ورق رنگی چیست؟ کاربردها، قیمت و راهنمای خرید

ورق رنگی یکی از انواع ورق سرد و گالوانیزه است. این ورق تحت پوشش دهی و فرآوری سطحی قرار گرفته است و پوشش رنگی از جنس پلیمر دارد. داشتن پوشش رنگی پلیمری یکی از مزایای اصلی این نوع ورق ها است که سبب افزایش خاصیت ضد خوردگی در ورق می شود. این کار سبب می شود که حتی در ضورت بروز خراش با برش در سطح ورق، اکسید شدن آن به راحتی اتفاق نیفتد.

ورق رنگی چیست؟ کاربردها، قیمت و راهنمای خرید
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

 

آشنایی با ورق رنگی و ویژگی‌های آن

بهتر است پیش از هر چیزی به سراغ پاسخ سوال ورق رنگی چیست برویم! این ورق نوعی ورق سرد گالوانیزه است که طی فرآیند‌هایی به وسیله لایه‌ای از رنگ الکترواستاتیک در برگرفته شده است. در واقع ورق رنگی همان ورق فولادی است که در ابتدا در طی فرآیند گالوانیزاسیون به وسیله لایه‌ای از جنس روی پوشیده می‌شود. لایه قرار گرفته بر روی این ورق سبب می‌شود تا ورق رنگی در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم شود و به راحتی دچار آسیب یا خرابی نشود.

پس از این مرحله نوبت به رنگ‌آمیزی ورق می‌رسد. رنگ‌آمیزی این ورق در رنگ‌های متنوعی انجام می‌شود و سبب افزایش زیبایی ورق فولادی می‌شود. اما رنگ‌آمیزی ورق تنها به منظور افزایش زیبایی بصری ورق صورت نمی‌گیرد و این کار نیز در افزایش مقاومت ورق رنگی تاثیر بسیار بالایی دارد و سبب استفاده از ورق در کاربردهای مختلفی می‌شود.

بررسی کاربردهای مختلف ورق رنگی

اکنون که به سوال ورق رنگی چیست پاسخ دادیم و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این ورق آشنا شدیم، بهتر است سری هم به کاربردهای مختلف این محصول فولادی بزنیم. ورق رنگی یکی از پرکاربردترین و پرفروش‌ترین ورق‌های فولادی موجود در بازار است و در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی به فروش می‌رسد.

از جمله مهم‌ترین کاربردهای ورق رنگی می‌توان به استفاده در صنایع خودروسازی، صنایع فلزی همچون ساخت کابینت‌ها و بدنه‌های فلزی، صنایع تولید لوازم خانگی همچون تولید ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباسشویی، یخچال و ... ، ساخت کانتینرها و اتاقک‌های فلزی و در صنایع ساختمان‌سازی و برای ساخت نمای داخلی و خارجی سوله‌ها، بدنه انبارها، سقف خانه‌ها و ویلاها و ... اشاره کرد.

مزایای استفاده از ورق رنگی چیست؟

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، ورق رنگی در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل این امر مزایای فوق‌العاده‌ این نوع ورق‌های فولادی است. از جمله مهم‌ترین این مزایا که سبب کاربرد گسترده ورق رنگی در صنایع مختلف گردیده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زیبایی بصری

  • قیمت مناسب

  • نصب سریع و آسان

  • سطح صاف و یکپارچه

  • ایمنی بالا در برابر زلزله

  • عمر بالای ورق‌های رنگی

  • وزن سبک و جابه‌جایی راحت

  • مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت

 

 

راهنمای خرید ورق رنگی و نکات مهم آن

با توجه به کاربردها و مزایای بی‌نظیر ورق‌های رنگی، اگر قصد خرید این محصول را دارید بهتر است به برخی از نکات در هنگام خرید دقت کنید تا خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید.

اولین نکته در هنگام خرید ورق رنگی، توجه به ابعاد، ضخامت و مشخصات فیزیکی ورق‌ است. این ورق‌ها در ابعاد متفاوتی در کارخانه‌های مختلف تولید می‌شوند و کاربرد ورق رنگی به مشخصات فیزیکی آن وابسته است. پس در هنگام خرید به ابعاد و ضخامت ورق رنگی موردنظر خود دقت کنید و سپس اقدام به خرید این محصول کنید.

علاوه بر این ورق‌های رنگی در کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند و برخی از سودجویان به تولید این ورق‌ها با استانداردهای سطح پایین اقدام می‌کنند. این موضوع می‌تواند کیفیت و طول عمر کوتاه‌تری را برای ورق‌های رنگی رقم بزند و شما را با مشکلاتی روبرو کند. پس در هنگام خرید این محصول حتما توجه کنید که ورق رنگی خریداری شده دارای جدیدترین استانداردهای روز دنیا باشد و از خرید محصولاتی بی‌کیفیت و نامناسب دوری کنید.

خرید ورق رنگی با قیمت مناسب و کیفیت بالا

بهتر است بدانید که قیمت ورق رنگی به عوامل مختلفی از جمله نوع ورق و نیز قیمت مواد اولیه وابسته می باشد. ما در این صفحه از سایت مهد فولاد به ارائه لیست قیمت ورق رنگی برای شما پرداختیم و شما می توانید تمامی محصولات ذکر شده در این لیست و نیز انواع ورق رنگی را از طریق سایت مهدفولاد خریداری کنید. شما می توانید پیش از اقدام برای خرید ورق رنگی و پس از مشاهده لیست قیمت ورق رنگی، در تمامی ساعات شبانه روز برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تخصصی ما در مهدفولاد تماس بگیرید و سپس به خرید ورق رنگی با نازل ترین قیمت بپردازید.

منبع : https://mahdefoolad.com/blog/

 

 

 

دیدگاه خود را ارسال کنید