6 عامل تعیین قیمت ایزوگام

ایزوگام یک نوع عایق رطوبتی است که با استفاده از آن پوششی را برای سطوح مختلف مانند پشت‌ بام، تراس، استخر، کانال‌ های آب و غیره ایجاد می کنند.

6 عامل تعیین قیمت ایزوگام
پایگاه خبری تحلیلی بازار بورس:

 

کاربرد اصلی ایزوگام جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به سقف داخلی خانه و جلوگیری از ایجاد نم بر روی دیوار ها و نمای داخلی خانه می‌ باشد. ایزوگام با استفاده از فراورده ‌های نفتی تولید می شود. در گذشته قبل از این که استفاده از ایزوگام رواج پیدا کنند، افراد برای عایق بندی سطوح مختلف از آسفالت و قیرگونی استفاده می‌ کردند.

یکی از مواردی که در تهیه ایزوگام بسیار مرود توجه افراد قرار می گیرد، قیمت و هزینه ایزوگام می باشد. ما در این مطلب قصد داریم به چگونگی تعیین قیمت ایزوگام بپردازیم و بفهمیم که قیمت ایزوگام بر چه اساسی تعیین می شود.

قیمت ایزوگام چگونه تعیین می شود

محاسبه و تعیین قیمت ایزوگام به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به این عوامل ممکن است تغییر کند و در مناطق مختلف قیمت های مختلفی را مشاهده کنید. در ادامه به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم.

1.    مساحت سطح ایزوگام

مساحت سطح ایزوگام یکی از موارد مهمی است که در تعیین قیمت ایزوگام نقش مهمی دارد. به این صورت که اگر مساحت سطح مورد نظر شما از 50 متر مربع بیشتر باشد باشد، هزینه‌ ایزوگام به طور مستقیم بر اساس مساحت سطح محاسبه می ‌شود. 

به عنوان مثال هزینه‌ ایزوگام کاری یک پشت بام با مساحت 100 متر مربع دو برابر هزینه‌ یک پشت بام با مسحات 50 متر مربع می باشد. 

اما در سطوحی که مساحت‌ آن ها از 50 متر کمتر است به دلیل هزینه ‌های ثابت مثل رفت و آمد، انتقال تجهیزات، زمان ‌های تلف شده و غیره هزینه به صورت توافقی میان کارفرما و شخص که ایزوگام کاری بر عهده اوست محاسبه می‌ شود.

2.     نوع و برند ایزوگام استفاده شده

ایزوگام دارای نوع و انواع مختلفی می باشد که توسط برند ها و شرکت های مختلف تولید می شوند و هر کدام ویژگی ها و کاربرد های خود را دارند.

ایزوگامی که توسط برند ها و شرکت های معتبر و معروف تولید می شود در مقایسه با ایزوگام هایی که کیفیت پایین تری داشته هزینه بیشتری دارند. ایزوگام سراپوش دلیجان از برندهای شناخته شده بازار است. 

3.    ماده اولیه استفاده شده در ایزوگام

در تهیه ایزوگام از سه ماده اصلی و تشکیل دهنده استفاده می شود که این ماده ها قیر، الیاف تیشو ( الیاف پشم شیشه ) و الیاف پلی استر می باشند. 

مهم ترین آن ها قیر می باشد که به علت هزینه بالای آن مؤثرترین عامل در محاسبه قیمت ایزوگام می باشد.

4.    داشتن نشان و علامت استاندارد

ایزوگام هایی که تولید می شوند باید دارای نشان و علامت استاندارد باشند. این علامت نشان می دهد که مواد اولیه و تشکیل دهنده آن ایزوگام کیفیت لازم را داشته و مرغوب می باشند. 

از این رو شما با خریدن ایزوگامی که دارای نشان استاندارد باشد می توانید از مرغوبیت و کیفیت مناسب آن اطمینان حاصل کنید. البته در نظر داشته باشید که داشتن نشان استاندارد نیز قیمت ایزوگام را نسبت به سایر ایزوگام ها بالاتر می برد.

 

5.    شرایط آب و هوایی

شرایط جوی و آب و هوایی منطقه از دیگر عواملی است که در تعیین قیمت ایزوگام نقش دارد. در مناطقی که دمای هوا پایین است و هوا سرد می باشد جهت عایق کردن سقف و دیوار های سطح مورد نظر باید از ایزوگام های مرغوب تر و محکم تر مثل ایزوگام دولایه و روکش دار استفاده شود. این نوع ایزوگام نسبت به سایر ایزوگام دارای قیمت بیشتری می باشند که باعث می شود هزینه نصب و اجرای ایزوگام نیز بالاتر برود.

6.    مقدار ایزوگام استفاده شده

قبل تر گفتیم محاسبه مساحت و متراژ سطح از عوامل مهم تعیین قیمت ایزوگام می باشد. اما علاوه بر آن محاسبه مقدار ایزوگامی که باید استفاده شود نیز در تعیین قیمت نقش دارد.

برای این کار ابتدا مساحت سطح پشت بام محاسبه کرده و سپس 20 درصد به آن اضافه کنید؛ با انجام این کار می توانید میزان ایزوگام مورد نیاز برای عایق کاری سطح مورد نظر خود را  به دست آورید.  خوب است بدانید که 20 درصد اضافه شده به مساحت سطح برای هم پوشانی های ایزوگام و همچنین تیکه کاری های درز ها، کناره دیواره های دور ساختمان و دور کانال های کولر می باشد.

به طور کلی قیمت ایزوگام از مواردی است که به صورت روزانه و یا هفتگی مورد بررسی قرار می گیرد و ممکن است دچار تغییرات و نوساناتی شود. شما می توانید جهت اطلاع از قیمت دقیق ایزوگام و هزینه نصب و اجرای آن به مراکز فروش ایزوگام مراجعه کرده و از قیمت دقیق آن مطلع شوید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید