اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

این استان ها آماده باش قرار گرفتند! | اخبار هواشناسی امروز 28 مرداد 1402

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران: تهرانی‌ها تا دوشنبه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

این استان ها آماده باش قرار گرفتند! | اخبار هواشناسی امروز 28 مرداد 1402
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند.  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد.  اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد وزش باد شدید و گرد و خاک اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هشدار از فردا شنبه ۲۸ مردادماه تا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه برای نیمه جنوبی و غربی استان تهران صادر شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به آماده باش مدیریت بحران به دنبال صدور هشدار زرد وزش باد و بارش باران، گفت: تهرانی‌ها تا دوشنبه از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد وزش باد شدید و گرد و خاک اظهارکرد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این هشدار از فردا شنبه ۲۸ مردادماه تا روز سه شنبه ۳۱ مردادماه برای نیمه جنوبی و غربی استان تهران صادر شده است.

یزدی مهر با بیان اینکه تاکید مدیریت بحران به هنگام وزش باد شدید اجتناب از قرار گرفتن در ارتفاعات و توقف در کنار درختان فرسوده، تابلو‌های تبلیغاتی و بنا‌های سست و نیمه کاره است، گفت: شهروندان عزیز به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توجه داشته باشند به علت وزش باد و احتمال گرد و خاک از حضور درفضای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: طبق اعلام سازمان هواشناسی به موازات هشدار وزش باد شدید و گرد و خاک از شنبه ۲۸ تا دوشنبه ۳۰ مردادماه رگبار باران و احتمال رعدوبرق در بعضی نواحی نیمه شمالی به ویژه در ارتفاعات شمال شرقی نیز پیش بینی شده است.

وی در ادامه بر ضرورت احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف درحاشیه رودخانه و مسیل‌ها تاکید کرد و گفت: به هنگام صدور هشدار از همه مردم می‌خواهیم به موارد توصیه شده دقت ویژه داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران همچنین به ابلاغ هشدار به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران و امدادرسان اشاره کرد و افرود: مدیریت بحران در حال آماده باش کامل است.

هشدار زرد هواشناسی برای برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک با احتمال تگرگ امروز روز جمعه ۲۷ مردادماه سال جاری در مناطق شمال آذربایجان غربی، شمال و شمال شرق خوزستان، شمال چهارمحال و بختیاری، جنوب فارس و ارتفاعات هرمزگان پیش بینی می‌شود.

همچنین این نوع مخاطره در روز شنبه ۲۸ مردادماه سالجاری در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات شمالی قزوین، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات شمالی چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان و جنوب فارس پیش بینی می‌شود و برای روز یکشنبه ۲۹ مردادماه نیز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات غرب هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات خوزستان، جنوب شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، مازندران، گلستان، گیلان پیش بینی می‌شود.

در پی حاکمیت این شرایط جوی در مناطق مستعد، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

بنابراین، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری بویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیدگاه خود را ارسال کنید