسه ۱۰ کیلویی دولتی ۴۶۸.۹۰۰ ۳۹۰-۴۷۳

انواع برنج پاکستانی کیسه ۱۰ کیلویی از کیفیت متوسط تا کیفیت بالا ۴۳۹.۹۰۰ ۵۰۰-۶۲۰

نخود ۶۹ ۵۵

لپه ۵۳ ۵۲

عدس ۵۴-۵۹ ۶۵

لوبیا چشم بلبلی ۵۷ ۵۹

لوبیا قرمز ۶۴ ۶۷

لوبیا سفید ۸۴-۸۸ ۸۰

لوبیا چیتی ۷۳

۷۸

دیدگاه خود را ارسال کنید